וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן על הטרדת פילבר: "מחאה שולית נחקרת באמצעים פולשניים"

השר לביטחון פנים מתח ביקורת על חקירת יועצי נתניהו בפרשת הטרדת עד המדינה בתיק 4000, והביע חשש מפגיעה באמון הציבור בגורמי אכיפת החוק. בכיר נוסף בקמפיין הליכוד נחקר ומכשירו נלקח. המשטרה הודתה שלא צוין בפני דובר רה"מ כי הוא לא חייב למסור את מכשיר הנייד שלו

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שאול אדם

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מתח ביקורת היום (שלישי) על חקירת בכירי מטה הליכוד, בהם יועציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרת פרשת הטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר. "ספק רב אם המחוקק חוקק את עבירת הטרדת העד כיוון למחאה פומבית שגלויה לעין כל. מחאה שדומה אולי לשיח וביקורות שמופיעות גם ברשתות החברתיות", אמר ארדן בטקס חנוכת תחנת משטרה בטמרה.

ארדן אמר כי הוא "מצפה מרשויות החוק לנקוט זהירות בכל החלטה על פתיחה בחקירה, בוודאי כאשר מדובר בחקירות רגישות עם דיון ציבורי נרחב". עם זאת, לדבריו, "פתיחת חקירה ושימוש בצעדים פולשניים חייבת להתבצע רק כאשר נחיצות החקירה והפעלת האמצעים היא ברורה. כאשר מדובר בספק התקימותה של עבירה, ואני אומר בצער שספק אם היא היתה נחקרת במקרה אחר, מתחייב לכל הפחות מתן הסבר ודיווח ברור לציבור כדי שאמונו בגורמי אכיפת החוק לא יפגע".

"כאשר הדלפות אינן נחקרות למרות פניות רבות שלי ליועמ"ש לממשלה, אבל מחאה שולית מול ביתו של עד מדינה נחקרת פלילית ובאמצעים פולשניים על גורמי אכיפת החוק להסביר את שיקול דעתם על הפעלת הכוח וחוהתם לפרט את שיקול הדעת כדי שאמון הציבור לא ייפגע", הוסיף השר לביטחון פנים.

השר גלעד ארדן. יוני ריקנר, אתר רשמי
ארדן/אתר רשמי, יוני ריקנר

דבריו של ארדן מגיעים בתגובה לחקירת יועץ התקשורת של ראש הממשלה ודובר משפחתו, יונתן אוריך ועופר גולן, ולקיחת הטלפונים הניידים שלהם לצורך בדיקה על ידי המשטרה. בנוסף אליהם, האחראי על הניו מדיה של ראש הממשלה, טופז לוק, מסר אתמול עדות במשטרה. בהמשך, בכיר נוסף בקמפיין הליכוד נחקר אף הוא בפרשה, וגם מכשירו הטלפון שלו נלקח.

משרד המשפטים והמשטרה הבהירו מוקדם יותר כי מכשירי הטלפון נלקחו "בשל צרכי חקירה מובהקים". בהודעה החריגה שפרסמו גורמי אכיפת החוק, הם הוסיפו כי "בשל הרגישות המיוחדת המובנת הוחלט כבר מן השלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שנועד לאתר מידע הקשור לאירוע מושא החקירה בלבד, וכי בשל הרגישות במקרה זה, החיפוש ייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט. בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה".

עוד בוואלה!

בדומה לפילבר: במלחמת ההישרדות - נתניהו מקריב גם את יועציו

לכתבה המלאה
שלמה פילבר בחקירה, 21 בפברואר 2018. מוטי מלרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
"מחאה שולית". פילבר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מלרוד, הארץ

חקירת הפרשה החלה לאחר שבחודש אוגוסט האחרון הגיעו כמה מפגינים מתחת לביתו של עד המדינה פילבר עם רמקולים, ממנו עלו הקריאות: "מומו פילבר, מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה?". הפעילים השמיעו ברמקולים בקול רם קטע מראיון שנתן פילבר לתקשורת לפני שחתם על הסכם עד המדינה, ובו אמר כי אישר את מיזוג בזק-יס לפי הנהלים וחוות הדעת המקצועיות.

משה שמש, בעל הרכב שעמו בוצעה ההטרדה לכאורה, אמר אתמול לוואלה! NEWS כי הוא אינו יודע מי הגורם שהזמין אותו לצורך השמעת הג'ינגל במקום. "הלכנו לדבר פשוט פשוט, לעשות הגברה רגילה כמו בהרבה אירועים", אמר שמש. "אמרו לי להגיע לכתובת מסוימת ושמחכים שם הרבה אנשים. הגעתי, ולא היה אף אדם. התקשרתי אליו חזרה, הוא אמר לי 'אני שולח לך משהו בווטסאפ', שלחו לי את הג'ינגל הזה, ביקשו ממני להשמיע אותו וזהו. כל האירוע נמשך כמה דקות ונסעתי הלאה". הוא אף הוסיף: "הבטיחו לי תשלום בסך 1000 שקל, ולא שילמו".

יונתן אוריך בדיון בועדת הכנסת בעתירת כחול לבן בעניין הבוטים, השופט מלצר, 3 באפריל 2019. ערוץ הכנסת
אוריך/ערוץ הכנסת
עופר גולן מנהל הקמפיין של הליכוד ודובר משפחת נתניהו, 3 באפריל 2019. דניאל בר-און, אתר רשמי
גולן/אתר רשמי, דניאל בר-און
טופז לוק. פייסבוק, צילום מסך
לוק/צילום מסך, פייסבוק

בתוך כך, במשטרה ערכו היום בירור בעקבות טענות שהעלתה עורכת דינו של יונתן אוריך על אופן חקירתו. במשטרה דחו את הטענות ואמרו כי הטעות היחידה שנעשתה היא שלא צוין בפני אוריך כי הוא יכול לסרב לבדיקת המכשיר הנייד שלו.

(עדכון ראשון: 16:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully