וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום נתניהו באשדוד נקטע בגלל אזעקה; שתי רקטות יורטו

נתניהו קרא לנוכחים בכנס להיכנס למרחב המוגן ופונה מהמקום. באותה העת נערך כנס נוסף בעיר בהשתתפות ליברמן, ומפגש אחר באשקלון עם גבי אשכנזי. מערכת כיפל ברזל יירטה את הרקטות שנורו. לא דווח על נפגעים

צילום: שי מכלוף, יחיאל אילוז, אדי ישראל

וואלה! NEWS מכבדת זכויות יוצרים. בעלי סרטונים שנעשה בהם שימוש מוזמנים לפנות למערכת לקבלת קרדיט מלא.

שני שיגורים זוהו מרצועת עזה - כל הפרטים

  • צה"ל: מערכת כיפת ברזל יירטה שני שיגורים
  • אזעקות נשמעו באשקלון ובאשדוד; אין נפגעים
  • ראש עיריית אשקלון הורה על פתיחת מקלטים בעיר
  • רה"מ נכח באשדוד, פונה למרחב המוגן ושב לנאום

מערכת כיפת ברזל יירטה הערב (שלישי) שני שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהירי מהרצועה לכיוון אשקלון ואשדוד. בזמן שנשמעו האזעקות, עמד ראש הממשלה בנימין נתניהו לפתוח את נאומו בכנס הליכוד באשדוד. הוא קרא לפעיליו: "יש לנו אזהרת צבע אדום, צאו בשקט, תתפנו", וזמן קצר לאחר מכן שב לנאום.

על רקע השיגורים, נתניהו כינס התייעצות ביטחונית בקריה עם ראשי מערכת הביטחון.


במקביל, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נכח אף הוא באירוע מפלגתי באשדוד וח"כ גבי אשכנזי הגיע לכנס כחול לבן באשקלון. ראש עיריית אשקלון תומר גלאם הורה על פתיחת מקלטים ברחבי העיר. מעיריית אשדוד נמסר כי השיגורים שהיו מעל העיר, יורטו ללא פגיעה במרחב הבנוי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתפנה מכנס באשדוד בעקבות התראת צבע אדום, 10 ספטמבר 2019. צילום מסך
נתניהו מפונה מכנס באשדוד בעת האזעקה, הערב/צילום מסך

ליברמן אמר לאחר הירי כי "בסיום מפגש עם פעילים באשדוד נשמעה אזעקת צבע אדום וכמו כל הנוכחים נאלצתי לעזוב את מקום האירוע. אני עדיין באשדוד ואני מחזק את ידי התושבים על יכולת העמידה שהם מפגינים מול איומי הטרור". הוא הוסיף כי "הארוע של היום מוכיח שמדיניות נתניהו, שמשמעותה כניעה לטרור, פשטה את הרגל".

גם אשכנזי התייחס לאזעקה שראירעה במהלך ביקורו באשקלון. בציוץ בטוויטר כתב כי "יש עכשיו כנס של ביבי באשדוד. היה, היה כנס. אנחנו לא בורחים. אנחנו מחויבים ואנחנו פה, ממשיכים בכנס באשקלון כרגיל. אנחנו לא מפחדים. לא מחמאס ולא מחיזבאללה. זאת בדיוק התשובה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתפנה מכנס באשדוד בעקבות התראת צבע אדום, 10 ספטמבר 2019. צילום מסך
נתניהו מפונה מהבמה בכנס באשדוד, הערב/צילום מסך

השיגורים מהרצועה מגיעים כשברקע הצהרתו של נתניהו מוקדם יותר הערב, לפיה עם הקמת הממשלה הבאה הוא יחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ובצפון ים המלח. "זה הגבול המזרחי של מדינת ישראל", הדגיש. "יחד עם רמת הגולן זוהי חגורת הביטחון החיונית שלנו במזרח".

בעקבות ההצהרה, תקפו הפלסטינים את ראש הממשלה וקראו לקהילה הבינלאומית למנוע את המהלך. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר בתגובה להצהרת נתניהו כי "ההסכמים החתומים עם ישראל יסתיימו אם היא תחיל את ריבונותה על חלק כלשהו של האדמה הפלסטינית".

דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר כי "נתניהו חי באשליה שהוא יכול להשאיר את הכיבוש על האדמה הפלסטינית". עוד הוסיף כי "העם הפלסטיני ימשיך במאבקו עד שיגרש את הכיבוש מאדמתו ויקים מדינה עצמאית".

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו בהתייעצות ביטחונית בקריה עם ראשי מערכת הביטחון. ה-11 לספטמבר. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
נתניהו בישיבה הביטחונית בקריה, הערב/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מוקדם יותר היום דובר צה"ל מסר כי רחפן של צה"ל נפל הלילה ממזרח לרפיח שבדרום רצועת עזה. בצבא מסרו כי "האירוע יתוחקר". בסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" דווח כי היה זה חמאס שזיהה את כלי הטיס, ירה לעברו וכעת מחזיק בו.

בימים האחרונים נרשמה מתיחות בגבול עזה. שלשום נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול שבנגב המערבי. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור כושל מרצועת עזה, שלא חצה לשטח ישראל. ערב לפני כן תקפו כלי טיס של צה"ל כמה יעדי טרור, בהם ציוד לחימה ימי ושני מתחמים של המערך האווירי של חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה נעשתה בתגובה לחדירת רחפן משטח רצועת עזה לשטח ישראל והטלת מטען ממנו לעבר רכב צבאי מוקדם ביום שישי האחרון.

(עדכון ראשון: 10/9, 21:06)

יירוטים מעל נתיב העשרה, 10 בספטמבר 2019. שי מכלוף
יירוטים מעל נתיב העשרה, הערב/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully