וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליח המיוחד של טראמפ למזה"ת גרינבלט עוזב את תפקידו

טל שלו, עם פמליית רה"מ בלונדון וסוכנויות הידיעות

5.9.2019 / 18:53

בכירים בבית הלבן מסרו כי ג'ייסון גרינבלט עתיד להתפטר מתפקיד השליח לענייני המו"מ בין ישראל לפלסטינים לאחר פרסום תכנית השלום. טראמפ הודה ליועצו: "ניסיונותיו להשגת שלום בין ישראל והפלסטינים לא ישכחו". גרינבלט: "זה היה כבוד של חיים שלמים"

צילום: UN Web TV, עריכה: ניב מעוז

ג'ייסון גרינבלט צפוי להתפטר מתפקידו כשליח האמריקני המיוחד לענייני המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים לאחר פרסום תכנית השלום - כך הודיעו היום (חמישי) בכירים בבית הלבן. לדבריהם, גרינבלט, שהתכוון לכהן בתפקיד במשך שנתיים כשנכנס אליו בתחילת 2017, מעוניין להקדיש את זמנו לבילוי עם אשתו וששת ילדים. לפי הבכירים, מחליפו המיועד הוא אבי ברקוביץ', יועצו של ג'ארד קושנר. כמו כן, סמכויותיו של בריאן הוק, השליח האמריקני לנושא האיראני, יורחבו.

במהלך כהונתו עסק גרינבלט בגיבוש תכנית השלום של הנשיא דונלד טראמפ. בשבוע שעבר אמר הנשיא כי ייתכן שיחשוף חלקים מהתכנית לפני הבחירות, בעוד גרינבלט צייץ כי הממשל החליט שלא לפרסם את התכנית או חלקים ממנה לפני 17 בספטמבר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אחרי כמעט שלוש שנים בממשל שלי, ג'ייסון גרינבלט יעזוב לטובת המגזר הפרטי. ג'ייסון היה נאמן, חבר נהדר ועורך דין פנטסטי. מסירותו לישראל ובניסיון להשגת שלום בין ישראל והפלסטינים לא ישכחו. הוא יחסר לנו. תודה לך ג'ייסון!".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צפוי לעזוב את תפקידו. נתניהו וגרינבלט/מערכת וואלה!, צילום מסך

גרינבלט בתגובה הודה לנשיא טראמפ. "זה היה כבוד של חיים שלמים", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אני אסיר תודה שעבדתי על הניסיון לשפר את חייהם של מיליוני ישראלים, פלסטינים ואחרים. תודה לאשתי וילדיי המדהימים על מסירותם ולכל כך הרבה עמיתים על עזרתם".

בהמשך להודעה נשאל ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך לכתבים בלונדון על מועד פרסום תכנית השלום ואם ביקש לדחות אותו לאחרי הבחירות. "היא תוצג כשהוא יחליט שהיא תוצג", ענה נתניהו. "זה לא מבקשה שלי אלא מהחלטות שלו, או הצוות שלו. לא ביקשתי דבר - שאלו אותי שאלות ואמרתי להם שזו החלטה שלהם. אני לא יודע את זה אני מעריך עם הערכה מוצקה שהיא תגיע לא זמן רב אחרי הבחירות".

נתניהו הוסיף כי הוא "מבקש להודות לג'ייסון גרינבלט על פועלו המסור למען הביטחון והשלום, ועל כך שלא היסס לרגע לומר את האמת על מדינת ישראל מול כל מלעיזיה. תודה לך ג'ייסון". שר החוץ ישראל כץ הודה אף הוא לגרינבלט על "ידידותו ומחוייבותו הבלתי מתפשרת לביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל ועל העבודה המשותפת בקידום היוזמות האזוריות".

מנגד, חנאן עשראווי, מבכירי הרשות הפלסטינית אמרה כי היא חושבת "שכל הפלסטינים עומדים לומר 'ברוך שפטרנו'".

לאחרונה, קושנר, חתנו של הנשיא טראמפ, הודה אף הוא לגרינבלט. "הוא עשה עבודה נהדרת בהובלת המאמצים לפיתוח חזון כלכלי ופוליטי בדרך לשלום במזרח התיכון", אמר. "עבודתו סייעה לפתח את היחסים בין ישראל ושכנותיה, תוך שהוא סומך ומכבד את כל מנהיגי האזור. הוא חבר קרוב ושותף וימשיך להשפיע באופן חיובי על העולם".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 4 בספטמבר 2019. רויטרס
"חבר נהדר ועורך דין פנטסטי". טראמפ/רויטרס

בריאיון לוואלה! NEWS לפני חודשיים התייחס גרינבלט למאמצי השלום ברקע החרם הפלסטיני הנמשך על הממשל האמריקני והביקורת שהפנו כלפי עמדותיהם הפרו-פלסטיניות של אנשי טראמפ. "אין דבר כזה מתווך הוגן. הרעיון של מתווך הוגן מעולם לא היה קיים ומעולם לא יהיה קיים", ציין. "מה שיביא את הסכסוך לסוף זו תכנית פוליטית ששני הצדדים יסכימו עליה. אין אף מדינה, אף ארגון, אף שליח שלום מיוחד, שיכול לתווך בסכסוך הזה. אנחנו יכולים לעודד ולסייע, אבל אנחנו לא שופטים, לא מושבעים ואנחנו לא כאן כדי לכפות משהו".

גרינבלט מונה ליועץ למשא ומתן בינלאומי ולשליח האמריקני למזרח התיכון לאחר ניצחונו של טראמפ בבחירות 2016. הוא עורך דין במקצועו, שכיהן כסגן נשיא ויועץ משפטי ראשי של ארגון טראמפ ובמהלך הקמפיין שימש יועצו בנושא ישראל.

(עדכון ראשון: 18:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully