וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג העדה הדרוזית טס למוסקבה: ידון עם בכירים בקרמלין על מצב הדרוזים בסוריה

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 18:38

ביקורו המפתיע של השייח' מואפק טריף מגיע לאחר הדיווחים המגיעים מבני העדה בסוריה על יציאה המונית לרחובות עקב מצב כלכלי וביטול סבסוד מוצרים בסיסיים. טריף צפוי להיפגש עם בכירים בקרמלין, במשרד החוץ ובמשרד ההגנה של רוסיה

בווידאו: תושבים בכפר דרוזי בלבנון מנסים לעצור את פעילי חיזבאללה מירי על ישראל/מערכת וואלה!

השייח' מואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, נחת היום (שני) לביקור מפתיע במוסקבה בירת רוסיה עקב האירועים האחרונים בהר הדרוזים ונסיונית הצבא הסורי לדכא מחאה שם. טריף צפוי להיפגש עם בכירים בקרמלין, במשרד החוץ ובמשרד ההגנה של רוסיה.

בשבועיים האחרונים בעדה הדרוזית בישראל מודאגים מדיווחים המגיעים מבני העדה בסוריה על יציאה המונית לרחובות עקב מצב כלכלי וביטול סבסוד מוצרים בסיסיים. לדבריהם, צבא אסד בסיוע חיזבאללה וסוכנים איראנים מנסים לדכא את ההפגנות הצודקות בשל חששו של אסד מהתפרצות חוזרת של המהומות.

שייח' מוופק טריף. ראובן קסטרו
השייח' מואפק טריף/ראובן קסטרו

בסוריה ישנם כ-800 אלף דרוזים ואוכלוסייתם שם היא הגדולה ביותר במזרח התיכון (להשוואה, בלבנון כ-250 אלף ובישראל כ-140 אלף). כשלושה רבעים מאוכלוסיית הדרוזים בסוריה מתגוררת בדרום-מערב המדינה קרוב לישראל - בהר הדרוזים הנקרא גם הר חוראן, באזור העיירה סויידא. ביקורו הקודם של השיח' מואפק טריף במוסקבה היה לפני כשנתיים, במרץ 2020. בעבר שר הביטחון משה יעלון הזהיר מפני פגיעה בבני העדה הדרוזית במלחמה המשתוללת בסוריה ואף חשף שישראל התנתה סיוע ההומניטרי למורדים הסורים בכך שלא ייפגעו לרעה בדרוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully