וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול שני בתוך חודש בעכו: "בגבעתיים זה לא היה עובר בשקט"

25.10.2019 / 1:40

הרצח של תייסיר סאלם, שנורה למוות לאור יום בעכו, העלה את מניין הקורבנות במגזר הערבי ל-75 מתחילת השנה. במסגרת המחאה נגד הפשיעה הגואה, ועדת המעקב תקים מאהל מחאה בקריית הממשלה בירושלים. "כנופיות הפשיעה משליטות פחד וחרדה על כל האזרחים"

אתר רשמי

תייסיר סאלם פאר בן ה-36 נורה למוות לאור יום בעכו - בפעם השנייה בתוך חודש שבה מתרחש חיסול בעיר המעורבת. בפעם הקודמת היה זה מוחמד טבראני בן ה-22, שנורה למוות סמוך למגדלור בעיר העתיקה. מותו גרר התפרעות מצד עשרות חבריו וקרובי משפחתו, וכן המשיך לתדלק את מחאת החברה הערבית הנמשכת ברחבי הארץ נגד אוזלת ידן של הרשויות אל מול הפשיעה הגואה. בנוסף לכך, מדובר בחיסול השלישי בחמשת החדשים האחרונים, ומקרה הרצח הרביעי השנה בעיר. שלושת הנרצחים והנרצחת כולם מהחברה הערבית.

סאלם, אב לשלושה, נפצע באורח קשה מירי בדרך הארבעה בעיר, ופונה למרכז הרפואי לגליל שבנהריה לאחר שקיבל טיפול רפואי בשטח. בהמשך, נקבע מותו בבית החולים. במקביל, המשטרה פתחה בחקירת המקרה ובסריקות אחר החשודים במעשה.

בתיעוד ממצלמות האבטחה הסמוכות לזירה נראה רכב עוצר במקום, ממנו יוצאים שני רעולי פנים עם נשקים שלופים. אחד מהם ככל הנראה יורה לפני שנוצרת המולה במקום, ועוברי האורח נראים כשהם רצים משם. כעבור רגעים ספורים, רעולי הפנים שבים לרכב, שנמלט מהזירה.

תייסיר סאלם תודב ההרוג מהחיסול בעכו 24 באוקטובר 2019. אתר רשמי
חיסול לאור יום. סאלם/אתר רשמי

מותו של סאלם העלה את מניין קורבנות האלימות במגזר הערבי ל-75 מאז תחילת השנה. אחרי ההודעה על מותו, ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל הכריזה שיוקם מאהל מחאה בקריית הממשלה בירושלים ביום ראשון הקרוב. "רצח שלישי בעכו בחודשים האחרונים. אדם נורה באור יום, ברחוב הראשי של העיר". אמרה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת). היא הוסיפה כי "כנופיות הפשיעה משליטות פחד וחרדה על כל האזרחים ולמשטרה אין תשובות".

"תארו לכם מצב כזה בגבעתיים", המשיכה תומא-סלימאן. "האם הרצח היה עובר בשקט? או שזה היה כותרת ראשית בכל העיתונים?". היא סיימה את דבריה בתהיה "האם התקשורת הישראלית תעשה את תפקידה ותיתן לו את תשומת הלב שמגיעה לאדם שאיבד את חייו? האם היא תראה גם אותו כבן אדם?".

בעכו, יש לציין, פועלת מערכת שליטה ובקרה חדשנית שפותחה על ידי מפתחי מערכת "כיפת ברזל" בחברת בת של רפא"ל, והוטמעה במוקד העירוני. מערכת הבקרה מחברת את המצלמות הפרוסות בעיר, מערכות האזעקה, לחצני המצוקה, איכון רכבי העירייה והפקחים והמיפוי למערכת אחת. ראש העיר שמעון לנקרי והמנכ"ל שלו אוהד שגב שהשיקו את המערכת המשוכללת לפני שלוש שנים, הגדירו אותה כ"פורצת דרך". הם הבטיחו שהיא תשפר את תחושת הבטחון האישי. המערכת הזו עומדת לשירות המשטרה בכל עת, לתגובה מיידית ולשליטה באירועים בזמן אמת. למרות זאת, עד כה מסתמן שמתנקשים מצליחים להיכנס לעיר, ולבצע חיסול מתוכנן לאור יום, ברחוב ראשי, מול מצלמות אבטחה ולעיני עוברים ושבים ולהסתלק מבלי שייתפסו.

עוד בוואלה!

האפשרות לגוש חוסם והחשדנות כלפי גנץ: המבחן של הרשימה המשותפת

לכתבה המלאה
זירת ניסיון החיסול בעכו 24 באפריל 2019. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח בעכו, היום/דוברות משטרת ישראל

ההרוג ה-76

מאהל המחאה של ועדת המעקב יצטרף לסדרת הפגנות, שביתות ואירועי מחאה שנעשו בשבועות האחרונים כדי להיאבק באלימות המשתוללות במגזר הערבי. המחאה נחלשה מעט במהלך חגי תשרי, מתוך כבוד ומתוך הבנה שתשומת הלב התקשורתית הייתה נתונה יותר לאתרי התיירות ולטיולי החג. עם זאת, בחברה הערבית הנושא לא יורד מראש סדר היום.

ביום שלישי האחרון התקיימה הפגנה מול מטה המחוז הצפוני של המשטרה בנצרת. האירוע החל כששיירת מכוניות עברה ברחבי העיר והגיעה למקום ההפגנה, שבה השתתפו כמה מאות מפגינים. לקראת ההפגנה, הכינו המארגנים 75 ארונות עטופי שחורים, כמספר הנרצחים בחברה הערבית מאז תחילת השנה - לא כולל תייסיר, שמת היום.

הפגנה כנגד האלימות הגואה במגזר הערבי, מול תחנת המשטרה בנצרת 22 באוקטבור 2019. שלומי גבאי
המחאה נמשכת. הפגנה נגד האלימות במגזר הערבי, השבוע/שלומי גבאי

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, הנחה בראשית החודש את מפקד משמר הגבול, ניצב קובי שבתאי, להפעיל כ-600 שוטרי מג"ב במחוז חוף שבו אירועי האלימות במגזר הפכו לעניין יומיומי שיצא משליטה. זאת, בשלוש מפקדות משימתיות של משמר הגבול שיצטרפו לשתיים נוספות שכבר הפעיל מג"ב בשבועות האחרונים במגזר הערבי במרכז ובצפון. בראש כל אחת משלוש המפקדות יעמוד קצין מג"ב בדרגת ניצב-משנה, וכל מפקדה תקבל אחריות משימתית תוך מיקוד מבצעי, מודיעיני וחקירתי למיגור הפשיעה.

(עדכון ראשון 23:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully