וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לגנץ: "ממשלה עם טיבי - סטירת לחי בפרצופם של חיילי צה"ל"

ראש הממשלה קרא ליו"ר כחול לבן "לרדת מהרעיון המטורלל" של הקמת ממשלת מיעוט הנתמכת על ידי הרשימה המשותפת. "שלחנו לוחמים אל הקרב כשטיבי קרא בשמות המחבלים שחוסלו. עם האנשים האלה אתה רוצה להקים ממשלה?"

עריכה: שאול אדם

הפלונטר הפוליטי - עדכונים אחרונים:

  • נתניהו לגנץ: הקמת ממשלה עם טיבי ועודה - סטירת לחי בפרצופם של חיילי צה"ל
  • ראשי כחול לבן וישראל ביתנו ייפגשו מחר כדי לדון במאמצים להקים ממשלת אחדות
  • גנץ לנתניהו: אתה מסרב לדון בסוגיות המהות, נהיה מוכנים לשקול פשרות
  • טיבי לנתניהו: מר פינוקיו - לא קראתי בשמו מחבלים אלא בשמות ילדים ואימותיהם
  • כחול לבן: לא זקוקים לשיעור בפטריוטיות מנתניהו - לא יסלחו לו על בחירות נוספות

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי הקמת ממשלה שנתמכת על ידי הרשימה המשותפת תהיה "סטירת לחי ישירה בפרצופם של חיילי צה"ל - הלוחמים שאני ואתה שלחנו לקרב". נתניהו, שדיבר בוועידת החינוך של העיתון מקור ראשון ומרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, קרא ליו"ר כחול לבן בני גנץ "לרדת מהרעיון המטורלל" של הקמת ממשלת מיעוט עם חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי.

"ממשלה כזאת היא סכנה לביטחון ישראל", אמר נתניהו. הוא פנה לגנץ ואמר: "היית הרמטכ"ל במבצע 'צוק איתן'. ניהלנו אותו יחד, שלחנו לוחמים אל הקרב. אתה זוכר מה עשה טיבי? קרא מעל בימת הכנסת בשמות המחבלים שחוסלו בעזה, ואמר שצה"ל מבצע פשעי מלחמה. סיעת תע"ל דרשה לפתוח בחקירה נגדי ונגד בני גנץ. הם אמרו: 'בגין ביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן'. בתעמולת בחירות של הרשימה המשותפת כתבו 'גנץ, ידך מגואלות בדם ילדי עזה'".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בועידת החינוך של מקור ראשון בבנייני האומה בירושלים 11 בנובמבר 2019. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
"רד מהרעיון המטורלל". נתניהו בוועידת מקור ראשון, היום/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

נתניהו הוסיף: "עם האנשים האלה אתה רוצה להקים ממשלה? זה לא יאומן. זו סטירת לחי ללוחמים. ואל תגידו לי ממשלת מעבר רק לשלושה חודשים. אסור שהיא תהיה אפילו יום אחד. תפסיקו עם הפסילות האלה. פוסלים אנשים שהולכים עם כיפות אבל הולכים עם אנשים שקוראים לחיילי צה"ל פושעי מלחמה".

הוא חזר על קריאתו להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה, ואמר כי "אנחנו בעמדה החזקה ביותר במדינת ישראל, אבל קם מולנו מישהו שרוצה לכלותנו. איראן מתפשטת, חותרת לגרעין, אנחנו צריכים לאחוז איש ביד רעהו".

על רקע זה, הגיב ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) לדברי ראש הממשלה, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מר פינוקיו: הזכרתי שמות של ילדים ואימהותיהם שנהרגו ע"י טילים ישר לבתים. נתניהו אתה משקר ומטעה. אלה לא מחבלים . אלה שהידים-קורבנות, ילדים שיש להם שמות . הם לא מספרים. לכל ילד יש שם. נתניהו הלחוץ ממשיך להסית ולשקר. אתה חייב להסתלק או להיות מסולק".

עוד בוואלה!

המאמצים לממשלת אחדות: ליברמן יבקש מריבלין הבהרות על מתווה הנבצרות

לכתבה המלאה

גם ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) הגיב לדברי נתניהו, וכתב בציוץ בטוויטר כי ראש הממשלה פגע רבות בחיילי צה"ל - ועל כן אין לו זכות דיבור. לפיד פנה לנתניהו בציוץ בטוויטר: "אתה באמת רוצה לדבר על 'סטירת לחי לחיילי צה"ל' ביבי? בוא נדבר על ביטול השיוויון בנטל. על פרשת הצוללות שאתה מעורב בה עד צוואר. על הדרך הבזויה שבה דיברת על שלושה רמטכ"לים של צה"ל במערכת הבחירות. כל כך הרבה סטירות לחי קיבלו ממך חיילי צה"ל שאיבדת את הזכות לדבר בשמם".

בהמשך, התייחסה לכך מפלגת כחול לבן ובהודעה שהוציאה, אמרה לנתניהו כי היא אינה זקוקה לשיעור בפטריוטיות. "נתניהו - איננו זקוקים ממך לשיעור בפטריוטיות ובאהבת העם והארץ. אזרחי ישראל לא יסלחו לך אם תגרור אותנו לבחירות נוספות, יקרות ומיותרות בשל מצבך המשפטי".

גנץ ייפגש מחר עם ליברמן

מוקדם יותר, גנץ קרא בפתח ישיבת סיעתו לנתניהו להיפגש כדי לדון במאמצי הקמת הממשלה. "כבר חודש שאתה מסרב לדון בסוגיות המהות שמטרידות את אזרחי ישראל", אמר. "שלח את הצוותים שלך וסוף סוף נקיים מו"מ אמיתי וכנה. בוא נדבר תכלס על מה שמעניין את האזרחים ולא רק את מה שמעניין אותך. זו השעה, אזרחי ישראל לא יסלחו לנו אם לא נעשה זאת".

מחר, גנץ ייפגש עם יו"ר ישראל ביתנו אביגור ליברמן בשעה 16:30 בכפר המכביה. הוא אמר כי "נהיה מוכנים לשקול פשרות מסוימות כל עוד יהיו על בסיס תפיסת עולמנו" והדגיש את הצורך בהקמת ממשלת אחדות: "אמרתי שביחד עם שותפיי נהפוך את ישראל לחזקה ומאוחדת, זו התחייבותי גם היום".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעה, 11 בנובמבר 2019. אלעד מלכה
ייפגש עם ליברמן. גנץ/אלעד מלכה

בישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר ליברמן כי מפלגתו "תצביע בעד ממשלת אחדות גם בלי להיות הקואליציה, תקבלו בונוס בלי לשלם על זה כלום - חינם". הוא שב וקרא לנתניהו וגנץ להקים ממשלת אחדות לאומית במהירות האפשרית והזהיר מפני בחירות שלישיות. "כל מה שמפריד בין אחדות לסיבוב שלישי, זו החלטה אחת של נתניהו להיפרד מהגוש החרדי-משיחי והחלטה אחרת של גנץ לקבל את מתווה הנשיא", אמר.

ליברמן אישר את הפרסום בוואלה! NEWS, שלפיו הוא יבקש מהנשיא ראובן ריבלין הבהרות בנוגע למתווה הנבצרות. "אני מבקש שהנשיא יפרט ממתי חלה הנבצרות במתווה שהוא הציע", אמר. "לא יודע לפרש את הנשיא, רוצה לדעת אם יש לו רעיון מה זה אמור להיות הנבצרות וכמובן אתמוך בגישתו, ואם הוא לא ירצה - אז נדבר שבוע הבא".

בתגובה לאזהרתו של ליברמן מבחירות נוספות, בליכוד הגיבו כי יש אסון גדול יותר מסבב בחירות שלישי, "והוא ממשלת מיעוט שתלויה במפלגות הערביות".

(עדכון ראשון: 17:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully