וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישה עם נתניהו ונאום בעצרת רבין: השבוע הראשון של גנץ במסע להרכבת הממשלה

26.10.2019 / 23:08

אחרי קבלת המנדט מהנשיא מסתמן לוח זמנים פוליטי צפוף: צוותי המו"מ של כחול לבן יתחילו מחר לפעול רשמית וגנץ יתחיל בסבב פגישות עם ראשי הסיעות - בביקור אצל נתניהו בקריה. במקביל, נתניהו יכנס השבוע את הממשלה והקבינט לראשונה מזה שבועות

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אסף דרורי

אחרי כמה שבועות של שיתוק, המערכת הפוליטית הגיעה לתקופת אחרי החגים; מניין הימים מעל המנדט של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, החל להיספר, ובכחול לבן יחלו רשמית את המהלכים להרכבת ממשלה, וישיקו שבוע פוליטי עמוס באירועים ונאומים. מחר (ראשון) בבוקר, ב-10:30, לראשונה מזה שבועות, תתכנס ישיבת הממשלה השבועית של ממשלת המעבר, וכמה שעות לאחר מכן 17:30 ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם גנץ בקריה.

זו תהיה הפעם השלישית שנתניהו וגנץ נועדים בארבע עיניים מאז הבחירות, והפעם הראשונה מאז שהמנדט עבר לגנץ, ובניגוד למפגשים הקודמים - שנערכו במגרש הניטרלי בבית הנשיא, הפעם גנץ הוא שיבוא ללשכתו של נתניהו בקריה, ככל הנראה כדי שהשניים יוכלו לשוחח גם על הנושאים הביטחוניים שמרחפים ברקע המגעים להקמת ממשלה. במוקד הפגישה יעמדו הניסיונות להקמת ממשלת אחדות, שהגיעו עד כה למבוי סתום לאור המחלוקות בשתי סוגיות מרכזיות: הדרישה של כחול לבן שנתניהו ייפרד מגוש הימין-חרדים והמחלוקת לגבי השאלה מי יהיה ראשון ברוטציה.

מסירת המנדט מהנשיא ריבלין לידי ח"כ גנץ.. TPS, אתר רשמי
מניין הימים מעל המנדט להרכבת הממשלה החל להיספר. גנץ/אתר רשמי, TPS

עוד קודם לכן, יחל צוות המשא ומתן של כחול לבן, שבראשו עומד יורם טורבוביץ', בסבב פגישות בכפר המכביה ובפגישה ראשונה עם צוות המשא ומתן של הליכוד, בראשות השר יריב לוין ב-14:00, ולאחר מכן עם הצוות של ישראל ביתנו, אותו מוביל ח"כ עודד פורר ב-16:00, וביום שלישי יתקיימו פגישות עם הצוותים של מפלגת העבודה והמחנה הדמוקרטי.

גנץ ימשיך בפגישות עם ראשי הסיעות ביום שני, וייועד אישית עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ראשי העבודה-גשר עמיר פרץ ואורלי לוי. בהמשך, הוא צפוי לקבוע גם עם יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ, וגם עם יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה. בהמשך להסכמות שהושגו בשבוע שעבר בין נתניהו לראשי גוש הימין-חרדים, אף אחד מנציגי הסיעות המרכיבות את הגוש לא יגיע לפגישה בשלב זה עם כחול לבן, ויריב לוין יבהיר בפגישה שהוא נושא ומתן מטעם הגוש כולו.

עוד בוואלה!

הקלטות נתניהו-מוזס: "אפעל בכל הכלים, זו תהפוך למשימת חיי"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס אשכבת נשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר שמוצב בניין בית המשפט העליון בירושלים. 22 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
הממשלה והקבינט המדיני-ביטחוני יתכנסו. נתניהו/ראובן קסטרו

בנוסף לממשלה שכונסה אחרי שבועות ללא ישיבה, גם הקבינט המדיני-ביטחוני יכונס ביום שלישי. אבל גם בזירה המדינית גנץ יקבל השבוע זרקור ראשון, בפגישה ראשונה עם השליח המיוחד וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, שמגיע לביקור בישראל ביום שני. קושנר ייפגש כמובן גם עם נתניהו, אך זו תהיה הפעם הראשונה בה ייפגש עם גנץ, בהמשך לפגישה של יו"ר כחול לבן עם השליח היוצא של הממשל למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, לפני כמה שבועות. עד הבחירות האחרונות, ממשל טראמפ התעלם מגנץ וכחול לבן, אך מאז הבחירות הם החלו ליזום עמם קשר.

במקביל, נתניהו וגנץ שניהם צפויים לנאום בפני באי הכינוס השנתי של חבר נאמנים של הסוכנות היהודית שמתכנס בירושלים השבוע, ובמוצאי שבת, גנץ יהיה הנואם המרכזי בעצרת השנתית לציון רצח ראש הממשלה יצחק רבין בתל אביב.

ג'ארד קושנר בפסגת בחריין, 26 ביוני 2019. רויטרס
קשר מתהווה בין ממשל טראמפ לגנץ. קושנר/רויטרס

במידה שגנץ לא יצליח להרכיב ממשלה תוך 28 יום, עליו להחזיר את המנדט לנשיא. אז תיפתח תקופה של 21 יום שבה כל ח"כ יכול לגייס 61 חתימות של חברי כנסת אחרים ולבקש מנשיא המדינה להטיל עליו את הרכבת הממשלה. אם אותו חכ יקבל את המנדט, יעמדו לרשותו 14 יום לנסות להרכיב ממשלה, ואם לא יצליח - הכנסת תתפזר אוטומטית והבחירות ייקבעו תוך 90 יום. כך שבמידה ייכשלו כל המאמצים להרכבת הממשלה, הבחירות ייערכו בתחילת מרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully