וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נראים אחרי אסון": קים הורה להרוס מבני תיירות תוצרת דרום קוריאה בצפון

24.10.2019 / 8:15

מנהיג קוריאה הצפונית קרא להרס מבני אתר נופש אותם כינה "עלובים, חסרי מאפיינים לאומיים" בשמורת טבע השוכנת בגבול בין המדינות, ולהעבירה לשליטת פיונגיאג. בסיאול רמזו כי הם מוכנים לדון בנושא, אך סירבו להגיב רשמית לדברים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, הורה היום (רביעי) על הרס מלונות ואתרים תיירותיים שנבנו על ידי קוריאה הדרומית בשמורת הרי קומגאנג, השוכנת בגבול בין הקוריאות, ושנמצאת בשליטת הדרום. קים אמר את הדברים לאחר שביקר באתרים הללו וכינה אותם "עלובים וחסרי מאפיינים לאומיים". גורמים בקוריאה הדרומית נמנעו מלהגיב על דבריו של קים, בטענה כי עליהם לבחון במדויק את כוונותיו.

בסוכנות הידיעות הרשמית בפיונגיאנג דווח כי קים מתח ביקורת על מדיניות אביו, קים ג'ונג-איל, שהוגדרה על פיו כתלות מוגברת בדרום. הוא הצהיר כי האתר התיירותי ייפתח מחדש בחסות הצפון. תגובתו של קים הגיעה לאחר הקפאה ארוכה ביחסים עם סיאול, בירת קוריאה הדרומית.

דובר בכיר בסיאול, לי סאנג-מי, הכריז כי "נגן באופן גלוי על הנכס השייך לנו", אך הסתייג, כשאמר שהוא מוכן להיענות לשיחות בנושא מהצד השני. הוא לא ציין תשובה חד-משמעית כשנשאל האם הדרום מסוגל להתמודד מול הצפון, זאת במידה וינסו להרוס את המתקנים באופן חד צדדי.

קים ג'ונג און הורה על הרס שמורה הגובלת בקוריאה הדרומית ועל בנייתה מחדש בצד הצפוני. 23 באוקטובר 2019. רויטרס
"חסר מאפיינים לאומיים". קים באתר קומגאנג, השבוע/רויטרס

"קים תיאר את האתר כמבנים מאולתרים שנראים כאילו עברו אסון וניסו לשקמם", סיפרו גורמים מסוכנות הידיעות המרכזית הקוריאנית. "הוא (קים) אמר כי בשל מדיניות מוטעית של אבותיו שניסו לקבל הטבות ללא מאמץ, השמורה נותרה מוזנחת ליותר מעשור, מאחר והמדינה לא הייתה חזקה מספיק".

ממשל קוריאה הדרומית היה אחראי לבנייתם של עשרות מתקנים תיירותיים בשמורה, כך שיתאימו למטיילים הפוקדים אותה. מקוריאה הצפונית נמסר כי ננקטו צעדים להחרמת מתקנים שונים באתר כבר בשנים 2011-2010, לאחר שלטענתם סיאול השהתה את התיירות באזור. בנוסף, האשימו את סיאול באכלוס חלקי בלבד של האתר, בניגוד לפוטנציאל של 500 אלפי המטיילים שהיו בו לפני שנה ומיליוני הדולרים שהופסדו בשל כך.

מומחים טענו כי לא ניתן לדעת בוודאות האם קוריאה הצפונית מתכוונת לפתח באופן עצמאי את השמורה, או כי מדובר בלחץ שמופעל על הצד השני על מנת לתחזק את האזור לשם תיירות. הר קומגנג הוא אזור תיירותי וסמל לשיתוף הפעולה בין מדינות קוריאה, עד לתקרית בשנת 2008 - בה שומר מהצפון ירה למוות בתיירת מהדרום לאחר שנכנסה בטעות לטריטוריית הצפון, הסמוכה לאתר התיירות.

עוד בוואלה!

כשהוא רכוב על סוס, קים שלח מסר מאיים מהמקום הקדוש של משפחתו

לכתבה המלאה
קים ג'ונג און הורה על הרס שמורה הגובלת בקוריאה הדרומית ועל בנייתה מחדש בצד הצפוני. 23 באוקטובר 2019. רויטרס
ננקטו צעדים להחרמת המתקנים באזור. קים באתר קומגאנג, השבוע/רויטרס

בקבוצת דיון שכונסה על ידי המוסד לביטחון לאומי בקוריאה הדרומית, בליווי סוכנות הריגול המקומית, טענו כי קוריאה הצפונית עשויה להזדקק לצד הדרומי, בעיקר בשל התחבורה הציבורית הכושלת באזור, שמקשה בניוד לאתר. "קים רוצה לפתח תיירות באתר, הגובל עם הצד שלנו, אך זה מצריך ממנו פיתוח תחבורה מתאימה עבור התיירים" אמרו. "המשימה תהיה קשה במיוחד לאור הסנקציות הקיימות".

בספטמבר האחרון, קים ומון נפגשו וקבעו לחדש את התיירות באתר על ידי אזור משותף פנימי, בתקווה שהסנקציות האמריקניות יוסרו ויאפשרו את הוצאת התוכנית לפועל. קים הזכיר את הנושא בשנית כשאמר שבפיונגיאנג מוכנים לקדם את הנושא ללא תנאים מגבילים, תוך חיזוק הקריאה לשיתוף פעולה בין הצדדים. עם זאת, ללא שינוי בשיחות הגרעין, לא יקודמו נושאים כלכליים משותפים בין מדינות קוריאה. כעת הצפון חדל כל שיתוף פעולה עם הדרום, בדרישה להפסקת היחסים בינם לבין בני בריתם בוושינגטון.

תמונות מאתר קומגנג, הגובל בין מדינות קוריאה. 23 באוקטובר 2019. רויטרס
האתר המיועד להריסה בהרי הקומגאנג/רויטרס

מערכת היחסים הרעועה הינה כישלון פנימי עבור מנהיג קוריאה הדרומית, מון ג'יאה-אין, שפגש בקים שלוש פעמים במשך השנה שעברה, בניסיון לחדש הסכמים כלכליים בין צדדים. הסיכויים לביסוס שותפות שכזו היו מעומעמים, לאור הפסקת המשא ומתן בין וושינגטון לפיונגיאנג.

בפברואר השנה קרסו השיחות לאחר דחיית האמריקנים את המתווה להקלה בסנקציות, בתמורה לנסיגה חלקית בלבד מההתחמשות. השיחות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית חודשו בשטוקהולם בתחילת החודש, אך לתקשורת נמסרה ההודעה כי הן קרסו מאחר ולא שונה דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully