וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המחאה: תחנת משטרה נחנכה בטמרה; גבר נורה למוות בכפר קרע

המשטרה פתחה בסריקות אחר חשודים ברצח בן 50, סולימאן מסרי אבו-עישה, שנורה למוות בכפר קרע. במקביל, נתניהו הורה להקים צוות למיגור האלימות ביישובים הערביים ותחנת משטרה נחנכה בעיר טמרה. המשותפת: "צעד חיובי". ארדן: "שורשי הבעיה עמוקים, אי אפשר להתעלם מהנתונים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שאול אדם

על רקע מחאת המגזר הערבי נגד הפשיעה הגוברת, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה על הקמת צוות למיגור התופעה, ובמקביל תחנת משטרה חדשה נחנכה בעיר טמרה. עם זאת, האלימות ביישובים הערביים נמשכת היום (שלישי) עם חיסולו של גבר בן 50, סולימאן מסרי אבו-עישה, בכפר קרע

הנרצח, אבו-עישה מכפר סולימאן, נורה בכפר בשעות הצהריים ומותו נקבע בשטח על ידי צוותי מד"א. נפתחה חקירה ונסיבות האירוע בבדיקה. המשטרה הודיעה כי היא "פתחה בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המז"פ".

פראמדיק מד"א תאופיק בסול, סיפר כי "הפצוע שכב בשטח פתוח בסמוך למחפרון, סיפרו לנו שהוא ככל הנראה נורה בזמן שעבד עליו. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים וסבל מחבלה קשה כתוצאה מהירי, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

אבו-עישה, מפעיל טרקטור מחפרון נורה במהלך עבודתו, בשטח בו נערכות עבודות פיתוח סמוך ליציאה מהכפר בכביש 653 לכיוון רגבים. המתנקשים נמלטו מהמקום. הוא הנרצח ה-76 בחברה הערבית מאז תחילת השנה כך על פי נתוני מרכז אמאן.

זירת אירוע הרצח סמוך לכפר קרע בו נורה תושב המקום למוות 29 באוקטובר 2019. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח בכפר קרע, היום/דוברות משטרת ישראל

זה מגיע על רקע חנוכת תחנת המשטרה החדשה בטמרה, בטקס שבו השתתפו השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן. ניצב ג'מאל חכרוש, ראש המנהלת לחברה הערבית במשטרה, אמר כי "עוד תחנה המסמנת את המשך המסע הארוך מאד שנועד להקנות בטחון לאזרחים הערבים. משטרת ישראל דואגת ופועלת לשיפור השירות ולטיפול באלימות החברה הערבית. כולם רוצים היום משטרה, לא כמו בעבר. האזרח הערבי רוצה משטרה שתטפל בבעיות שלו".

ארדן אמר בטקס כי הוא עוקב אחר הנעשה למיגור הפשיעה במגזר באופן יומיומי, והודה לשוטרים המסכנים את חייהם, אך הדגיש כי "תסכול או כעס הם לא תכנית עבודה". לדבריו, "המשימה שלנו קשה ושורשיה של הבעיה עמוקים. אי אפשר להתעלם מהנתונים. חייבים להילחם ביחד כדי לעקור תופעות ונורמות פסולות. אם לא נדבר על התופעות הייחודיות שקיימות בחברה הערבית - זה לא אומר שהן לא קיימות. אנחנו צריכים להסתכל למציאות בעיניים ולהגיד דברים כהווייתם. הכרת הבעיות היא חלק מהפתרון".

עוד בוואלה!

האפשרות לגוש חוסם והחשדנות כלפי גנץ: המבחן של הרשימה המשותפת

לכתבה המלאה
הנרצח בכפר קרע, סולימאן מסרי אבו-עישה. אתר רשמי
הנרצח בכפר קרע, סולימאן מסרי אבו-עישה/אתר רשמי

ארדן הוסיף כי נעשים מאמצים רבים, אך קרא להקמת תחנות משטרה נוספות וגיוס שוטרים נוספים שיידרשו תוספת תקציבית. "זה אתגר לאומי שגובה חיי אדם רבים, כל שנה חיי אדם רבים. יש לו פתרון אחד ברור - עוד תחנות משטרה ועוד שוטרים ועוד אכיפה וסדר. לפני שמשקיעים בצמיחה הכלכלית במגזר הערבי, צריך להבין שהצמיחה הזו לא יכולה להתרחש כשיש בישוב מערב פרוע", אמר ארדן.

בנוסף לכך, נתניהו החליט על הקמת צוות למיגור הפשיעה בחברה הערבית בתוך 90 יום. הצוות, שבראשותו יעמוד מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, יכלול את מנכ"לי המשרדים הרלוונטיים והמל"ל ויקיים דיאלוג גם עם ראשי הרשויות הערביות.

אתמול הוא כינס דיון מיוחד בראשותו לקידום תכנית בנושא. בדיון הוחלט גם על המשך פעילות מוגברת של המשטרה לשמירה על ביטחון האוכלוסייה ביישובים הערביים ועל איתור מקור תקציבי לפתיחת תחנות משטרה נוספות ביישובים הערביים.

בפתח הדיון אמר נתניהו על בעיית הפשיעה כי "זה גורם שם סבל עצום גם לתושבים, ופגיעה גדולה במדינת ישראל. לכן אנחנו נפגשים כאן בניסיון להביא לשינוי. הניסיון הזה כבר החל על ידי הקמה, בפעם הראשונה, של תחנות משטרה ביישובים הערביים בממשלה הקודמת, אבל אנחנו רוצים לנסות להרחיב את זה ולחבוק תחומים שונים בכדי שנוכל להביא לשינוי כולל".

גנץ בירך, הח"כים במשותפת: "נמשיך למחות"

יו"ר כחול לבן בני גנץ בירך על ההחלטה להקים את הצוות וכתב בטוויטר כי זהו "צעד חשוב בכיוון הנכון, אני מבטיח שאעשה הכל בכדי שנעמוד גם במבחן הביצוע".

ח"כ מנסור עבאס (הרשימה המשותפת) אמר כי מדובר ב"צעד אחד חיובי" מתוך צעדים רבים שיש לנקוט בהם, "בראשם החלטת ממשלה מקיפה לטיפול בבעיות קרדינליות בחברה הערבית בתחומים שונים. נמשיך לפעול מול משרדי הממשלה והגורמים שאמורים לתת מענה לתופעת האלימות והפשיעה ונמשיך למחות נגד הכישלון וההזנחה הממשלתית".

הפגנה כנגד האלימות הגואה במגזר הערבי, מול תחנת המשטרה בנצרת 22 באוקטבור 2019. שלומי גבאי
המחאה נגד האלימות במגזר הערבי/שלומי גבאי

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) אמר כי "המצב החמור ביישובים הערבים אינו סובל דחיות נוספת בהמתנה למסקנות עוד צוות, והוא אף הולך ומחמיר כפי שמעיד הרצח היום בכפר קרע. נדרשת קודם כל החלטה פוליטית להחל באופן מיידי באיסוף הנשק ובריסוק ארגוני הפשיעה. נדרשים גם משאבים ותקציבים משמעותיים לשירותי חינוך ורווחה ולהקמת מסגרות חברתיות לצעירים". ג'בארין תקף גם את היעדר השותפות של האזרחים הערבים ואמר: "צריך לצרף לצוות שהוקם נציגי ציבור ומומחים מהחברה הערבית. יש לנו כבר תכנית שגיבשנו בחינוך וברווחה וצריך לאמצן ללא דיחוי נוסף".

ח"כ היבא יזבק הוסיפה כי "מצער שהממשלה הייתה צריכה לחכות למצב בלתי אפשרי וללחץ הציבורי העצום כדי להרים את הכפפה. אנחנו עוד לא יודעים כיצד תראה התכנית, ואם באמת תוביל לשינוי אמיתי. נמשיך למחות, להיאבק ולפעול למען טיפול מיידי בפשיעה בחברה הערבית, ולמיגור האלימות. לשם כך נדרשת תכנית ממשלתית רחבה ורב מערכתית".

הנרצח בכפר קרע, סולימאן מסרי אבו-עישה. אתר רשמי
הנרצח בכפר קרע, סולימאן מסרי אבו-עישה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully