וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור חטוף לקראת פרסום תכנית השלום: קושנר יוועד בי-ם עם נתניהו

31.7.2019 / 16:40

שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עורך מסע באזור ויגיע במסגרתו לישראל לביקור שיימשך שעות ספורות בלבד. הגעתו של קושנר לאזור עוררה גל של הערכות במערכת הפוליטית כי טראמפ עשוי לפרסם חלקים מ"תכנית המאה" בסמוך או מיד לאחר הבחירות, בתיאום עם נתניהו

צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הערב (רביעי) עם ג'ארד קושנר, שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. קושנר יגיע לביקור קצר של מספר שעות בלבד במסגרת מסע באזור, ברקע ההיערכות לקראת פרסום תכנית המאה של הנשיא טראמפ בחודשים הקרובים.

אחרי ועידת בחריין שבה הוצג החלק הכלכלי של התכנית, שליחי הנשיא טראמפ הנמיכו ציפיות בנוגע לפרסום החלק הפוליטי ורמזו כי היא תפורסם רק אחרי שתורכב ממשלה חדשה בישראל. עם זאת, הגעתו של קושנר לאזור עוררה גל של הערכות במערכת הפוליטית כי הנשיא טראמפ עשוי לפרסם חלקים מתוכנית המאה בסמוך או מיד לאחר הבחירות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר 24.8.17. עמוס בן גרשום/לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ביקור קצר בישראל. קושנר עם נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום/לע"מ

בשבועות האחרונים החלו ספוקלציות פוליטיות לפיהן התכנית עשויה להתפרסם בסמוך לבחירות, בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לסייע לו לחזק את קמפיין הבחירות או בבניית קואליציה ביום שאחריהן. לפי ההערכה, במידה והתכנית תפורסם, היא עשויה לחזק את הלגיטימציה של מפלגות המרכז-שמאל להצטרף לממשלה בראשות נתניהו במידה ויתקשה לגייס 61 תומכים בקואליציית ימין-חרדים בלבד.

לקראת הגעתו של קושנר הקבינט המדיני ביטחוני אישר אתמול בנייה של כ-715 בתים לפלסטינים בשטחי C. מדובר באישור חריג יחסית לבנייה פלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully