וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ונתניהו נפגשו בקריה בת"א; "נעשה כל מאמץ למנוע בחירות שלישיות"

27.10.2019 / 20:49

יו"ר כחול לבן וראש הממשלה נועדו בלשכתו של האחרון בתל אביב. השניים דנו בפגישתם על האפשרויות הפוליטיות הקיימות וסיכמו להיפגש שוב בהמשך. גנץ הבהיר: "נמשיך בכל המאמצים להקים ממשלת אחדות". מוקדם יותר החל צוות המו"מ של כחול לבן בסבב שיחות עם הליכוד וישראל ביתנו

עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ נועדו הערב (ראשון) בקריה בתל אביב. מטעם הליכוד וכחול לבן נמסר כי "בפגישה דנו השניים על מסגרת האפשרויות הפוליטיות הקיימות. עוד סוכם כי צוותי המשא ומתן ימשיכו לעמוד בקשר". כמו כן, השניים צפויים להיפגש שוב בהמשך.

בתום הפגישה בין השניים אמר גנץ: "סיימתי פגישה עניינית עם ראש הממשלה נמשיך בכל המאמצים להקים ממשלת אחדות. נעשה כל מאמץ למנוע בחירות שלישיות, היו לנו שניים השנה וזה מספיק". יו"ר כחול לבן אמר את הדברים במהלך אירוע מיוחד של קרן הצנחנים "החברים של אבא" בהשתתפות לוחמי ומפקדי החטיבה לדורותיהם.

זאת הייתה הפעם השלישית שהשניים נפגשים בארבע עיניים מאז הבחירות, והפעם הראשונה מאז שהמנדט עבר לגנץ. בניגוד למפגשים הקודמים - שנערכו במגרש הניטרלי בבית הנשיא - הפעם גנץ הגיע ללשכת נתניהו בקריה, ככל הנראה כדי שהשניים יוכלו לשוחח גם על הנושאים הביטחוניים שמרחפים ברקע המגעים להקמת הממשלה.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, הקריה ת"א, 27 באוקטובר 2019. אלעד מלכה
פגישת גנץ ונתניהו בקריה, היום/אלעד מלכה

מוקדם יותר היום החל צוות המשא ומתן של כחול לבן, שבראשו עומד יורם טורבוביץ', בסבב פגישות המשא ומתן הקואליציוני בכפר המכביה, זאת בהמשך לקבלת המנדט מהנשיא בשבוע שעבר. הפגישה הראשונה הייתה עם צוות המו"מ של הליכוד, בראשות השר יריב לוין, ואחריה התקיימה הפגישה השנייה עם הצוות של ישראל ביתנו בראשות ח"כ עודד פורר.

פגישת כחול לבן עם הליכוד הסתיימה ללא תוצאות. בכחול לבן דורשים שהליכוד ייפרד מגוש הימין והליכוד מסרבים לעשות זאת. בליכוד דורשים שכחול לבן יקבלו את מתווה הנבצרות של הנשיא, לפיו נתניהו ראשון ברוטציה, אך בכחול לבן מתעקשים שגנץ הוא "ראש הממשלה המיועד". בליכוד מסרבים להיפרד מגוש הימין, ובכחול לבן מסרבים לפסול אפשרות של ממשלת אחדות. עם זאת, הפגישה התקיימה "ברוח טובה" וסוכם על המשך פגישות.

בתום פגישת נציגי כחול לבן עם נציגי ישראל ביתנו, הבהירו בישראל ביתנו כי הם תומכים בהקמת ממשלת אחדות חילונית של הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו, בהתאם למתווה שהציג ליברמן מוקדם יותר החודש. הם ביקשו להתמקד בקושי היסוד של הממשלה בנושאי ביטחון, תקציב, נושאים חברתיים ודת ומדינה - שם יש הסכמות על רוב הנושאים בין שתי המפלגות. כמו כן, בפגישה הבהירו נציגי ישראל ביתנו כי הם לא מתכוונים לתמוך ביוזמות חקיקה שנויות במחלוקת בתקופת הקמת הממשלה, זאת ברקע הרעיון של כחול לבן לקדם חקיקה שתאסור על כהונת ראש הממשלה לאחר שהוגש נגדו כתב אישום.

עוד בוואלה!

טראמפ אישר: חיסלנו את מנהיג דאעש אל-בגדאדי

לכתבה המלאה
פגישת צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן בכפר המכבייה 27 באוקטובר 2019. אלעד מלכה, אתר רשמי
פגישת צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד בכפר המכביה, היום/אתר רשמי, אלעד מלכה

הבוקר אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו צריכים להחליט החלטות קשות שמחייבות ממשלה עם כתפיים רחבות. לכן החשיבות ביצירת ממשלת אחדות לאומית רחבה זו לא שאלה פוליטית, אלא שאלה לאומית וביטחונית ראשונה במעלה, ואני מקווה שנוכל לקדם את היעד הזה בימים הקרובים".

נתניהו הדגיש את המתיחות הביטחונית ואמר כי "אנחנו רואים מה מתרחש במזרח התיכון. המזרח התיכון שוב עובר טלטלה. לבנון, עיראק, וסוריה סוערות, ואיראן שולטת בכל המרחבים האלה. הכוח ששירת אותנו עד עכשיו חייב להתעצם בהמשך אל מול כל התופעות הללו, זה מחייב החלטות קשות מאוד. מה שנאמר על ידי ועל ידי הרמטכ"ל זה לא ספין, זה שיקוף של המציאות אתגרי ההווה ואתגרי העתיד הקרוב".‎

(עדכון ראשון: 17:37)

פגישת צוות מו"מ כחול לבן עם ישראל ביתנו, כפר המכביה, 27 באוקטובר 2019. אלעד מלכה
פגישת צוותי המו"מ של כחול לבן וישראל ביתנו בכפר המכבייה, היום/אלעד מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully