וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הרשימה המשותפת נפגשו עם ארדן: "נמשיך במאבק למיגור האלימות"

10.10.2019 / 21:06

בתום הפגישה סיפרו הח"כים כי נתקלו בחילוקי דעות עם השר וימשיכו לדרוש תכנית ממשלתית למאבק באלימות באוכלוסייה הערבית. עודה: "יש התקדמות מסוימת, אך זה רחוק מלהיות משביע רצון". טיבי: "הציבור הערבי רוצה תשובות כמה שיותר מהר כדי שהרציחות ייבלמו"

צילום: שלומי גבאי ושי מכלוף, נתיבי איילון. עריכה: עמית שמחה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר היום (חמישי) בתום הפגישה עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן כי החברה הערבית תמשיך במאבק למיגור האלימות. עודה ציין כי "אפשר לומר שיש התקדמות מסוימת בכמה תחומים חשובים, אך זה רחוק מלהיות משביע רצון עבור האזרחים הערבים". עם זאת, הדגיש עודה כי במגזר הערבי "דורשים החלטת ממשלה ותכנית מערכתיות בכל התחומים, לכן נמשיך במאבק".

בפגישה השתתפו ראשי הרשימה המשותפת ובנוסף לשר לביטחון פנים, השתתף גם ממלא מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן. הפגישה עסקה בניסיונות למצוא פתרון למיגור האלימות בחברה הערבית. אל הישיבה הגיעו גם ראש מועצת מג'ד אל-כרום סלים סליבי, יו"ר ראשי המועצות הערביות מודר יונס. הפגישה התקיימה ברקע מחאת החברה הערבית נגד האלימות הגואה במגזר, במהלכה יצאו הבוקר שיירות מחאה מכמה מוקדים ברחבי הארץ לכיוון ירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיגור הפשע הוא רק עניין של רצון. ראשי הרשימה המשותפת מחוץ לפגישה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ אחמד טיבי אמר כי "הרשימה דרשה החלטת ממשלה מחייבת לטיפול באלימות בחברה הערבית, ארדן הסכים וציין את הצורך לעגן את זה בבסיס התקציב". טיבי הסביר כי "עם זאת, גל האלימות מתפשט בחברה הערבית. הם אמרו שמזרימים כוחות שלא היו בעבר, אבל הציבור הערבי רוצה תשובות כמה שיותר מהר כדי שהרציחות ייבלמו". הוא הוסיף כי "אנחנו כאן כי יותר ממיליון וחצי איש שלחו אותנו לומר די לכך. היו חילוקי דעות בישיבה ויימשכו המפגשים".

ח"כ מטאנס שחאדה אמר בתום הפגישה: "דרשנו שינוי התייחסות בהיבט השיטור, על מנת שיעזרו לאוכלוסייה הערבית למיגור בעיית האלימות במגזר". הוא הוסיף: "נמשיך במאבק, נמשיך למחות ונמשיך לדרוש תכנית ממשלתית רחבה".

בריאיון ל"חדשות 13" אמר השר ארדן כי "לצערנו יש פרופורציה בלתי נסבלת במקרי הרצח במגזר הערבי. קשה לשנות נורמה בה הרבה מאוד אנשים מחזיקים נשק בלתי חוקי. השופטים בישראל לא נותנים עונשים מספיק קשים על תפיסת נשק".

עוד בוואלה!

נתניהו: ישראל מגנה בתוקף את הפלישה הצבאית של טורקיה לסוריה

לכתבה המלאה
מחאת המגזר הערבי מול קריית הממשלה בירושלים. 10 באוקטובר 2019. שלומי גבאי, יואב איתיאל
מחאת החברה הערבית מול קריית הממשלה בירושלים, היום/יואב איתיאל, שלומי גבאי

לפני כניסתו לפגישה צייץ יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה כי "אנחנו ‏נכנסים לפגישה עם ארדן וצמרת המשטרה אחרי 1,387 הלוויות מיותרות. הפתרונות על השולחן שנים - מיגור הפשע הוא רק עניין של רצון". עם זאת, בתחילתה שבוע איימו במפלגה שלא ייפגשו עם ארדן לאחר התבטאות חריגה מצדו בה אמר בריאיון ברדיו ירושלים כי "החברה הערבית אלימה בגלל התרבות".

השיירה, ההפגנה והמפגש עם השר באים כולם בהמשך להחלטות שהתקבלו בישיבת חירום שקיימה ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי בשבת האחרונה בעיר טמרה, אשר דנה בצעדים להמשך המחאה. זו מתקיימת תוך דרישה לשינוי מדיניות הממשלה והמשטרה. בהתאם לבקשת המארגנים, נשמר במחאות קו לא-לאומני: ללא דגלי ישראל או פלסטין וללא שירת המנון פלסטיני או קריאות לאומניות. ועדת המעקב קראה למשתתפים להגיע עם דגלים ודגלונים שחורים בלבד.

(עדכון ראשון: 16:13)

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בכניסה למג'ד אל כרום. שלומי גבאי
איימן עודה בכניסה למג'ד אל-כרום, היום/שלומי גבאי
מחאת המגזר הערבי מול קריית הממשלה בירושלים. 10 באוקטובר 2019. שלומי גבאי, יואב איתיאל
שיירת הרכבים בדרך אל קריית הממשלה, היום/יואב איתיאל, שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully