וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושנר על עסקת המאה: בשבוע הבא נודיע על הצעדים הבאים

3.7.2019 / 16:38

יועצו של נשיא ארה"ב סיכם את ועידת בחריין והדגיש כי מטרתה הייתה להציג תכנית כלכלית לאזור, במידה ויהיה פתרון פוליטי. קושנר האשים את ההנהגה הפלסטינית שעשתה "טעות היסטורית" בהחרמת הסדנה, אך הבהיר שדלתו פתוחה. על אבו מאזן הוסיף: "הנשיא מחבב אותו, הוא איש שלום"

צילום: רויטרס

שבוע לאחר ועידת בחריין שהתקיימה במסגרת "עסקת המאה", ג'ארד קושנר, יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר היום (רביעי) כי "בשבוע הבא נודיע מה הצעדים הבאים שלנו ונמשיך להתקדם". בשיחה עם עיתונאים לסיכום הסדנה הכלכלית, הסביר קושנר כי מטרתה הייתה "להניח תכנית כלכלית שתציג מה קורה באזור במידה ויש פתרון פוליטי", והדגיש: "אין שום כוונה להתקדם עם ההשקעות האלה לפני שתהיה התקדמות פוליטית".

היועץ טען כי ההנהגה הפלסטינית "עשתה טעות היסטורית בהחרמת בחריין, אבל דלתנו פתוחה". הוא ציין כי הוא מאמין שיו"ר הרשות הפלסטיני, אבו מאזן, רוצה שלום. "יש לי הרבה מאוד כבוד אליו. הוא הקדיש את חייו לניסיון לעשות שלום והיו לו עיכובים בדרך, כמו לאבד את עזה לחמאס. אני מקווה שנוכל לתת לו את ההזדמנות לנסות להשיג את זה. הנשיא טראמפ מאוד מחבב את אבו מאזן באופן אישי, ואם הפלסטינים יסכימו לדבר איתנו הם יגלו הזדמנות ופוטנציאל לפתור סכסוך שלא נפתר הרבה מאוד זמן".

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: איש עסקים פלסטיני שהשתתף בוועידה הכלכלית בבחריין נעצר
במחאה על הפסגה: מפגינים הסתערו על שגרירות בחריין בעיראק
רוסיה: התכנית הכלכלית של ארה"ב למזרח התיכון אינה מועילה

ג'ארד קושנר בפסגת בחריין, 26 ביוני 2019. רויטרס
"אין שום כוונה להתקדם כלכלית לפני התקדמות פוליטית". קושנר בבחריין, בשבוע שעבר/רויטרס

"התחלנו שיח בעולם הערבי על העתיד הפלסטיני והיכולת של ההנהגה הנוכחית להשיג את העתיד הזה". אמר קושנר. "הרבה פלסטינים מתחילים לראות שלא הישראלים אשמים בבעיות שלה, והרבה מהן זה ההנהגה שלהם. אנחנו מנסים להציג חזון כלכלי ואחר כך הצעה לפתרון פוליטי, כשהמטרה היא לתת להנהגה שלהם הזדמנות לעסוק במשהו שיכול לעזור לאנשים שלהם להתקדם במסלול לעבר חיים טובים יותר".

עוד הוסיף היועץ כי "לדעתנו מנהיגים צריכים לדאוג לאנשים שיהיו להם הזדמנויות לשגשוג ולשלום, ולא ראינו את ההנהגה הפלסטינית עושה צעדים כלשהם בכיוון הזה. מתישהו ההנהגה הפלסטינית תצטרך להראות שהם רוצים חיים טובים יותר לעם שלהם". לדבריו, "תהיה נקודה בעתיד שבה תהיה נורמליזציה בין ישראל והעולם הערבי, וכשזה יקרה זה יוביל למזרח תיכון בטוח יותר ויציב יותר, ויגדיל את האפשרויות הכלכליות עבור כל האזור".

עוד באותו נושא

שליחו של טראמפ בריאיון לוואלה! NEWS: "אין דבר כזה מתווך הוגן"

לכתבה המלאה
נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן במהלך פסגת הליגה הערבית בתוניסיה 31 במרץ 2019. רויטרס
"הקדיש את חייו לניסיון לעשות שלום". אבו מאזן/רויטרס

בריאיון לוואלה! NEWS אמר השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כי ועידת בחריין הייתה "הצלחה דרמטית". למרות שלא היו בכינוס נציגים ישראלים או פלסטינים רשמיים, גרינבלט סבור ש"הצלחנו לשנות את השיח. כולם מבינים שהתכנית הכלכלית לא שווה כלום בלי הסכם פוליטי, אבל אני לא חושב שמישהו ראה תכנית כלכלית כל כך דרמטית שהושקעה בה כל כך הרבה מחשבה עם המון פרויקטים ומספרים אמיתיים. אנשים עזבו את החדר עם תקווה שיש מרכיב כלכלי טוב מאוד שיתלווה לתכנית הפוליטית אם נפרסם אותה".

ברקע החרם הפלסטיני הנמשך על הממשל האמריקני, ציין גרינבלט כי "אין דבר כזה מתווך הוגן. הרעיון של מתווך הוגן מעולם לא היה קיים ומעולם לא יהיה קיים". הוא דחה בתוקף את הביקורת על עמדותיהן הפרו-ישראליות של אנשי טראמפ וטען כי "מה שיביא את הסכסוך לסוף זו תכנית פוליטית ששני הצדדים יסכימו עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully