וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי וליצמן לגנץ: אם נתניהו לא יעמוד במימוש הרוטציה - נפרוש מהממשלה

ראשי ש"ס ויהדות התורה הציעו לגנץ להיות ערבים למימוש הרוטציה עם נתניהו, לאור החשש שהוא יכהן ראשון כראש הממשלה אך לא יעמוד בהבטחתו לפנות את מקומו. ההצעות נועדו ללחוץ על יו"ר כחול לבן להצטרף לממשלת אחדות, אך עדיין אין הסכמה פנימית בתוך מפלגתו בעניין המתווה

עריכה: שאול אדם

הפלונטר הפוליטי - עדכונים אחרונים:

  • דרעי וליצמן הציעו לגנץ: נפרוש מהממשלה אם נתניהו לא יעמוד בהסכם הרוטציה
  • בכחול לבן חיפשו ערבויות לכך שנתניהו יעמוד בהבטחתו לפנות את מקומו בבוא הזמן
  • הצעת הליכוד: נתניהו יכהן שנה, לאחר מכן שנתיים גנץ ובשנה הרביעית שוב נתניהו
  • בכחול לבן עדיין אין הסכמה בעניין מתווה הרוטציה או הנבצרות

יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן הציעו הערב (שני) ליו"ר כחול לבן בני גנץ להיות ערבים למימוש הרוטציה עם בנימין נתניהו, והתחייבו כי אם נתניהו לא יעמוד בהבטחה, מפלגותיהם יפרשו מהממשלה. ההצעות נועדו ללחוץ על גנץ להצטרף לממשלת אחדות לפי מתווה הנשיא ראובן ריבלין, שקובע כי נתניהו יהיה ראשון ברוטציה וגנץ יהיה שני, בנוסף למתווה הנבצרות שקובע כי ראש הממשלה ייצא לנבצרות במידה ויוגש כתב אישום.

אחד החששות של כחול לבן היא האפשרות שנתניהו יכהן ראשון כראש ממשלה, אך לא יעמוד בהבטחתו לפנות את המקום לטובת גנץ לכשיגיע הזמן לכך. בכחול לבן חיפשו ערבויות לכך, ונבחנה בתקופה האחרונה אפשרות שהמפלגות החרדיות יהיו ערבות לכך. כעת, דרעי וליצמן הציעו זאת לגנץ בניסיון לפתור את הפלונטר הפוליטי ולהוביל להרכבת ממשלה בישראל.

יו"ר ש"ס אריה דרעי באירוע הקבלת פני רבו שנערך על ידי המפלגה בירושלים. קים צילום אירועים, אתר רשמי
הציע שמפלגתו תפרוש מהממשלה אם נתניהו יפר את הרוטציה. דרעי/אתר רשמי, קים צילום אירועים
נציגי סיעת יהדות התורה ליצמן וגפני נכנסים לבית הנשיא להמליץ על המועמד שלהם להרכבת הממשלה, 23 בספטמבר 2019. רוני כנפו
נבחנה האפשרות שהמפלגות החרדיות יהיו ערבות למימוש הרוטציה. ליצמן/רוני כנפו

המתווה שהליכוד הציע לכחול לבן קובע כי נתניהו יכהן שנה ברוטציה, לאחר מכן שנתיים גנץ ובשנה הרביעית שוב נתניהו. עם זאת, עדיין אין כל הסכמה פנימית בתוך כחול לבן בעניין מתווה הרוטציה או הנבצרות בכלל. גנץ נחשב למי שמוכן לקבל את המתווה בכללותו, אך הוא דורש ערובות ברורות מנתניהו לכך שהוא אכן יצא לנבצרות ואכן יעביר לו את ראשות הממשלה במסגרת הרוטציה, בעוד יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מתנגד בכל מקרה לכל ישיבה בממשלה בראשות נתניהו.

בתוך כך, גנץ ייפגש מחר עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כדי לדון במאמצי הרכבת הממשלה. מוקדם יותר, הוא אמר כי "נהיה מוכנים לשקול פשרות מסוימות כל עוד יהיו על בסיס תפיסת עולמנו" והדגיש את הצורך בהקמת ממשלת אחדות: "אמרתי שביחד עם שותפיי נהפוך את ישראל לחזקה ומאוחדת, זו התחייבותי גם היום".

עוד בוואלה!

נתניהו לגנץ: "ממשלה עם טיבי - סטירת לחי בפרצופם של חיילי צה"ל"

לכתבה המלאה
כנס פעילי כחול לבן, בהשתתפות : גנץ, לפיד, יעלון, אשכנזי, נמל תל אביב, 31 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
במפלגה אין הסכמות בנוגע למתווה הרוטציה או הנבצרות. ראשי כחול לבן/ראובן קסטרו

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, ליברמן יבקש מריבלין הבהרות בנוגע למתווה הנבצרות. הוא הצהיר כי מפלגתו "תצביע בעד ממשלת אחדות גם בלי להיות הקואליציה, תקבלו בונוס בלי לשלם על זה כלום - חינם".

נתניהו, שנאם הערב בוועידת החינוך של העיתון מקור ראשון ומרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אמר כי הקמת ממשלה שנתמכת על ידי הרשימה המשותפת תהיה "סטירת לחי ישירה בפרצופם של חיילי צה"ל - הלוחמים שאני ואתה שלחנו לקרב".

(עדכון ראשון: 22:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully