וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום בעזה: חמאס עצר פעילים סלפים אחרי הפיגועים

אחרי שני פיגועי ההתאבדות הנדירים, שלפי החשד בוצעו בידי תומכי דאעש, הארגון פרס מחסומים נוספים והגביר את הכוננות. מאות השתתפו בהלוויות שלושת השוטרים, והנייה שלח מסרי הרגעה. משרד הפנים: "הושגה התקדמות גדולה בחקירה"

בעזה הוכרז מצב חירום שלושה שוטרים פלסטינים נהרגו בפיצוצים בעזה; צה"ל: לא מכירים תקיפה/צילום: רויטרס

חמאס עצר כמה חשודים במעורבות בפיגועים הלילה ברצועת עזה - כך אמר היום (רביעי) שר הפנים של הארגון, בעקבות התקריות החריגות שבהן נהרגו שלושה שוטרים. לפי דיווחים שונים, היו אלו מחבלים מתאבדים על אופנועים שתקפו עמדות משטרה, אך חמאס טרם אישר זאת רשמית. הארגון העלה את רמת הכוננות, וגורם מקומי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי תנועה סלפית מקומית, שתומכת בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), חשודה בפיגועים.

במהלך היום, חמאס הציב מחסומים ברחבי העיר עזה, שבה התרחשו שני הפיצוצים. משרד הפנים אמר כי החקירה נמצאת בעיצומה לאיתור "מתכנני" הפיגועים, שהתרחשו שעות אחרי חילופי אש קצרים עם ישראל. צה"ל הכחיש שהייתה לו מעורבות בתקריות, שהתרחשו במרחק של שעה זו מזו. משרד הפנים הודיע בשעות אחר הצהריים כי הושגה התקדמות משמעותית בחקירת הפיגועים.

מאות בני אדם השתתפו בהלוויותיהם של השלושה, וראש הלשכה המדינית אסמעיל הנייה שידר במהלך הלילה מסרי הרגעה לתושבים. "אנחנו מבטיחים לעמנו כי לא משנה מה מקור הפיצוצים האלו, המצב יהיה תחת שליטה כפי שקרה בעבר, והם לא יערערו את היציבות ואת הנחישות של עצמו", אמר מנהיג חמאס.

כוחות הביטחון של חמאס נושאים את גופתו של אחד ההרוגים בפיצוצים בעזה 28 באוגוסט 2019. רויטרס
הלווית אחד השוטרים בעזה, היום/רויטרס

פיגועי התאבדות ברחבי עזה הם נדירים מאז השתלט חמאס על הרצועה בהפיכה ב-2007. באוגוסט 2017 נהרג איש משמר הגבול של הארגון בפיגוע התאבדות בגבול מצרים. ארגונים קיצוניים, חלקם מזוהים עם דאעש, מאשימים את חמאס ביד רכה מדי מול ישראל.

אתמול דווח ברשת אל-ערביה כי מצרים הזהירה את חמאס שלא יצטרף לחיזבאללה במקרה של עימות עם ישראל, אחרי שגורם בכיר בפלגים אמר כי הפלסטינים יכנסו לחזית בתרחיש כזה. גורמים מצריים אמרו לאל-ערביה הסעודית כי בקהיר לחצו על הארגון שינצור את האש, אם כי חמאס מכחיש שהוא אחראי לשיגורים בימים האחרונים. לפי ההערכות, ייתכן שהג'יהאד האסלאמי אחראי לכך.

עוד בוואלה!

מצנח רחיפה התרסק בשרון: גבר בן 73 נהרג, נערה בת 16 במצב בינוני

לכתבה המלאה
כוחות הביטחון של חמאס בודקים תעודות זהות סמוך למחסם בחאן יונס 28 באוגוסט 2019. רויטרס
כוננות גבוהה ברצועה. מחסום של חמאס, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully