וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במועצת גדולי התורה אישרו: ליצמן יוכל לכהן כשר אם רה"מ יתפטר

24.11.2019 / 7:09

לאחר הגשת כתב האישום נגד נתניהו, חברי מועצת גדולי התורה הצביעו בסבב טלפוני בעד האפשרות כי ליצמן ימונה לשר בריאות בממשלת מעבר. כיום, מכהן ליצמן בתפקידו כסגן שר בכפוף לחוק מיוחד שקודם עבורו בו הוא יכול להאציל סמכויות כסגן שר רק במשרד שבו ראש הממשלה מכהן כשר

עריכה:שאול אדם

אחרי ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, חברי מועצת גדולי התורה של סיעת אגודת ישראל אישרו הלילה (ראשון) בסבב טלפוני את האפשרות שסגן השר יעקב ליצמן ימונה לתפקיד שר הבריאות בממשלת מעבר. גם פטרונו הרוחני של ליצמן, האדמו"ר מגור, אישר זאת. ליצמן היה צריך להתפטר מתפקידו כסגן שר אם היה מחליט שלא להתמנות לשר.

אחת ההשלכות לאפשרות שנתניהו ייאלץ להתפטר מתפקידיו היא שסגן שר הבריאות ליצמן ייאלץ לעזוב את תפקידו אם היה מתנגד לכהן כשר בפועל. כיום, ליצמן מכהן כסגן שר בכפוף לחוק שקודם במיוחד עבורו המאפשר להאציל סמכויות סטטוטוריות הנתונות לשר לידי סגן שר במשרד שראש הממשלה מכהן בו כשר.

למרות ההצבעה הלילה, נתניהו עדיין לא החליט אם הוא מתכוון להתפטר מתפקידיו כשר הבריאות, החקלאות, הרווחה והתפוצות בעקבות הגשת כתב האישום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
היה צריך להתפטר מתפקידו כסגן שר אם היה מחליט שלא להתמנות לשר. ליצמן ונתניהו בישיבת הבלוק/ראובן קסטרו

ליצמן עצמו עשוי להתמודד בתקופה הקרובה עם כתב אישום לאחר שהמשטרה המליצה להעמיד אותו לדין בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. אם יוחלט להגיש נגדו את האישום, הוא ייאלץ להתפטר מתפקידו ולא יוכל לכהן כשר או סגן שר.

ביהדות התורה קיימת מסורת ארוכת שנים שבמסגרתה הח"כים במפלגה לא מתמנים לתפקידי שרים בשל האחראיות המינסטרלית שבאה עם התפקיד. ליצמן כבר כיהן בתפקיד שר הבריאות לאחר שהתגלתה בעיה חוקית עם ההגדרה סגן שר במעמד שר אך התפטר מתפקידו כעבור זמן קצר במחאה על ריבוי חילול שבת בעבודות תשתית של רכבת ישראל. באופן אבסורדי, אם נתניהו יתפטר מתפקידיו ליצמן צפוי להתמנות חזרה לתפקיד למרות שמתקיימות בתקופה זו עבודות בשבת במספר פרויקטים ממשלתיים.

עניין מינויו של ליצמן מתרחש על רקע פנייתה של מפלגת כחול לבן ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ולראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה כי האחרון יתפטר באופן מידי מכל תפקידיו כשר בממשלה. זאת בעקבות הגשת כתב האישום עקב נגד נתניהו באשמת שוחד בתיק 4000 ובאשמת מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 ו-2000.

במכתב הפנייה הודגש כי "על פי החלטות בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, שר המוגש כנגדו כתב אישום לא יוכל להמשיך ולכהן בתפקידו, ולפיכך חלה עליך חובה לסיים לאלתר את תפקידיך השונים כשר בממשלת ישראל".

(עדכון ראשון: 00:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully