וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת המגזר הערבי נמשכת: מאות הפגינו מול תחנת המשטרה ברמלה

15.10.2019 / 18:33

המשתתפים יצאו ממסגד אל-עומרי בעיר וצעדו לכיוון תחנת מחוז מרכז, שם נפרסו שוטרים רבים. המפגינים מחו על אוזלת ידה של המשטרה בטיפול באלימות בחברה הערבית, תוך קריאות: "ערבים נרצחים, במשטרה מצפצפים". ח"כ טיבי: "המשטרה יכולה למגר את הפשיעה ביישובים הערביים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

מאות בני אדם הפגינו היום (שלישי) מול תחנת המשטרה ברמלה בקריאה למיגור האלימות במגזר הערבי ובמחאה על אוזלת ידה של המשטרה. המשתתפים יצאו ממסגד אל-עומרי בעיר והגיעו לתחנת מחוז מרכז, שם נפרסו כוחות משטרה רבים. המוחים פתחו בקריאות "בוז גדול למשטרה, לא עושים את העבודה" ו"ערבים נרצחים, במשטרה מצפצפים".

חברי כנסת מהרשימה המשותפת לקחו חלק במחאה. היו"ר איימן עודה אמר כי "המאבק הזה יימשך עד שהשקט יוחזר לרחובות וננצח את ארגוני הפשע. אם לא נמשיך לספור עצורים והפגנות אז נמשיך לספור הרוגים והלוויות".

ח"כ אחמד טיבי הוסיף כי "משטרת ישראל היא משטרה מקצועית. היא הצליחה למגר את הפשיעה בנהריה ונתניה יחד עם ראשי הרשויות והיא יכולה לעשות את זה גם ביישובים הערביים. אנחנו דורשים החלטת ממשלה מחייבת".

הפגנת מחאה ברמלה על האלימות במגזר הערבי, 16 באוקטובר 2019. אין, מערכת וואלה!
"בוז גדול למשטרה, לא עושים את העבודה". מפגינים ברמלה, היום/מערכת וואלה!, אין

ח"כ עאידה תומא סלימאן הדגישה כי "ההפגנה היום זה חלק מהמחאה הכללית שמתקיימת במיוחד לאחר ניסיון ההתנקשות באימאם שהיה אחד מהנאבקים בפשיעה בתוך האוכלוסיה. זה הסלמה במבאבק נגד ארגוני הפשיעה, הם מרגישים חופשי לפגוע והמשטרה יושבת בצד". לדבריה, "צריך שיתוף פעולה בין היחידות השונות בתוך המשטרה. אם הנשק היה מכוון נגד יהודים לא היו מחכים שעבריינים יחזירו את הנשק באופן וולנטרי".

"גם היום, החברה הערבית ממשיכה את מאבקה באלימות המשתוללת ברחובות", תיאר ח"כ ג'אבר עסאקל. "אנו דורשים מהמשטרה ורשויות אכיפת החוק להפסיק את ההתעלמות ממקרי הרצח, להתחיל לאסוף את הנשק מהרחובות ולטפל במשפחות הפשע שרק הולכות ומתחזקות. המאבק שלנו לא מסתיים היום ברמלה ולא ביום שני בנצרת, זהו מאבק עיקש על חיי ילדינו ועתידם, מאבק שילך ויתפתח למקומות ומוסדות נוספים עד שהבעיה תטופל".

הפגנת מחאה ברמלה על האלימות במגזר הערבי, 16 באוקטובר 2019. מערכת וואלה!
מפגינים ברמלה, היום/מערכת וואלה!

אחת המפגינות, האקטיביסטית רנה בשארה, לבשה בגד עם שמות הנשים שנרצחו במגזר הערבי. לטענתה, "המשטרה לא עושה כלום בשביל למנוע. גם אם כחול לבן יעלו לשלטון זה לא ישתנה, ציוני זה ציוני".

רנה בשארה, הפגנת מחאה ברמלה על האלימות במגזר הערבי, 16 באוקטובר 2019. מערכת וואלה!
"המשטרה לא עושה כלום בשביל למנוע". רנה בשארה/מערכת וואלה!

מקרי האלימות בחברה הערבית נמשכים גם בימים האחרונים. בטייבה, תושב אום אל-פחם בן 43 נפצע קל מירי, במסגרת אירוע שנסיבותיו נחקרות על ידי המשטרה. מוקדם יותר באותו היום, נער בן 15 מחיפה נפצע בינוני מירי ברחוב מסדרה בעיר, ייתכן שכתוצאה משימוש פוחז בנשק שהוחזק באופן לא חוקי בין נערים ובפליטת כדור. עוד שלושה אנשים נפצעו קל בשתי קטטות בכפרים בועינה נוג'ידאת ומג'אר.

(עדכון ראשון: 17:58)

הפגנת מחאה ברמלה על האלימות במגזר הערבי, 16 באוקטובר 2019. מערכת וואלה!
מפגינים ברמלה, היום/מערכת וואלה!
אחמד טיבי בהפגנת מחאה ברמלה על האלימות במגזר הערבי, 16 באוקטובר 2019. מערכת וואלה!
ח"כ טיבי בהפגנה ברמלה, היום/מערכת וואלה!
הפגנת מחאה ברמלה על האלימות במגזר הערבי, 16 באוקטובר 2019. מערכת וואלה!
כוחות משטרה ברמלה, היום/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully