וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' קרא לשקד לחזור להנהגת הציונות הדתית: "לחזור להוביל"

שר התחבורה אמר כי הציונות הדתית צריכה להיות מיוצגת על ידי מפלגה אחת בלבד, וקרא לשרת המשפטים לשעבר לחזור לעמוד בראשה. זאת לאחר הצטרפות הימין החדש לרשימה אחת עם הליכוד

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' קרא הבוקר (שני) לאיילת שקד לחזור להנהגת הציונות הדתית, זאת לאחר הצטרפות הימין החדש לרשימה אחת עם הליכוד במהלך הכנסת ה-22. "כדי שלציונות הדתית יהיה ייצוג פוליטי ראוי", אמר סמוטריץ', "גם אנחנו נדרשים לחשבון נפש כנבחרי הציבור. לי אין צל צלו של ספק שיש מקום למפלגה אחת גדולה של הציונות הדתית".

סמוטריץ' ציין בוועידת מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומקור ראשון בבנייני האומה, כי כדי לייצג את הציונות הדתית באופן הטוב ביותר, על כל המפלגות הקיימות כיום מימין לליכוד להתאחד, "אנחנו צריכים לעשות הרבה, הרבה יותר כדי להיות ראויים לאמון של הציבור הגדול הזה. והדבר הראשון הוא להתאחד, כדי לחזור להוביל". הוא הסביר כי "אין שום מקום לרסיסי מפלגות בציונות הדתית. לא איחוד טכני".

למעשה, שר התחבורה קורא לעזוב את השותפות עם נפתלי בנט בימין החדש, ולעמוד לראשונה בראש מפלגת ימין מאוחדת של הציונות הדתית. מדובר בצעד שונה מהאיחוד בבחירות האחרונות בין מפלגות הימין, במסגרת רשימת ימינה. הקריאה של סמוטריץ' מגיעה גם לאחר הקריאות שעלו בבית היהודי לאחר מינוי בנט לשר הביטחון והאיחוד בין סיעות הליכוד לימין החדש, לאחד בין כל המפלגות בציונות הדתית, קרי האיחוד הלאומי והבית היהודי.

מפלגת ימינה -  השקת הקמפיין, כפר המכבייה, רמת גן, 12 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"לשוב להנהגה". סמוטריץ' ושקד/ראובן קסטרו

"אני מוכן לתת את המפתחות לכל גוף, צוות, שתקבע מתווה הגון", הוסיף סמוטריץ'. "אני מוכן מחר בבוקר לפרק את המפלגה האישית שלי ומצפה שגם אחרים יעשו את זה, לא בכיפופי ידיים". הוא הסביר כי הרעיונות בציונות הדתית להקים וועדות או מועצות שיקבעו את הרשימה המאוחדת לא מציאותיים בשלב זה. "לפני שבאים למשא ומתן זה מרגיש לי כמו בועה, זה מחייב להתעלות מעל לשיקולים פוליטיים צרים".

בהמשך דבריו, התייחס סמוטריץ' באופן מפורש למפלגת הימין החדש, שאליה בעיקר מופנית פנייתו, "נפתלי שנהנינו משירותיו, עשה צעד מתוך מחשבה שהדרך הנכונה להשפיע על מדינת ישראל איננה מתוך מפלגה דתית, אני יכול לכבד את זה וזה לגיטימי ולאחל לו בהצלחה, אני סבור אחרת". מנגד, הוסיף סמוטריץ' כי "איילת על פרשת דרכים, היא מתלבטת אם לחזור הביתה. הציונות הדתית חיבקה אותה והיא החזירה לה". לכן, הבהיר סמוטריץ': "אני קורא לה, ברמה האישית, ההחלטה הנכונה לחזור, במסגרת איחוד גדול לכל מי שמזדהה עם עולם הערכים של הציונות הדתית ורוצה להיות חלק מהייצוג הדתי".

עוד בוואלה!

מתווה הנשיא, בלי הסכמה: התכסיס שיאפשר לגנץ לצלוח את אתגר ליברמן

לכתבה המלאה
נציגי ימינה, אילת שקד בבית הנשיא להמליץ על המועמד שלהם להרכבת הממשלה, 23 בספטמבר 2019. הדס פרוש/פלאש9, אתר רשמי
"אין מקום לרסיסי מפלגות בציונות הדתית". שקד עם נציגי ימינה בבית הנשיא/אתר רשמי, הדס פרוש/פלאש9

אמש כתב ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) בטוויטר כי האיחוד בין שתי הסיעות "מחדדת את המסר העולה מתוצאות הבחירות: על כל מפלגות הציונות הדתית להתאחד תחת קורת גג אחת". לדבריו, איחוד כזה צריך להיעשות תחת הכותרת "מפלגה ציונית- דתית - חברתית". הקריאה של יוגב דומה לקריאות נוספות שנשמעו בהנהגה הפוליטית בציונות הדתית בחודשים האחרונים. מנגד, עו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית תקף את בנט ושקד ואמר כי המיזוג בין שתי הסיעות מוכיח את מה שאמר לאורך שנים, "שמקומו של נפתלי בנט בליכוד והריצה שלו ושל שקד בציונות הדתית זה אקזיט". לדבריו, "זה לא נאמר כהקנטה אלא כעובדה. בהרבה מאוד מובנים, בנט מתאים מאוד לאידאולוגיה של הליכוד".

זוהי גם לא הפעם הראשונה שיו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' קןרא לאחד את מפלגות הציונות הדתית למפלגה אחת. הוא אף התחייב בשיחות סגורות כי אם הדבר ייעשה בתקופה הקרובה, הוא לא יתמודד על ההנהגה ברשימה כזו ויאפשר לשר החינוך הרב רפי פרץ להישאר במקום הראשון.

בחירות חוזרות, איילת שקד, נפתלי בנט ומתן כהנא, הימין החדש 21.07.20. ראובן קסטרו
בדרך לפרידה? שקד ובנט בהקמה המחודשת של הימין החדש/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully