וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: צריכים להתכונן לעוד בחירות, כחול לבן לא רוצים אותנו בקואליציה

29.10.2019 / 19:44

בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נשמע יו"ר יהדות התורה מבקש מפעילי המפלגה להיערך לבחירות נוספות. "נכון למה שאני יודע אין שום התקדמות", הבהיר. לדבריו, דרישות כחול לבן מעידות כי "הם רוצים לעקור כל דבר שעשינו והשגנו בקדנציה הקודמת, ישיבות, כותל, גיוס, רפורמים"

עריכה:שאול אדם

יו"ר יהדות התורה סגן השר ליצמן נאם הערב (שלישי) בכינוס של סיעת אגודת ישראל בירושלים, ושם ביקש מפעילי המפלגה להיערך לקראת בחירות לכנסת ה-23. ליצמן אמר כי מתנהל כעת משא ומתן להרכבת הממשלה, אך אין להתייחס לכך ברצינות. בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS אמר כי "מדברים בלה בלה בלה אבל נכון למה שאני יודע, אין שום התקדמות. אם הייתה, היו מדברים איתנו".

ליצמן אמר בפני פעילי המפלגה כי "צריכים להתכונן לעוד פעם בחירות. זה לא סוד שגנץ פנה אליי והוא רצה להיפגש, אמרתי לו שיש לי שני נציגים שמנהלים אתנו את המו"מ, יריב לוין וזאב אלקין. הוא שאל 'אתה לא רואה טעם להיפגש?', אמרתי 'לא' ובזה נגמר הדיון. אין סיבה לדבר איתם".

יעקב ליצמן במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"אין שום התקדמות. אם הייתה, היו מדברים איתנו". השר ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ליצמן אמר כי בכחול לבן "מחפשים לגרום לכך שלא נהיה בקואליציה". לטענתו, הוא נחשף לרשימת הדרישות שלהם, ו"הם רוצים לעקור כל דבר שעשינו והשגנו בקדנציה הקודמת, ישיבות, כותל, גיוס, רפורמים. כל הדברים האלה הם ממש ביסוד שלנו". הוא המשיך להמריץ את הפעילים לקראת בחירות שלישיות ואמר כי "אנחנו צריכים להתכונן בסבלנות, כל הבלגן יהיה בסוף (בתקופת ה-21 ימים להרכבת הממשלה) ואנחנו צריכים להתכונן לבחירות, אין מנוס. לא נוותר על העקרונות, אנחנו זהירים מאד על יסודות היהדות ובעזרת השם נצליח".

צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד ייפגשו ביום חמישי לפגישה שנייה השבוע. הפגישה הקודמת, ביום ראשון, הסתיימה ללא תוצאות, זאת בנוסף לפגישותיו של גנץ עם ראשי ישראל ביתנו והעבודה-גשר ולפגישותיו הצפויות גם עם עם ראשי המחנה הדמוקרטי והרשימה המשותפת. בכחול לבן דורשים שהליכוד ייפרד מגוש הימין, אך בליכוד מסרבים לעשות זאת. בנוסף לכך, בליכוד דורשים שכחול לבן יקבלו את מתווה הנבצרות של הנשיא, לפיו נתניהו ראשון ברוטציה, אך בכחול לבן מתעקשים שגנץ הוא "ראש הממשלה המיועד".

עוד בוואלה!

חשד לניסיון חיסול: שני עבריינים ישראלים נפצעו אנוש וקשה ברמאללה

לכתבה המלאה
מסירת המנדט מהנשיא ריבלין לידי ח"כ גנץ.. TPS, אתר רשמי
גנץ/אתר רשמי, TPS

מוקדם יותר, בנאומו בפני חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, גנץ התחייב לקדם את מתווה הכותל ויעודד דיאלוג עם הקהילות היהודיות בעולם. "כראש ממשלה אקבל את כל הזרמים ביהדות. אנחנו חלק מתרבות צבעונית ומגוונת, ואנחנו צריכים לטפח פלורליזם זה. אקדם גם את הסכם מתווה הכותל. אני רואה בכותל אבנים מסוגים שונים וגדלים שונים, כמו הזרמים ביהדות. הכותל שייך לכולנו ביחד".

גנץ הוסיף בדברים שנשא כי "ישראל זקוקה לממשלה יציבה, אחראית ומאוזנת. ממשלת אחדות רחבה וליברלית, כפי שאמרתי מרגע כניסתי לפוליטיקה. זו הממשלה שאזרחי ישראל צריכים, זו הממשלה שהם בחרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully