וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: לא הייתה התקדמות בפגישה עם רה"מ; לפיד: נתניהו רוצה בחירות

28.10.2019 / 17:28

יו"ר כחול לבן הצהיר כי במהלך הפגישה עם נתניהו לא הושגה התקדמות ממשית במגעים להקמת ממשלה. לפיד בפתח ישיבת סיעת כחול לבן: נתניהו השתמש ב-28 הימים שניתנו לו כדי לדחוף לבחירות בהתאם להצעת עורכי דינו. הליכוד: קוראים לגנץ להפעיל שיקול דעת

סטילס: אופק אבשלום, וידאו: תאגיד כאן 11, עריכה: שאול אדם

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר היום (שני) כי פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה עניינית, אך עם זאת לא הושגה בה התקדמות ממשית לקראת הקמת ממשלה. "אני מקווה שנצליח בהמשך", אמר גנץ בפתח ישיבת סיעת כחול לבן. "נעשה את כל המאמצים כדי שהכנסת הזו תמלא את ימיה. אני מתחייב גם בתקופת המעבר הזו לקדם כל נושא שצריך וניתן לקדם".

"איננו דורשים רק לאחוז בהגה", הוסיף גנץ. "אנחנו דורשים לקבוע מה הדרך שבה אנחנו רוצים לנסוע. פגשתי הבוקר יחד עם יאיר לפיד את קושנר ופרידמן, שוחחנו על סוגיות האזוריות השונות והתהליך המדיני. מסתכל כאן סביבי ורואה בביטחון קבוצה שיכולה לטפל בכל האתגרים האלה, בשקט, בעוצמה וברצינות".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך נאומו בישיבת סיעת כחול לבן, כנסת, ירושלים 28 באוקטובר 2019. אופק אבשלום, אתר רשמי
"לא הושגה התקדמות". גנץ בישיבת הסיעה, היום/אתר רשמי, אופק אבשלום

"אחד הקשיים המרכזיים במשא ומתן הנוכחי הוא ההתעקשות של הליכוד, לבוא עם 'בלוק חסינות'", הבהיר גנץ. "מפלגה שנמצאת בשלטון למעלה עשור- אינה מוכנה לנהל דיון ענייני על קווי היסוד שרוב הציבור רוצה בהם. אבל אנחנו נמשיך לדבר עם כולם. נקשיב למפלגות הקטנות אבל לא נאפשר להן להכתיב את סדר היום הלאומי כולו. האופציה הטובה ביותר היא ממשלת אחדות בראשות כחול לבן ביחד עם הליכוד כפי שהעם בחר. האופציה הגרועה ביותר היא בחירות. נחתור ונעשה הכל בכדי להגיע לאחדות של הגדולות. אבל לא נוותר על שום אופציה או ניסיון שיאפשר לנו להקים ממשלה ולהימנע מבחירות. נעשה זאת נוכח כל אלטרנטיבה שעומדת בפנינו".

שותפו של גנץ להנהגת המפלגה, ח"כ יאיר לפיד, האשים את נתניהו בפלונטר הפוליטי. "אפשר להקים ממשלה תוך 48 שעות", אמר בפתח ישיבת הסיעה. "כל מה שבנימין נתניהו צריך לעשות, הוא להיות שני ברוטציה. מדינת ישראל לא צריכה עוד בחירות. היא צריכה שנחזור לדבר במונחים של ביחד, ומטרות משותפות, וערכים משותפים".

עוד בוואלה!

עד הדקה ה-90: גנץ עלה לקדמת הבמה, אך הקרב מול נתניהו יימשך עד הסוף

לכתבה המלאה
יאיר לפיד, במהלך נאומו בישיבת סיעת כחול לבן, כנסת, ירושלים 28 באוקטובר 2019. אופק אבשלום, אתר רשמי
"נתניהו לא ניסה להקים ממשלה". לפיד בפתח ישיבת הסיעה, היום/אתר רשמי, אופק אבשלום

"נתניהו השתמש ב-28 הימים שלו רק לדבר אחד - לדחוף לבחירות", הוסיף לפיד. "הוא רוצה בחירות. זה מה שהציעו לו עורכי הדין. זה מה שהוא צריך בגלל כתבי האישום. זה כל מה שמעניין אותו. הוא רוצה ללכת לבחירות".

לדברים הצטרף גם ח"כ משה יעלון, שטען כי המדינה "תקועה", כלשונו. "מה יותר נכון שבני גנץ שניצח בבחירות יקים ממשלת אחדות ליברלית המבוססת על כחול לבן והליכוד", אמר. "כבר למעלה משנתיים שנתניהו דואג לנתניהו, הוא מוכן להקריב אינטרסים רבים כדי להימלט מספספל הנאשמים". מספר 4 במפלגה, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי אמר כי "העם אמר את דברו לפני שישה שבועות. כבר קרוב לשנה שאין ממשלה בישראל. זה לא יכול להמשך. אזרחי מדינת ישראל מצפים מאיתנו לעשות הכל, אבל הכל, על מנת לחלץ את מדינת ישראל מהמשבר החמור, החסר תקדים, שאליו היא נקלעה".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך נאומו בישיבת סיעת כחול לבן, כנסת, ירושלים 28 באוקטובר 2019. אתר רשמי
יו"ר כחול לבן בני גנץ במהלך נאומו בישיבת הסיעה בכנסת/אתר רשמי

הליכוד מסר בתגובה לדברים של גנץ ולפיד כי האחרון שוב פועל להכשלת ממשלת אחדות לאומית. "אנו שבים וקוראים ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להפעיל שיקול דעת, להתנער מגורמים אינטרסנטיים ולהמשיך ולפעול במהירות להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה", הבהירו בליכוד. בליכוד זעמו על דברי גנץ ולפיד בישיבת הסיעה היום ובמיוחד על הביטוי "בלוק חסינות" שבו משתמשים בכחול לבן. עוד נמסר כי "אנו שבים וקוראים ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להפעיל שיקול דעת, להתנער מגורמים אינטרסנטיים ולהמשיך ולפעול במהירות להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה".

נתניהו קרא להקמת ממשלת אחדות לאומית בדברים שנשא בכנס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית במרכז בגין בירושלים. "זה מה שמדינת ישראל צריכה, זה שעם ישראל צריך וזה מה שכולנו צריכים היום", אמר נתניהו, שהוסיף: "הייתה לי שיחה טובה עם גנץ. אין סיבה אמיתית שבגללה אי אפשר להקים ממשלה. הסיבה שאי אפשר להקים אותה היא אותה הסיבה לכך שזה לא נעשה לפני חודשים - לפיד".

(עדכון ראשון: 15:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully