וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט החליט לעקל כספים של משפחות מחבלים ישראלים

25.12.2019 / 10:00

שר הביטחון חתם על צו להחרמת כספים של שמונה מחבלים ישראלים, שהורשעו בטרור. "אנו פועלים כדי שדם יהודים לא יהיה עוד משתלם כלכלית"

צילום: תקשורת שר הביטחון, עריכה: עמית שמחה

שר הביטחון נפתלי בנט חתם היום (רביעי) על צו עיקול לכספי משפחות של שמונה מחבלים ישראלים, בהיקף של מאות אלפי שקלים. המחבלים הם ישראלים שהורשעו בעבירות טרור, וחמישה מהם נשפטו למאסר עולם.

הצו מתייחס למשכורות החודשיות שמחבלים אלה מקבלים מהרשות הפלסטינית בגין עבירות הטרור שביצעו, והוחל גם על המוטבים, למשל בני המשפחה, שמקבלים את הכספים. הצו נחתם לאחר עבודת מטה שהוביל המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון, בשיתוף השב"כ, משטרת ישראל, השב"ס, הרשות לאיסור הלבנת הון וגורמים נוספים. בהמשך צפויים להיחתם צווים נוספים.

שר הביטחון נפתלי בנט אמר כי בכוונתו להפעיל את כל הסמכויות החוקיות העומדות לרשותו על מנת לחלט את המשכורות המשולמות למחבלים בגין פעולות טרור שביצעו. "עברנו למעשים", אמר בנט. "זהו עוד צעד במערכה נגד מחבלים, אנו פועלים כדי שדם יהודים לא יהיה עוד משתלם כלכלית".

נפתלי בנט בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"עברנו למעשים". בנט בישיבת ממשלה/ראובן קסטרו

הצו נוגע למשפחות המחבלים של איברהים ושל סלאח בכרי, שסייעו למחבל המתאבד באוטובוס בצומת מירון באוגוסט 2002, בפיגוע שבו נהרגו תשעה בני אדם. הם נידונו לתשעה מאסרי עולם; לחכמת פהין מוסטפא נעאמנה, שמואשם בעבירות טרור ובהסתה בהר הבית; מוחמד ג'ברין, שהורשע ברצח שלושה חיילים ב"ליל הקלשונים" ב-1992; וואליד דקה, שנידון למאסר עולם בשל מעורבותו ברצח החייל משה תמם ב-1984; סמיר סרסאוי, שעמד בראש חוליה ערבית- ישראלית, וביצע שורה של פיגועים ונידון למאסר עולם; ומוג'הד דוקאן, שהורשע בקשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה ונידון ל-15 שנות מאסר.

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully