וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ממשל טראמפ רוצה לפתוח בשיחות ישירות עם המורדים בתימן

גורמים אמריקניים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי ארה"ב רוצה שסעודיה תשתתף במו"מ החות'ים בעומאן, על מנת לסיים את המלחמה ההרסנית. זהו הצעד המשמעותי הראשון של הממשל הנוכחי להגיע להפסקת אש

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ארצות הברית מתכננת לקיים שיחות ישיר עם החות'ים בעומאן, במטרה לסיים את המלחמה בתימם בת ארבע השנים וחצי, שנתפסת כסכסוך עקיף בין ערב הסעודית לבין איראן. גורמים אמריקניים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי וושינגטון דוחפת את ריאד, התומכת בממשלו של הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי, להשתתף בשיחות סודיות עם המורדים השיעים הפרו-איראנים. זאת במטרה להגיע להפסקת אש.

זהו הצעד המשמעותי הראשון של ממשל טראמפ לסיום המלחמה, שהמיטה אסון הומניטרי על אזרחיה. בדצמבר האחרון קיימו החות'ים וכוחות הקואליציה הסעודית בשיחות שלום בשבדיה, שהובילו להבנות מוגבלות בלבד על עיר הנמל חודיידה שטרם יושמו. ב-2015, עוד בתקופת ממשל אובמה, ניסו גורמים אמריקניים להגיע להפסקת אש כשקיימו שיחות סודיות עם החות'ים בעומאן, הנחשבת לגורם מתווך באזור.

מורדים חות'ים בתימן, 1 באוגוסט 2019. AP
שולטים בבירה צנעא. המורדים החות'ים/AP

החות'ים כבשו את הבירה צנעא ואת רוב אזוריה המאוכלסים של תימן ב-2014 ו-2015, והקואליציה הסעודית, שבה חברה גם איחוד האמירויות הערביות, התערבה לצד הנשיא המודח. עשרות אלפים נהרגו, בהם אזרחים רבים מתקיפות אוויריות של הקואליציה הערבית וממחלות ומרעב. החות'ים, מנגד, משגרים טילים וכלי טיס בלתי-מאוישים לעבר שטחה של ערב הסעודית, אך הם מכחישים שהם זוכים לחימוש איראני בניגוד לטענות מומחים של האו"ם, ארצות הברית וערב הסעודית.

בשבועות האחרונים התפתחה חזית נוספת בלחימה, אחרי שבדלנים בדרומה כבשו את העיר עדן, מקום מושבה הזמני של ממשלת תימן המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית. היום התחדשו הקרבות בעיר, וכוחות הממשלה התקדמו על חשבון הבדלנים שעד לא מכבר שיתפו עמה פעולה נגד החות'ים.

הבדלנים נתמכים על ידי איחוד האמירויות הערביות, שצמצמה לאחרונה את נוכחותה הצבאית במדינה. האירועים בעדן מצביעים על מתיחות בין ריאד לבין אבו דאבי, אולם שתי בעלות הברית מכחישות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully