וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעת כנס באשקלון בהשתתפות נתניהו: רקטה שוגרה מרצועת עזה ויורטה

שיגור זוהה ויורט ע"י כיפת ברזל בזמן שרה"מ ובכירי הליכוד נכחו במפגש פעילים באשקלון. זאת, שלושה חודשים לאחר שנתניהו הורד מהבמה באשדוד בעקבות שיגור מרצועת עזה. אזעקות נשמעו גם בעוטף עזה, באר טוביה ולכיש. רה"מ: "ההוא שירה אז לא איתנו, מי שירה עכשיו - שיארוז"

.

רקטה שוגרה מרצועת עזה - כל הפרטים

  • צה"ל: זוהה שיגור מרצועת עזה ויורט ע"י כיפת ברזל
  • אזעקות נשמעו באשקלון ועוטף עזה; לא ידוע על נפגעים
  • בזמן האזעקה: נתניהו ובכירי הליכוד השתתפו בכנס באשקלון
  • רה"מ: "מי שירה פעם קודמת לא איתנו, מי שירה עכשיו - שיארוז"

רקטה שוגרה הערב (רביעי) מרצועת עזה ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. אזעקות נשמעו בעוטף עזה, לכיש, באר טוביה ואשקלון, שם עמד ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בכנס פעילים של הליכוד. באירוע השתתפו גם רעיית ראש הממשלה ובכירי המפלגה, בהם השרים מירי רגב, גילה גמליאל, אופיר אקוניס ואמיר אוחנה וחברי הכנסת מיקי זוהר ודוד ביטן. לא ידוע על נזק או נפגעים. בכלי התקשורת הפלסטיניים מדווחים שצה"ל תקף בתגובה עמדת חמאס בצפון הרצועה.

בעת האזעקה התפנה נתניהו למרחב מוגן, ולאחר כמה דקות שב אל הבמה. "חמאס והג'יהאד לא רוצים שאני אנצח", אמר. ראש הממשלה התייחס לבהאא אבו אל-עטא, בכיר חמאס שחוסל במבצע "חגורה שחורה", והוסיף כי "ההוא שירה בפעם הקודמת לא איתנו. מי שירה עכשיו, שיארוז את החפצים".

זאת הפעם השנייה בה נשמעות אזעקות בעת כנס של ראש הממשלה בדרום הארץ. בספטמבר האחרון מערכת כיפת ברזל יירטה שני שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל. בזמן שנשמעו האזעקות, עמד נתניהו לפתוח את נאומו בכנס הליכוד באשדוד. הוא קרא לפעיליו: "יש לנו אזהרת צבע אדום, צאו בשקט, תתפנו", וזמן קצר לאחר מכן שב לנאום.

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך כנס תמיכה באשקלון. אתר רשמי
אזעקה בפתח נאומו. נתניהו באשקלון, הערב/אתר רשמי

ערב הפריימריז לראשות הליכוד, נתניהו ובכירי המפלגה השתתפו בכמה כנסי פעילים בדרום הארץ. מוקדם יותר הגיעו מאות תומכים למפגש בביתו של ח"כ שלמה קרעי במושב זמרת שבמועצה האזורית שדות נגב. נתניהו הכריז כי "מחר יהיה ניצחון גדול".

"אני מתכוון להחיל את הריבונות של ישראל בבקעת הירדן ובכל היישובים ביהודה ושומרון, וגם להשיג הכרה של ארצות הברית בריבונות זאת". הוסיף ראש הממשלה. "יש לנו מבחנים גדולים. האיראנים לא ישיגו כלום כל עוד אני ראש ממשלה. אף אחד לא יגן על היהודים אם אנחנו לא נגן על עצמנו".

עוד בוואלה!

ח"כ קרעי: "הקדוש ברוך הוא מעדיף את מחנה הימין על מחנה השמאל"

לכתבה המלאה

"תעודת עניות למדיניות הביטחון"

יו"ר כחול לבן בני גנץ גינה את הירי לדרום. גנץ מסר כי "המצב בו אזרחי ישראל נתונים לחסדי טרוריסטים וראש ממשלת ישראל לא יכול לסייר בחלק ממדינתו הוא תעודת עניות למדיניות הביטחון בדרום ואובדן הרתעה שאף מדינה ריבונית לא יכולה לקבל".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר בתגובה כי זו הפעם השנייה השנה שפעילי טרור ברצועת עזה משפילים את מדינת ישראל וראש הממשלה שוב, בעיצומו של כנס בחירות, מורד מהבמה ונמלט למרחב מוגן. "בין הפעם הזו לפעם הקודמת נתניהו המשיך להטיף ולקדם הסדרה מול החמאס, אבל האמת העגומה היא, שלא הייתה הסדרה ולא תהיה הסדרה", אמר ליברמן. לדבריו, "נתניהו, שעוד ב-2009 הבטיח שכאשר הוא ייבחר ימוטט את שלטון החמאס, בינתיים ממוטט את ההרתעה הישראלית".

שיגור רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, 25 במרץ 2019. רויטרס
הרקטה יורטה על ידי כיפת ברזל/רויטרס

ח"כ גדעון סער (הליכוד) צייץ כי יש לבנות הסכמה לאומית רחבה לפעולה לפירוק התשתיות הצבאיות של החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה. " זו חובתנו כלפי אזרחינו בדרום. ויפה שעה אחת קודם", צייץ ח"כ סער בטוויטר.

יו"ר ועדת חוץ וביטחון גבי אשכנזי (כחול לבן) אמר בתגובה לירי כי ההתרעה נמחקה. "אי אפשר להמשיך לעבור לסדר היום כשלתושבי הדרום אין סדר יום", אמר אשכנזי. "איך אפשר להישאר אדישים לעובדה שאזרחי ישראל הופכים למטרה רק כי שהו בסמוך למקום בו ביקר ראש הממשלה?".

מהעבודה-גשר נמסר בתגובה לירי כי "שוב כיפת ברזל של עמיר פרץ נחלצה לעזרת נתניהו. צריך לומר את האמת. בלי כיפת ברזל ששומרת על העורף הישראלי נתניהו כבר לא היה ראש ממשלה".

(עדכון ראשון: 21:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully