וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון ירי של צעיר מהצפון הפך ויראלי - והוביל לכתב אישום נגדו

21.10.2019 / 9:27

ברקע מאבק המשטרה בנשק במגזר הערבי, בתיעוד שהגיע לידי השוטרים נראה בן 18 מג'סר א-זרקא אוחז באקדח, מנופף בו ויורה בו פעם אחר פעם במהלך תהלוכה. הצעיר נעצר, אך עורך דינו טוען כי לחוקרים אין מושג לגבי האותנטיות של התיעוד. הסיבה: האקדח טרם אותר

עורך:שאול אדם

בבית המשפט המחוזי בחיפה הגישה אתמול (שישי) פרקליטות המחוז כתב אישום נגד צעיר בן 18 מג'סר א-זרקא בגין עבירות בנשק. זאת, לאחר שסרטון "בכיכובו", זכה לאלפי שיתופים ברשת.

בסרטון, שהתפרסם בתחילת החודש ומיד הפך ויראלי, הוא נראה כשהוא לכאורה אוחז באקדח, מנופף בו, ויורה בו פעם אחר פעם במהלך תהלוכה וכשאנשים רבים סביבו, בתעוזה וללא מורא, לאור יום. הסרטון התפרסם בשיאה של מחאת הציבור הערבי נגד אוזלת יד המשטרה בטיפול בכלי הנשק והאמל"ח בחברה הערבית וקריאת מנהיגיה למיגור הבעיה.

על רקע זה הוא זכה לפרסום רב ואלפי שיתופים של אנשים שצפו בו והעבירו אותו האחד לשני, אלא, שבמקביל נפתחה במשטרת ישראל חקירה לבדיקת נסיבות האירוע שבמידה רבה עשה לקלס את המשטרה, הנתפסת כחלשה וחסרת הרתעה ברחוב הערבי.

מוחמד חמודי נזמי שהאב הנאשם בעבירות נשק בגין ירי בחתונה בג'סר א-זרקא. אתר רשמי
התיעוד הפך לוויראלי והגיע לידי המשטרה. שהאב יורה באוויר/אתר רשמי

חיש מהר החקירה העלתה חשד כי מדובר באירוע שמחה שנערך בג'סר א-זרקא, שם על פי הערכות מצויים כלי נשק לא חוקיים במאות בתי אב, וששימוש בהם הוא עניין יומיומי. הכול, למרות שבכפר נפתחה ופועלת תחנת משטרה, הראשונה מאלה שקידמה המינהלת לשיפור השירות במגזר.

האירוע המדובר, תהלוכה לכבוד חתונת תושב המקום, חאלד עמאש ב-19 ביוני, הגיעה בסמוך לשעה 17:00 אל אולם האירועים "גראווי", כמה ימים לפני שהסרטון התפשט ברשתות החברתיות כאש בשדה קוצים. בסרטון נראה החתן רוכב על סוס. הצעיר ההולך לידו, יורה כאמור באקדח.

עוד בוואלה!

הסבא של צה"ל חוגג 110: המסע המרגש של צאצאי השומר

לכתבה המלאה
מוחמד חמודי נזמי שהאב הנאשם בעבירות נשק בגין ירי בחתונה בג'סר א-זרקא. אתר רשמי
ירה לפחות 15 פעמים באוויר במהלך תהלוכת החתונה. שהאב/אתר רשמי

ב-6 באוקטובר תחנת זכרון יעקב עצרה את החשוד במעשה, מוחמד "חמודי" שהאב, חברו של החתן, תושב ג'סר א-זרקא בן ה-18, מעצרו הוארך מפעם לפעם והוא נותר עצור מאז. מכתב האישום עולה כי במהלך התהלוכה, תוך כדי צעידה, הוא הניף את האקדח הטעון בידו וירה מהנשק 15 יריות לפחות לכיוון מעלה. כל זאת תוך כדי שהוא צועד יחד עם אנשים אחרים ובסמיכות להם. אין לו עבר פלילי.

עו"ד מוחמד מסארווה, המייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, טען כי לחוקרים אין שום מושג מה האותנטיות של אותו סרטון, והאם חוקית מדובר בכלי נשק. הסיבה: למרות שבועיים בהם הוחזק שהאב במעצר, המשטרה טרם הצליחה לאתר את האקדח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully