וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליח גרינבלט: לא נחשוף את תכנית השלום לפני הבחירות בישראל

28.8.2019 / 18:18

שליחו המיוחד של טראמפ הודיע על פרטי התכנית לא ייחשפו לפני הבחירות ב-17 בספטמבר, זאת אף על פי שהנשיא עצמו אמר השבוע כי יתכן שהממשל יפרסם חלקים מהתכנית לפני הבחירות

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית, ג'ייסון גרינבלט, אמר היום (רביעי) כי הממשל החליט שלא לפרסם את תכנית השלום של הנשיא דונלד טראמפ, או חלקים ממנה, לפני הבחירות בישראל. השליח גרינבלט הודיע על כך בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, יומיים לאחר שהנשיא עצמו אמר כי ייתכן שיחשוף חלקים מהתכנית לפני הבחירות.

טראמפ אמר את הדברים בפתח פגישתו עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשולי פסגת G7, אמר טראמפ כי הוא חושב שישראל "תשמח" לעשות שלום. לדבריו, "אני חושב שהפלסטינים ירצו לקבל את הכסף שלנו בחזרה ולהגיע להסכם".

שליח ארה"ב למזרח התיכו ג'ייסון גרינבלט בירשולים, יולי 2019. ניב אהרונסון
לא לפני הבחירות. גרינבלט/ניב אהרונסון

הפלסטינים מחרימים את הממשל האמריקני מאז העברת השגרירות האמריקנית לירושלים בשנה שעברה. בתגובה, קיצצה וושינגטון בסיוע לרשות הפלסטינית ולארגוני סיוע. התכנית הייתה אמורה להתפרסם לפני חודשים, אך נדחתה שוב לאחר הבחירות החוזרות בישראל והכישלון להרכיב ממשלה. הפלסטינים חוששים שהתכנית, המכונה "עסקת המאה", לא תכלול את פתרון שתי המדינות.

עוד בוואלה!

מצב חירום בעזה: חמאס עצר פעילים סלפים אחרי הפיגועים

לכתבה המלאה

בשבוע שעבר, עם נסיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאוקריאנה, אמר גורם מדיני בכיר בפמלייתו בתדרוך לעיתונאים האם ישראל תוכל להתנגד לחלקים בעסקת המאה של ממשל טראמפ, והגיב: "אני יכול להגיד נגד כל דבר שהוא לא האינטרס החיוני של מדינת ישראל". לדבריו, ישראל הוכיחה והבהירה "לכל הנשיאים, גם לממשל טראמפ, שיש דברים שישראל לא תוכל לקבל - עקירה של אדם אחד, מימוש של מה שקרוי זכות השיבה, כניסת פליטים למדינת ישראל ומתעקשים על ירושלים מאוחדת ושליטה מוחלטת מערבית לירדן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully