וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה והפרקליטות: תפיסת הטלפונים של דוברי נתניהו - בשל צרכי חקירה

באופן חריג, פרסמו גופי אכיפת החוק הודעה משותפת שבה ענו לביקורת שהופנתה כלפיהם בנוגע להתנהלות החקירה שבה נתפסו מכשירי הטלפון של יונתן אוריך ועופר גולן. "צו החיפוש נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה", נכתב

המשטרה חוקרת חשד לפיו בכירים במטה הליכוד היו מוערבים בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר/עריכה: עמית שמחה

בהודעה משותפת שפרסמו היום (ראשון) משרד המשפטים ודוברות המשטרה בנוגע לחקירת דובריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן אוריך ובועז גולן, בגין הטרדת עד המדינה שלמה פילבר נכתב כי מכשירי הטלפון של השניים נתפסו "בשל צרכי חקירה מובהקים". עוד נכתב כי "המדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתור החומרים הרלוונטיים ולא גורמי החקירה".

בהודעה החריגה שפורסמה הוסיפו גופי אכיפת החוק כי "בשל הרגישות המיוחדת המובנת הוחלט כבר מן השלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שנועד לאתר מידע הקשור לאירוע מושא החקירה בלבד, וכי בשל הרגישות במקרה זה, החיפוש ייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט. בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה".

עוד נכתב כי "רשויות אכיפת החוק רואות בחומרה רבה כל ניסיון להלך אימים על עדים, לנסות לגרום להם לשנות עדותם או להטרידם בכל דרך. חומרה יתרה יש לראות מטבע הדברים כשהדבר נעשה כלפי עדי מדינה, במטרה להשפיע על עדותם. במדינת חוק לא יעלה על הדעת שיופעל לחץ פסול או שיוטרדו עדי מדינה, וממילא רשויות אכיפת החוק לא יאפשרו זאת. רשויות אכיפת החוק לא יגלו כל סובלנות למעשים מעין אלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"במדינת חוק לא יעלה על הדעת שיופעל לחץ פסול או שיוטרדו עדי מדינה". פילבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

חקירת הפרשה החלה לאחר שבחודש אוגוסט האחרון הגיעו כמה מפגינים מתחת לביתו של עד המדינה פילבר עם רמקולים, ממנו עלו הקריאות: "מומו פילבר, מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה?". הפעילים השמיעו ברמקולים בקול רם קטע מראיון שנתן פילבר לתקשורת לפני שחתם על הסכם עד המדינה, ובו אמר כי אישר את מיזוג בזק-יס לפי הנהלים וחוות הדעת המקצועיות.

הבוקר, גורמים המעורבים בפרטי החקירה אמרו לוואלה! NEWS כי פילבר לא ידע בזמן אמת על ההפגנה, ולא שמע על קיומה. רק לאחר שנודע לו על אודותיה ממקורביו, הוא העביר דיווח בנושא למשטרה, כפי שהוא מחויב מתוקף היותו עד מדינה. לדברי הגורמים, אתמול נודע לו לראשונה על קיומה של חקירה בנושא. מקורביו מציינים כי הוא לא חש מאוים בעקבות האירוע. אתמול ציין אחד מהם כי "מהיכרותי עם האיש, אני מעריך שלא הוא הגיש את התלונה במשטרה".

גורמים בסביבתו של ראש הממשלה תהו אתמול מדוע חודשיים אחרי התקרית נפתחת חקירה בנושא. מטעם ראש הממשלה נמסר כי חקירת סביבתו של נתניהו הינה שערוריה. לדבריו, "הרדיפה לא נפסקת לרגע. עוד לא יבש הדיו על אלף העמודים של טענות ההגנה שהגישו פרקליטיו של ראש הממשלה בשימוע, וכבר חוקרים את כל סביבתו הקרובה של ראש הממשלה. המטרה ברורה: לנטרל את יכולתו של ראש הממשלה להיאבק בדעת הקהל מול שיטפון ההדלפות הבלתי פוסק נגדו באמצעות פגיעה במקורביו".

עוד בוואלה!

הטרדת עד המדינה פילבר: דוברו של נתניהו נחקר בפרשה

לכתבה המלאה
יונתן אוריך בדיון בועדת הכנסת בעתירת כחול לבן בעניין הבוטים, השופט מלצר, 3 באפריל 2019. ערוץ הכנסת
אוריך/ערוץ הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully