וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר העברת המנדט לגנץ: ח"כ ניסנקורן מונה לראשות הוועדה המסדרת

כחול לבן הודיעה לאדלשטיין על מינויו של יו"ר סיעתה ניסנקורן לראשות הוועדה האמונה על אישור סדר היום של הכנסת, לאחר שריבלין הטיל על גנץ את הרכבת הממשלה. ניסנקורן מסר כי הוא יפעל לקיום דיונים מהותיים לאור השיתוק המתמשך בעבודת הכנסת

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אסף דרורי

ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) מונה היום (חמישי) לעמוד בראש הוועדה המסדרת בכנסת, במקומו של ח"כ מיקי זוהר מהליכוד. זאת, לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין העניק ליו"ר מפלגתו בני גנץ את המנדט להרכבת הממשלה.

על פי חוק הכנסת וחוות דעתו של היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון, עם העברת התפקיד להרכבת הממשלה על נציג של סיעה אחרת, ראשות הוועדה המסדרת תועבר לידי נציג הסיעה של אותו חבר כנסת. בהתאם לכך, סיעת כחול לבן הודיעה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על מינויו של ניסנקורן, שהחל לכהן בתפקיד ממועד מסירת ההודעה, מאחר שהחילופים בראשות הוועדה אינם טעונים הצבעה בוועדה או אישור מליאת הכנסת.

אבי ניסנקורן ביום השבעת הכנסת , אוקטובר 2019. ראובן קסטרו
יעמוד בראשות הוועדה האחראית על אישור סדר היום של הכנסת. ניסנקורן/ראובן קסטרו

הוועדה המסדרת בכנסת הינה בעלת כוח בתקופת ממשלת מעבר לאור העובדה כי היא אחראית בין היתר על חקיקה בכנסת בתקופה זו ועל הוועדות והחברים בה. הוועדה אמונה על אישור סדר היום של הכנסת עד השבעת ממשלה, מה שיאפשר לכחול לבן לקדם דיונים ומהלכים פרלמנטריים בזמן החזקת המנדט. ח"כ ניסנקורן מסר כי לאור השיתוק המתמשך בעבודת הכנסת, יפעל לקיום דיונים בנושאים מהותיים וכן כי יבחן בתיאום עם סיעות הבית את הקמתן של כמה ועדות נוספות שיתנו מענה לצרכים הציבוריים השונים.

עם קבלת המנדט עומדות לרשות גנץ 28 יום להרכבת ממשלה, במהלכן ינסה להשיג פריצת דרך במגעים להקמת ממשלת אחדות עם הליכוד או להקים ממשלה חלופית שתזכה לאמון של רוב בכנסת. במידה שגנץ לא יצליח להרכיב ממשלה, ותעלה בקשה להחליף את יו"ר הוועדה, היועץ המשפטי של הכנסת קבע כי חברי הוועדה יבחרו יו"ר ועדה בהצבעה במליאת הוועדה.

עוד בוואלה!

אחרי קבלת המנדט: גנץ קיים סבב שיחות עם ראשי הסיעות

לכתבה המלאה
מסירת המנדט מהנשיא ריבלין לידי ח"כ גנץ. TPS, אתר רשמי
ריבלין עם גנץ/אתר רשמי, TPS

במקביל, במקרה זה תיפתח תקופה של 21 יום שבו כל ח"כ יכול לגייס 61 חתימות של חברי כנסת אחרים לבקשה מנשיא המדינה להטיל עליו את הרכבת הממשלה. אם אותו ח"כ יקבל את המנדט, יעמדו לרשותו 14 יום לנסות להרכיב ממשלה, ואם לא יצליח - הכנסת תתפזר אוטומטית והבחירות ייקבעו תוך 90 יום. כך שבמידה וייכשלו כל המאמצים להרכבת הממשלה, הבחירות ייערכו בתחילת מרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully