וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדת "מתנת חג המולד": בהלה בבסיס אמריקני בדרום קוריאה בשל אזעקת שווא

בעקבות אזהרתה של קוריאה הצפונית כי תשגר טיל בימים הקרובים, אזעקת שווא שנשמעה בבסיס קמפ קייסי הכניסה את החיילים לדריכות. דובר המוצב של צבא ארה"ב, הקרוב ביותר לגבול עם הצפון, הסביר כי ההתרעה הופעלה בעקבות טעות אנוש

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אזעקת חירום נשמעה אתמול (חמישי) בבסיס אמריקני בקוריאה הדרומית ועוררה בהלה בקרב החיילים, ברקע החשש מהתקפה של קוריאה הצפונית. דובר מטעם הכוחות האמריקניים במדינה, מרטין קרייטון, אמר כי האזעקה בקמפ קייסי, הבסיס הקרוב ביותר של ארצות הברית לגבול עם הצפון, הופעלה בשל טעות אנוש.

על פי הדיווחים, האזעקה הכניסה לכוננות כוחות בבסיס וחלקם נראו רצים לבושים במדים. סרטון שככל הנראה צולם בזמן המקרה הועלה לחשבון טוויטר פופולרי בקרב חיילים אמריקנים. הדובר קרייטון אמר כי אינו יכול היה לוודא אם הסרטון אותנטי.

לדבריו, במקום האזעקה, מערכת הכריזה הייתה אמורה להשמיע את האות המבשר על סוף יום הפעילות בבסיסים אמריקניים. "חיילים שמו לב במהירות לטעות", אמר.

הבסיס האסטרטגי נמצא בסמוך לעיירה דונגדוצ'ון, כ-60 ק"מ צפונית לבירה סיאול. הבסיס משתרע על יותר מעשרה קמ"ר ובו מוצבים כמה אלפי חיילים אמריקנים.

תרגיל של צבא ארה"ב וצבא קוריאה הדרומית המדמה פשיטה על מתקן אויב, 11 בנובמבר 2019. רויטרס
תרגיל של צבא ארה"ב בקוריאה הדרומית, בחודש שעבר/רויטרס

מוקדם יותר החודש, סגן שר החוץ של קוריאה הצפונית, ראי תה סונג, רמז כי פיונגיאנג תשוב לבצע ניסויים בטילים ארוכי-טווח אם וושינגטון תסרב לשנות את עמדת המשא ומתן שלה. "זה לגמרי תלוי בווושינגטון באיזו מתנה לחג המולד היא תבחר", אמר אז.

השליח המיוחד של ארצות הברית לקוריאה הצפונית, סטיבן ביגון, ביטל את תאריך היעד לשיחות בפיונגיאנג, אך אמר כי וושינגטון מוכנה לחדש אותן בכל עת. לפי דיווחים בכלי התקשורת במדינה, בפיונגיאנג ביצעו גם בדיקות באתר שיגור לווייני כדי להגביר את ההרתעה הגרעינית שלה.

עוד בוואלה!

בצל המתיחות: תצלומי לוויין מציגים הרחבת מפעל ייצור טילים בקוריאה הצפונית

לכתבה המלאה
השליח המיוחד של ארצות הברית לקוריאה הצפונית, סטיבן ביגון, 28 ביוני 2019. רויטרס
מוכנה לחדש את השיחות בכל עת. ביגון/רויטרס

בחודש שעבר גינתה יפן את קוריאה הצפונית בגין "שיגור חוזר ונשנה של טילים בליסטיים" לאחר שנורו שני טילים. עם זאת, הצפון אמר כי הוא בוחן "משגר רקטות רב-קני", ואיים כי יפן "עשויה לראות מה עושה טיל בליסטי אמיתי בעתיד הלא רחוק".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא עדיין מקווה להגיע להסדר עם קוריאה הצפונית. הנשיא הפך את רדיפת הדיפלומטיה עם קוריאה הצפונית לחלק מרכזי מסדר היום של מדיניות החוץ שלו בשנת 2018, אך לא הצליח לחלץ ויתורים משמעותיים על הגזירה, למרות שקיים שתי פסגות עם המנהיג קים ג'ונג און.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully