וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות לקראת החתונה: חמישה נפצעו מירי בג'סר א-זרקא, חשוד בן 24 נעצר

13.10.2019 / 13:15

הצעיר, תושב ג'סר א-זרקא, יובא לדיון בעניינו בבית משפט השלום בחיפה לדיון בהארכת מעצרו. ראש המועצה: "מאבדים שליטה, לא יודעים מה לעשות כדי שהמשטרה תתייחס לטענותינו ברצינות"

עריכה: עמית שמחה

המשטרה עצרה הלילה (ראשון) תושב ג'סר א-זרקא בן 24 בחשד לירי בכפר ופציעתם של חמישה בני אדם. הוא הועבר לתחנת זכרון יעקב, נחקר, והיום בבית משפט השלום בחיפה תבקש המשטרה את הארכת מעצרו.

החמישה, ארבע נשים וגבר, נורו במהלך אירוע שמחה משפחתי, לקראת חתונה שאמורה להתקיים בכפר הערב. במהלך האירוע שנערך לכבוד הכלה, מעט לפני השעה 23:00, נכנס למקום אלמוני רעול פנים, והחל לירות לכל עבר. בין הפצועים דוד הכלה כבן 40, אחותה כבת ה-20, סבתה כבת ה-60, בת דוד כבת 30, וילדה בת 12, אף היא בת דודה של הכלה. הם פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה.

חובש בכיר במד"א יאסר עמאש שמתגורר בג'סר א זרקא סיפר: "הייתי בבית כששמעתי את קולות הירי ולאחר מכאן צעקות. מיד יצאתי החוצה ואנשים ברחוב סימנו לי להגיע לאחד הבתים הסמוכים. כאשר נכנסתי לחצר ראיתי את הפצועים שוכבים כשכולם בהכרה וסובלים מפצעי ירי. דיווחתי למוקד מד"א על מספר הפצועים וביקשתי לשלוח כוחות גדולים. בסיוע האנשים במקום התחלתי להעניק טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים והפצועים פונו לבית החולים בניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים שהגיעו לכפר כשמצבם בינוני וקל".

זירת הירי בחתונה בג'סר א-זרקא - 12 באוקטובר 20190. אתר רשמי
זירת הירי בחתונה בג'סר א-זרקא, הלילה/אתר רשמי

בעקבות האירוע התגודדו מאות בסמוך לזירת הירי ולכפר נכנסו כוחות גדולים של שוטרים ואנשי יס"מ. מסוק משטרה סייע מהאוויר להרגעת הרוחות ולחיפושים אחר היורה. עם זאת תושבים טענו כי למרות שיש תחנת משטרה בישוב, הכוחות האלה הגיעו בשיהוי ניכר.

ראש המועצה, השיח מוראד עמאש, אמר לוואלה! NEWS כי היישוב מצוי בהלם. "אנחנו מאבדים שליטה ולא יודעים מה עוד אנחנו צריכים להגיד כדי שהמשטרה תתייחס ברצינות למצב כאן". יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה צייץ בטוויטר כי "כל רגע שלא מתקבלת החלטת ממשלה לתוכנית מערכתית למיגור הפשע ואלימות מסכן את חייהם של ילדים, נשים, וגברים חפים מפשע". לדברי עודה, "אנחנו במצב חירום והציבור דורש אכיפה - הממשלה ומשטרה מוכרחים לפעול מיד למען האזרחים הערבים ונגד ארגוני הפשע!".

האירוע בא על רקע גל אלימות רצחני השוטף את החברה הערבית בישראל, וקריאות ממנהיגי הציבור הערבי כנגד אזלת יד המשטרה במיגור האלימות הזו שגבתה עד כה את חייהם של 71 בני אדם השנה. כך למשל, לפני שבועיים, באירוע דומה בכפר בסמת טבעון, נרצחו אברהים סאעדי וביאן בושקאר כשאלמונים פתחו באש מנשק חם במהלך חתונה שהתקיימה בישוב.

עוד בוואלה!

קטטה המונית בכפר מנדא: שוטר נפצע קל; 20 נעצרו

לכתבה המלאה
מוראד עמאש  ראש המועצה  , ג'סר א-זרקא, 24 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"מאבדים שליטה". מוראד עמאש/ראובן קסטרו

בעקבות רצח שהתרחש בשבת בבוקר בואדי עארה, המועצה המקומית עארה-ערערה מקיימת היום שביתה כללית ביישוב, הכוללת את מערכת החינוך. אתמול התקיימה הפגנה ביישוב במחאה על המשך האלימות והפשיעה. בהפגנה נשאו דברים ראש המועצה המקומית מודר יונס, יו"ר ועדת המעקב של הציבור הערבי מוחמד ברכה, וחברי הכנסת יוסף ג'בארין ואוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת. הדוברים קראו לבכירי המשטרה לפעול באופן מיידי במקום והזהירו מפני רצח נוסף באותו סכסוך. הלווית הנרצח צפוייה היום בצהריים ולאחריה מתוכננת עוד הפגנה המונית בואדי עארה. המשטרה נערכת בכוחות גדולים כדי לסכל כוונה לחסום שוב את כביש 65 הבינעירוני כחלק מאותה מחאה. ועדת המעקב של החברה הערבית בישראל מתכוונת גם לקיים הפגנה מול מטה המשטרה ברמלה ביום שלישי.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול כל העת נגד השימוש בנשק הלא חוקי והירי במגזר, על מנת לשמור על שלומו של האזרח הנורמטיבי ובטחונו", מסרו שבלונית ממשטרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully