וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

75 ארונות מתים מול מטה המשטרה: מאות הפגינו נגד האלימות במגזר הערבי

לאחר הפוגה שנמשכה לאורך חגי תשרי, במגזר הערבי ממשיכים במחאה נגד אוזלת ידה של המדינה במיגור הפשע והאלימות הגואה. כ-400 איש הפגינים מול מטה המשטרה בנצרת, תחת הכותרת "מי הקורבן הבא, מתי הקורבן הבא", המוחים דרשו מהרשויות "לא להתנער מאחריות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי קיימה היום (שלישי) הפגנה מול מטה המחוז הצפוני של המשטרה בנצרת. האירוע החל כששיירת מכוניות עברה ברחבי העיר והגיעה למקום ההפגנה, שבה השתתפו כמה מאות מפגינים. נראה שהחלטת ראש עיריית נצרת עלי סלאם, שלא לתמוך ולא להגיע להפגנה, הביאה לדלות המשתתפים בה.

יו"ר ועדת המעקב של הערבים בישראל מוחמד ברכה אמר במהלך ההפגנה כי "אני לא יועץ של השר לביטחון פנים, אני אזרח שדורש מהמשטרה לפתור את נגע האלימות". הוא הוסיף: "כשהם רוצים הם יודעים למגר את הפשע, שיעשו את זה גם בישובים הערבים". ח"כ עאידה תומא-סלימאן אמרה בהפגנה כי "‏כל עוד לנו לא יהיה ביטחון, למשטרה לא יהיה שקט. רוצים שקט? טפלו בבעיה. לא רוצים הבטחות, אלא מעשים. לא מחר - היום".

המחאה נחלשה מעט במהלך חגי תשרי, מתוך כבוד ומתוך הבנה שתשומת הלב התקשורתית היתה נתונה יותר לאתרי התיירות ולטיולי החג. עם זאת, בחברה הערבית הנושא לא יורד מראש סדר היום. לקריאה להפגנה הצטרף גם הוועד הציבורי למאבק באלימות בנצרת, שהוקם בעקבות הדרדרות מצב הביטחון האישי בעיר בשנים האחרונות. בהפגנה נכחה נציגות מכל המפלגות הערביות, חברי כנסת של הרשימה המשותפת, ארגוני חברה אזרחית וראשי רשויות מקומיות.

הפגנה כנגד האלימות הגואה במגזר הערבי, מול תחנת המשטרה בנצרת 22 באוקטבור 2019. שלומי גבאי
הפגנה נגד האלימות במגזר הערבי, היום/שלומי גבאי

לקראת ההפגנה, הכינו המארגנים 75 ארונות עטופי שחורים, כמספר הנרצחים בחברה הערבית מאז תחילת השנה. "הכותרת היא 'מי הקורבן הבא, מתי הקורבן הבא'", אמרה לוואלה! NEWS נבילה אספניול, המגדירה עצמה פעילה פוליטית-פמיניסטית, מהוועד למאבק באלימות ופשע בנצרת. "דמנו לא הפקר והקריאה היא לממשלה לקחת אחריות למיגור הפשע המאורגן מקרבנו", הוסיפה. למי שמפנים אצבע מאשימה לראשי החברה הערבית וטוענים כי בציבור הערבי לא משתפים פעולה עם המשטרה, אמרה אספניול כי "המשטרה והמדינה לא לוקחות אחריות. כשפעלה המשטרה בנתניה למיגור הפשע המאורגן, היא לא דרשה אותה דרישה מהתושבים שם בעיר. אז למה מולנו מתנערים מאחריות?".

עוד בוואלה!

נתניהו החזיר את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא המדינה

לכתבה המלאה
הפגנה כנגד האלימות הגואה במגזר הערבי, מול תחנת המשטרה בנצרת 22 באוקטבור 2019. שלומי גבאי
ההפגנה נגד האלימות הגואה במגזר הערבי, הערב/שלומי גבאי
הפגנה כנגד האלימות הגואה במגזר הערבי, מול תחנת המשטרה בנצרת 22 באוקטבור 2019. אלי אשכנזי
"מי הבא בתור?" מיצג ארונות הקבורה, היום/אלי אשכנזי

המשטרה מודה למעשה שלא העמידה עד כה את המשאבים הנדרשים למיגור הפשיעה הרצחנית בחברה הערבית. ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, הנחה בראשית החודש את מפקד משמר הגבול, ניצב קובי שבתאי, להפעיל כ-600 שוטרי מג"ב במחוז חוף שבו אירועי האלימות במגזר הפכו לעניין יומיומי שיצא משליטה. זאת, בשלוש מפקדות משימתיות של משמר הגבול שיצטרפו לשתיים נוספות שכבר הפעיל מג"ב בשבועות האחרונים במגזר הערבי במרכז ובצפון. בראש כל אחת משלוש המפקדות יעמוד קצין מג"ב בדרגת ניצב-משנה, וכל מפקדה תקבל אחריות משימתית תוך מיקוד מבצעי, מודיעיני וחקירתי למיגור הפשיעה.

המשטרה מבטיחה להקצות למפקדות האלה מאות שוטרים, לוחמים וחוקרים "תוך הפעלת מערך טכנולוגי רחב וכוחות משטרה מיוחדים" וכי המשימות המרכזיות של המפקדות יהיו "איתור ותפיסת אמצעי לחימה בלתי חוקיים, אכיפת החוק והסדר, הענקת תחושת ביטחון ומענה מהיר ויעיל לכל אירוע פלילי בגזרה".

(עדעכון ראשון 13:40)

הפגנה כנגד האלימות הגואה במגזר הערבי, מול תחנת המשטרה בנצרת 22 באוקטבור 2019. אלי אשכנזי
מיצג ארון קבורה מול מטה המשטרה בנצרת/אלי אשכנזי
הפגנה כנגד האלימות הגואה במגזר הערבי, מול תחנת המשטרה בנצרת 22 באוקטבור 2019. אלי אשכנזי
"דמנו לא הפקר". המיצג מול מטה המשטרה בנצרת/אלי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully