וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ וליברמן ייפגשו מחר: "נהיה מוכנים לשקול פשרות מסוימות"

11.11.2019 / 14:39

במסגרת המאמצים להרכבת הממשלה, יו"ר כחול לבן ויו"ר ישראל ביתנו יקיימו פגישה משותפת. גנץ קרא לנתניהו להיפגש: "בוא נדבר תכלס על מה שמעניין את האזרחים ולא רק את מה שמעניין אותך". ליברמן: "נצביע בעד ממשלת אחדות גם בלי להיות בקואליציה"

עריכה: עמית שמחה

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע היום (שני) כי ייפגש מחר עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, במסגרת המאמצים להרכבת הממשלה. בפתח ישיבת סיעת כחול לבן אמר גנץ כי "נהיה מוכנים לשקול פשרות מסוימות כל עוד יהיו על בסיס תפיסת עולמנו". הוא הדגיש את הצורך בהקמת ממשלת אחדות: "אמרתי שביחד עם שותפיי נהפוך את ישראל לחזקה ומאוחדת, זו התחייבותי גם היום".

"כפי שידוע לכם, ליברמן פנה אליי כדי לדון במתווה לאחדות, אני מברך אותו על היוזמה למנוע בחירות שלישיות בתוך שנה", אמר גנץ. "קבענו להיפגש מחר ולדון על הצעתו מתוך מטרה להתקדם לעבר ממשלת אחדות כפי שהציבור באמת רוצה".

גנץ קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש ולדון. "כבר חודש שאתה מסרב לדון בסוגיות המהות שמטרידות את אזרחי ישראל", אמר. "שלח את הצוותים שלך וסוף סוף נקיים מו"מ אמיתי וכנה. בוא נדבר תכלס על מה שמעניין את האזרחים ולא רק את מה שמעניין אותך. זו השעה, אזרחי ישראל לא יסלחו לנו אם לא נעשה זאת".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעה, 11 בנובמבר 2019. אלעד מלכה
"מברך אותו על היוזמה למנוע בחירות שלישיות בתוך שנה". גנץ, היום/אלעד מלכה

"אנחנו בכחול לבן נעשה הכול על מנת שלא יהיו בחירות שלישיות בתוך שנה", הצהיר גנץ. "בשבוע האחרון התקדמנו במו"מ להקמת הממשלה הבאה. עם ישראל ביתנו סיכמנו על העלאת שכר הקשישים ועל עיגון של קצבת הנכות, בנוסף לשורת התקדמויות בדת ומדינה. גם עם מפלגת העבודה אנחנו מתקדמים וכך גם עם המחנה הדמוקרטי. אנחנו עסוקים בדיוק בדברים שאמרנו שנקדם במהלך מערכת הבחירות. נעשה הכול עבור אזרחי ישראל כי זה מה שמעניין אותנו".

בישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר ליברמן כי מפלגתו "תצביע בעד ממשלת אחדות גם בלי להיות הקואליציה, תקבלו בונוס בלי לשלם על זה כלום - חינם". הוא שב וקרא לנתניהו וגנץ להקים ממשלת אחדות לאומית במהירות האפשרית והזהיר מפני בחירות שלישיות. "כל מה שמפריד בין אחדות לסיבוב שלישי, זו החלטה אחת של נתניהו להיפרד מגוש החרדי-משיחי והחלטה אחרת של גנץ לקבל את מתווה הנשיא", אמר.

ליברמן אישר את הפרסום בוואלה! NEWS, לאחר שנשאל מהו מתווה נבצרות. "אני מבקש שהנשיא יפרט ממתי חלה הנבצרות במתווה שהוא הציע", אמר. "לא יודע לפרש את הנשיא, רוצה לדעת אם יש לו רעיון מה זה אמור להיות הנבצרות וכמובן אתמוך בגישתו, ואם הוא לא ירצה - אז נדבר שבוע הבא".

בנוסף לכך, הוא נשאל האם הוא מוכן להתחייב שלא ימנע בהצבעה על ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים. לדבריו, "מכיוון שאני נפגש מחר עם גנץ וביום רביעי אפגש עם נתניהו והנשיא, משאיר את כל הסוגיות לדיון איתם, ואחר כך נדבר עם התקשורת".

עוד בוואלה!

ח"כ אשר לגנץ אחרי שהותקף בחתונת בנו: קומץ נערים שביישו את המגזר החרדי

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן ביום השבעת הכנסת , אוקטובר 2019. ראובן קסטרו
"מבקש שהנשיא יפרט ממתי חלה הנבצרות". ליברמן/ראובן קסטרו

בישיבת הממשלה אתמול הצהיר נתניהו כי יהיה מוכן להיפגש השבוע עם ליברמן, תמורת "התחייבות ברורה שהוא יתנגד להקמת ממשלת מיעוט". לדבריו, "אפשר וצריך להקים ממשלת אחדות רחבה כפי שהציע הנשיא, עוד לא מאוחר לעשות זאת".

במוצאי שבת קרא יו"ר ישראל ביתנו לראש הממשלה להיפרד מגוש הימין-חרדים ולגנץ לקבל את מתווה הנבצרות של נשיא המדינה ראובן ריבלין - והצהיר כי מפלגתו תתמוך במי שיתפשר. בעקבות זאת תקף נתניהו את ליברמן: "נראה שליברמן מתואם לפרטי פרטים עם הרשימה המשותפת וכחול לבן ולכן האולטימטום שהוא מציב לשני הצדדים כביכול הוא אולטימטום לליכוד בלבד ולא לכחול לבן. לליכוד הוא אומר בצורה ברורה - לא אתן לכם להקים ממשלה צרה בתמיכת ש"ס, יהדות התורה וימינה, ואם תנסו להקים אותה אצביע נגדכם - אבל לכחול לבן הוא לא אומר את זה. לנו הוא אומר פרקו את בלוק הימין, להם הוא לא אומר פרקו את הבלוק עם המשותפת", אמר נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 10 בנובמבר 2019. AP
"שלח את הצוותים שלך וסוף סוף נקיים מו"מ אמיתי וכנה". נתניהו/AP

בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי בירך השר רפי פרץ את שר הביטחון החדש נפתלי בנט והתייחס להיפרדות מהימין החדש. "נפתלי ואיילת, שהם הולכים לליכוד כסיעה משותפת, אנחנו מודים להם על התרומה שלהם לציונות הדתית ומאחלים להם בהצלחה בהמשך הדרך". בנוסף קרא לגנץ לחבור יחד לממשלת אחדות: " ידידי הייתי איתך במטכ"ל, לא היו שם חילוקים בין דתיים לחילונים, כולנו היינו שותפים לדרך. בואו נלך ביחד, בלי הדרות ואמירות קיצוניות. על רקע המצב הביטחוני מסביב והעניינים הכלכליים מחייבים אותנו ללכת ביחד, וזה מה שעם ישראל מבקש".

חברו לסיעה, השר בצלאל סמוטריץ', הדגיש אף הוא את חשיבותה של הקמת ממשלת אחדות. לדבריו, "אחדות לא מקימים על בסיס פסילה, לא של אנשים כמו של ראש הממשלה נתניהו ובוודאי לא של ציבורים או מפלגות, לא של הציבור הדתי לאומי וגם לא של הציבור החרדי. ליברמן הציב כביכול אולטימטום במוצאי שבת, זה אולטימטום לעצמו. אני לא רואה את ליברמן נכנס לממשלה שלא תואם את אתוס המדינה היהודית והדמוקרטית".

יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ הביע תקווה להצלחת המאמצים להרכבת הממשלה על ידי גנץ. "אנחנו מקווים שבפרק הזמן הזה הוא יצליח להרכיב ממשלה שבה אנחנו, העבודה יהיו שותפים בה והרשימה המשותפת תתמוך בה ואולי גם גורמים נוספים כמו ישראל ביתנו (ממשלת מיעוט)", אמר הורוביץ. "אנחנו חושבים שזה אפשרי. נכון שממשלה כזו צריכה לזכות ברוב רגיל בכנסת, ואני בכוונה לא מכנה אותה ממשלת מיעוט כי היא לא ממשלת מיעוט. ממשלה כזו מבוססת על שותפות אינטרסים, על מטרה משותפת שהיא מקדמת את שלטון החוק ולא כמו שיהיה כשגנץ ונתניהו יישבו יחד תחת כתבי אישום - יש לה סיכוי לשרוד לאורך זמן ולעשות שינוי במדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 14:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully