וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפי שפורסם בוואלה! NEWS: קושנר ייפגש עם גנץ בישראל

24.10.2019 / 13:10

שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית ייוועד בתחילת שבוע הבא עם יו"ר כחול לבן, בפגישה ראשונה בין השניים. חתנו של הנשיא טראמפ ייפגש גם עם רה"מ כשבמוקד הביקור יעמוד הניסיון האמריקני לקבל הערכת מצב על הרכבת ממשלה, כחלק מהיערכות לפרסום תכנית המאה

צילום: לע"מ, עריכה: תומר לוי

כפי שפורסם בשבוע שעבר בוואלה! NEWS, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ייפגש ביום שני עם ג'ראד קושנר, שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשגרירות האמריקנית בירושלים. קושנר, חתנו של הנשיא ומי שמופקד מטעמו על גיבוש "תוכנית המאה" לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, עתיד להיפגש גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

זו תהיה הפעם הראשונה שקושנר ייפגש עם גנץ, שקיבל אמש מנשיא המדינה ראובן ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה. עד בחירות מועד ב' בספטמבר, ממשל טראמפ נמנע מקיום מגעים כלשהם עם יו"ר כחול לבן, אך מאז הבחירות האחרונות היחס של הממשל השתנה, ובחודש שעבר, כמה ימים בלבד אחרי הבחירות, השליח היוצא של הממשל, ג'ייסון גרינבלט, ושגריר ארצות הברית בישראל דיויד פרידמן, נפגשו עם גנץ לראשונה.

גרינבלט, שהודיע באחרונה כי הוא עוזב את תפקידו, ערך אז סבב פגישות פרידה, והוא לא צפוי להצטרף לקושנר בביקורו הנוכחי, אלא מחליפו בתפקיד - אבי ברקוביץ'. כמו כן, לביקורו של קושנר יתלווה גם שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין, שייפגש עם ראש הממשלה וכן עם שר האוצר משה כחלון.

אבי ברקוביץ' לצד ג'ארד קושנר בכנס מגזין טיים בניו יורק 23 באפריל, 2019. GettyImages
יגיעו יחידו. שליחו של טראמפ קושנר ומחליפו של גרינבלט של אבי ברקוביץ'/GettyImages

קושנר יבקר בישראל כחלק מביקור רחב יותר באזור, שבמרכזו ביקור בערב הסעודית והשתתפות בוועידה כלכלית רמת דרג באירוחו של יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. במוקד הפגישות בישראל יעמוד המצב הפוליטי, כחלק מהיערכות הבית הלבן לפרסום התוכנית בהמשך - אם וכשתוקם ממשלה בישראל.

במקור, בבית הלבן תכננו לפרסם את תוכנית המאה בינואר שעבר, אך הפרסום נדחה שוב ושוב לאור הבחירות השבות ונשנות בישראל. במהלך הישורת האחרונה של בחירות ספטמבר, נתניהו אמר כמה פעמים כי ממשל טראמפ מתכוון לפרסם את התוכנית "מיד אחרי הבחירות", אך לאחריהן שינה את ההערכה שלו וכרך את פרסום התוכנית בהקמת ממשלת אחדות. לפי ההערכה בירושלים, בממשל בכל מקרה ימתינו להתייצבות המערכת הפוליטית והקמת ממשלה בישראל לפני התקדמות לקראת פרסום התוכנית.

עוד בוואלה!

בצל הפלונטר הפוליטי: קושנר יגיע בסוף החודש לביקור בישראל

לכתבה המלאה
מסירת המנדט מהנשיא ריבלין לידי ח"כ גנץ.. TPS, אתר רשמי
ייפגש עם קושנר לראשונה. גנץ לאחר קבלת המנדט מהנשיא. אתמול/אתר רשמי, TPS

הביקור של קושנר מגיע על רקע נתק מסוים ביחסי נתניהו וטראמפ; שני המנהיגים לא שוחחו בטלפון מאז הבחירות בספטמבר למרות התפתחויות אזוריות דרמטיות שאירעו בשבועות האחרונים, כמו מתקפת טילי השיוט האיראנית על סעודיה והמתקפה הטורקית בצפון סוריה. עם זאת, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו הגיע בשבוע שעבר לישראל ונפגש עם נתניהו כדי לדון במצב בסוריה ובחשש הישראלי מההתעצמות האיראנית באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully