וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים להרכבת הממשלה: גנץ ונתניהו ייפגשו מחר

26.10.2019 / 19:54

הליכוד וכחול לבן הודיעו כי ראש הממשלה ייפגש עם גנץ, לאחר שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה. בנוסף לכך, גנץ קבע פגישה גם עם ליברמן. במקביל, יחל צוות המו"מ של מפלגתו בפגישות עם נציגי הסיעות

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ ייפגשו מחר (ראשון) - כך נמסר היום מכחול לבן והליכוד. הפגישה תיערך בשעה 17:30 בלשכת ראש הממשלה בקריה שבתל אביב. בנוסף לכך, גנץ קבע פגישה עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שתתקיים ביום שני בכנסת.

במקביל, מחר יחל צוות המשא ומתן של כחול לבן בפגישות עם נציגי הסיעות. בצהריים תתקיים פגישה עם צוות המשא ומתן של הליכוד, ולאחר מכן פגישה עם צוות המו"מ של ישראל ביתנו. בהמשך השבוע צפויים להתקיים פגישות מו"מ גם עם נציגי מפלגת העבודה והמחנה הדמוקרטי.

בשלב זה, ראשי סיעות הימין והחרדים מסרבים להיפגש עם נציגי כחול לבן למטרת משא ומתן. במקום זאת, המשא ומתן מטעמם ינוהל על ידי צוות המו"מ של הליכוד, בהמשך להסכמות בין נתניהו וראשי בלוק הימין.

מסירת המנדט מהנשיא ריבלין לידי ח"כ גנץ.. TPS, אתר רשמי
גנץ עם קבלת המנדט בבית הנשיא/אתר רשמי, TPS

עם קבלת המנדט מהנשיא ראובן ריבלין ביום רביעי האחרון, שוחח עם גנץ עם 14 ראשי סיעות מכל הקשת הפוליטית המיוצגת בכנסת, מלבד בל"ד. בנאום שנשא לאחר קבלת כתב המינוי, הצהיר גנץ כי יפעל למען הקמת ממשלת אחדות. "בממשלת האחדות הליברלית שאותה אני מבקש להקים, יהיה מקום לכל מי שהאינטרס הלאומי עומד לנגד עיניו. יהיה בה מקום לכל מי שהוא פטריוט ישראלי, למי שקיומה של המדינה עומד תמיד לנגד עיניו", אמר.

גנץ המשיך ופירט כי "יהיה בה מקום רק למי שלא רואה בגזענות את מורשתו, ולמי שהאלימות היא חלק מדרכו פעולתו. איני מתכוון לבזבז זמן על שיקולי אגו. אני לא מחפש רק שותפים פוליטיים. אלא שותפים לדרך של אמת, לעבודת צוות, למנהיגות אמיצה ואפס ספינים ריקים וחלולים".

עוד בוואלה!

עד הדקה ה-90: גנץ עלה לקדמת הבמה, אך הקרב מול נתניהו יימשך עד הסוף

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס אשכבת נשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר שמוצב בניין בית המשפט העליון בירושלים. 22 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
נתניהו/ראובן קסטרו

ביום שני גנץ צפוי להיפגש גם עם שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ראד קושנר, שמגיע לביקור בישראל. קושנר, חתנו של הנשיא ומי שמופקד מטעמו על גיבוש "תוכנית המאה" לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, עתיד להיפגש גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

זו תהיה הפעם הראשונה שקושנר ייפגש עם גנץ. עד בחירות מועד ב' בספטמבר, ממשל טראמפ נמנע מקיום מגעים כלשהם עם יו"ר כחול לבן, אך מאז הבחירות האחרונות היחס של הממשל השתנה, ובחודש שעבר, כמה ימים בלבד אחרי הבחירות, השליח היוצא של הממשל, ג'ייסון גרינבלט, ושגריר ארצות הברית בישראל דיויד פרידמן, נפגשו עם גנץ לראשונה.

(עדכון ראשון: 19:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully