וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנות אחרונות לניסוי? קים כינס ישיבה מיוחדת של בכירי הצבא

22.12.2019 / 8:23

מנהיג קוריאה הצפונית דן "בחיזוק יכולותיה הצבאיות של ארצו", לקראת תום האולטימטום לארה"ב. לא ידוע מה הוחלט בפגישה, אך לפי ההערכות, פיונגיאנג צפויה לשגר טיל בליסטי בין-יבשתי כ"מתנת חג מולד" לממשל טראמפ

צילום: רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און קיים מפגש עם בכירי הצבא כדי לדון בחיזוק יכולותיה הצבאיות של ארצו - כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות הרשמית במדינה, במקביל לחששות מפני ניסוי קרוב של פיונגיאנג בשל המתיחות הגוברת עם וושינגטון לקראת סוף השנה - תאריך היעד שהציבה המדינה הקומוניסטית המבודדת בפני ממשל טראמפ לשינוי המדיניות שלו ביחס לשיחות הגרעין.

לפי ההודעה הרשמית של סוכנות הידיעות, קים ניהל פגישה מורחבת של הוועדה הצבאית המרכזית של מפלגת הפועלים, כדי לדון בצעדים "לחיזוק הכוחות המזוינים של המדינה, מבחינה צבאית ופוליטית", בנוסף ל"צעדים חשובים לשיפור מכריע של ההגנה הלאומית הכללית וסוגיות ליבה עבור השיפור המתמשך והמואץ של יכולות ההגנה העצמית של הצבא". לא נמסר מתי התנהל המפגש או איזה החלטות התקבלו בו. הוועדה היא גוף קבלת ההחלטות המכריע בצבא המקומי, שבראשותו עומד קים, המנהיג הצבאי העליון.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בכינוס של בכירי הצבא, דצמבר 2019. אתר רשמי
מה הוא זומם? קים בכינוס בכירי הצבא/אתר רשמי

קים ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגשו שלוש פעמים מאז יוני 2018, אך לא חלה התקדמות מהותית בשיחות על פירוז חצי האי מגרעין, בעוד שקוריאה הצפונית דורשת להסיר את הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה בשל פיתוח תכנית הגרעין.

אתמול הצהירה התקשורת הממלכתית בקוריאה הצפונית כי ארצות הברית "תשלם ביוקר" בשל העיסוק שלה בהפרות זכויות האדם בשטחה. היא אמרה כי "המילים הזדוניות" של וושינגטון רק יחמירו את המתיחות בחצי האי הקוריאני.

קוריאה הצפונית מזהירה שוב ושוב את ארצות הברית לחדול מ"מדיניותה העוינת" כלפיה והזהירה מפני "מתנת חג המולד" שהיא תשלח לה לקראת תום השנה. חלק מהמומחים מעריכים שייתכן שהמדינה הקומוניסטית נערכת לשיגור טיל בליסטי בין-יבשתי שעלול להחזיר אותה למסלול של עימות עם ארצות הברית.

השליח האמריקני המיוחד לקוריאה הצפונית, סטיבן ביגון, ביקר בשבוע האחרון בקוריאה הדרומית ובסין, כשהוא מפציר ישירות בצפון לשוב לשולחן הדיונים, אך בפיונגיאנג לא הגיבו.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בכינוס של בכירי הצבא, דצמבר 2019. אתר רשמי
כותבים כל מילה. בכירי הצבא בעת הכינוס/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully