וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל הרכב שעמו בוצעה ההטרדה לפילבר: "גורם אנונימי הזמין את העבודה"

משה שמש, שהטרדת עד המדינה בוצעה לפי החשד ברכבו, זומן לחקירה שבה נשאל מי הזמין את עבודתו ולטענתו הוא אינו יודע במי מדובר. "אמרו לי להגיע לכתובת ושלחו לי את הג'ינגל", תאר. "הבטיחו לי תשלום ולא שילמו". במקביל, האחראי על הניו מדיה של רה"מ מסר עדות במשטרה

המשטרה חוקרת חשד לפיו בכירים במטה הליכוד היו מוערבים בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר/עריכה: עמית שמחה

משה שמש, בעל הרכב שעמו בוצעה ההטרדה לכאורה תחת ביתו של עד המדינה שלמה פילבר, אמר היום (שני) לוואלה! NEWS כי הוא אינו יודע מי הגורם שהזמין אותו לצורך השמעת הג'ינגל במקום. "הלכנו לדבר פשוט פשוט, לעשות הגברה רגילה כמו בהרבה אירועים", אמר שמש. "אמרו לי להגיע לכתובת מסוימת ושמחכים שם הרבה אנשים. הגעתי, ולא היה אף אדם. התקשרתי אליו חזרה, הוא אמר לי 'אני שולח לך משהו בווטסאפ', שלחו לי את הג'ינגל הזה, ביקשו ממני להשמיע אותו וזהו. כל האירוע נמשך כמה דקות ונסעתי הלאה". הוא אף הוסיף: "הבטיחו לי תשלום בסך 1000 שקל, ולא שילמו". חקירת המשטרה מתמקדת רק בסיפור הטרדת פילבר ברכב. אין אירועים נוספים שנחקרים במסגרת הפרשה.

חקירת הפרשה החלה לאחר שבחודש אוגוסט האחרון הגיעו כמה מפגינים מתחת לביתו של עד המדינה פילבר עם רמקולים, ממנו עלו הקריאות: "מומו פילבר, מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה?". הפעילים השמיעו ברמקולים בקול רם קטע מראיון שנתן פילבר לתקשורת לפני שחתם על הסכם עד המדינה, ובו אמר כי אישר את מיזוג בזק-יס לפי הנהלים וחוות הדעת המקצועיות.

שמש, בעל חברת "שמש תהלוכות", אמר כי הוא זומן לחקירה שבה נשאל בין היתר מי הוא הגורם שזימן אותו ועל כך השיב שאינו יודע. הוא אף נשאל, לטענתו, האם הוא יודע מי אחראי לכך, והשיב לדבריו בשלילה. "אמרו לי שאני צריך להתרחק מהמקום לתקופת זמן מסוימת".

שלמה פילבר בחקירה, 21 בפברואר 2018. מוטי מלרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
פילבר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מלרוד, הארץ

גורמים המעורבים בפרטי החקירה אמרו הבוקר לוואלה! NEWS כי פילבר לא ידע בזמן אמת על ההפגנה, ולא שמע על קיומה. רק לאחר שנודע לו על אודותיה ממקורביו, הוא העביר דיווח בנושא למשטרה, כפי שהוא מחויב מתוקף היותו עד מדינה. לדברי הגורמים, אתמול נודע לו לראשונה על קיומה של חקירה בנושא. מקורביו מציינים כי הוא לא חש מאוים בעקבות האירוע. אתמול ציין אחד מהם כי "מהיכרותי עם האיש, אני מעריך שלא הוא הגיש את התלונה במשטרה".

עוד בוואלה!

גנץ: לא הייתה התקדמות בפגישה עם רה"מ; לפיד: נתניהו רוצה בחירות

לכתבה המלאה
טופז לוק. פייסבוק, צילום מסך
מסר עדות במשטרה. לוק/צילום מסך, פייסבוק

האחראי על הניו מדיה של ראש הממשלה טופז לוק מסר הבוקר עדות במשטרה. ובנוסף גם יועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן אוריך, נחקר בפרשת הטרדת פילבר. כמו כן, נלקח ממנו הטלפון הנייד שלו, כמו גם הטלפון של עופר גולן, המשמש כדובר משפחת ראש הממשלה. בהודעה משותפת שפרסמו משרד המשפטים ודוברות המשטרה, נכתב כי מכשירי הטלפון נתפסו "בשל צרכי חקירה מובהקים".

יונתן אוריך בדיון בועדת הכנסת בעתירת כחול לבן בעניין הבוטים, השופט מלצר, 3 באפריל 2019. ערוץ הכנסת
נחקר במסגרת הפרשה. אוריך, דוברו של ראש הממשלה/ערוץ הכנסת

בהודעה החריגה שפורסמה הוסיפו גופי אכיפת החוק כי "בשל הרגישות המיוחדת המובנת הוחלט כבר מן השלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שנועד לאתר מידע הקשור לאירוע מושא החקירה בלבד, וכי בשל הרגישות במקרה זה, החיפוש ייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט. בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה".

(עדכון ראשון: 16:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully