וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איש עסקים פלסטיני שהשתתף בוועידה הכלכלית בבחריין נעצר

29.6.2019 / 16:20

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי המודיעין הפלסטיני עצר את איש העסקים סאלח אבו מיאלה עם שובו לביתו בחברון בתום הפסגה. עוד דווח כי משתתף נוסף הצליח לחמוק מניסיון מעצר. שר החוץ של בחריין הדגיש: הפסגה הכלכלית אינה צעד לנורמליזציה עם ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

המודיעין הפלסטיני עצר במהלך הלילה (שבת) את איש העסקים סאלח אבו מיאלה, עם שובו לביתו בחברון בתום הפסגה הכלכלית בבחריין - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. עוד דווח על ניסיון מעצר של איש עסקים נוסף שהשתתף בוועידה, אך הוא הצליח לחמוק.

לפי הדיווח, הכוחות עצרו את אבו מיאלה בטענה כי הוא נידון למאסר בגין תקיפת איש המודיעין הפלסטיני לפני כשנה, אולם אז הוא הצליח להימלט. עם המעצר הוחרמו מצלמות האבטחה מביתו של איש העסקים וכן מסמכים. לאחר שכוחות צה"ל הגיעו לחברון, אנשי המודיעין הפלסטיני עזבו את המקום.

ברשת "פוקס ניוז" ובסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח גם כן על מעצרם של כמה פלסטינים שהשתתפו בוועידה הכלכלית שנערכה השבוע בבחריין במסגרת עסקת המאה של הממשל האמריקני. המעצרים עוררו זעם בקרב בכירים אמריקנים.

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה: התכנית הכלכלית של ארה"ב למזרח התיכון אינה מועילה
פסגת בחריין הסתיימה, בעזה מחו: "סיוע לפלסטינים - לא מכסף פוליטי"
קושנר על עסקת המאה: "נחשוף את התכנית הפוליטית כשנהיה מוכנים"

תהלוכה כנגד קיום ועידת בחריין בעזה 26 ביוני 2019. רויטרס
תהלוכה נגד קיום ועידת בחריין בעזה, השבוע/רויטרס

הפלסטינים החרימו את הכנס, שבו נחשף החלק כלכלי של תכנית השלום האמריקנית, ולאורך השבוע קיימו מחאות ושביתות בהן הביעו את התנגדותם לעסקה. הרשות הפלסטינית טענה כי ללא החלק הפוליטי, כישלונה של יוזמת השלום מובטח.

בתוך כך, שייח' חאלד בן אחמד אל-חליפה, שר החוץ של בחריין, אמר אתמול כי מדינתו ממשיכה לתמוך בפלסטינים. שר החוץ הדגיש בשיחה עם "אל-ערביה" כי הוועידה לא הייתה צעד בדרך לנורמליזציה עם ישראל אלא יוזמה כלכלית לפיתוח האזור באופן כללי - ולסיוע לפלסטינים בפרט.

עם נעילת הפסגה ביום רביעי התקיימה בעזה צעדת מחאה נגד הוועידה. ראש הלשכה המדינית של חמאס, אמסאעיל הנייה, אמר כי הסיוע לפלסטינים לא צריך להינתן באמצעות כסף פוליטי. הוא הוסיף כי "חמאס איננו נגד הסרת המצור מעזה ומהגדה כמו שהוא אינו נגד מתן סיוע לעם הפלסטיני", אך התנה זאת בכך ש"כל כסף שמיועד לסיום הסבל צריך להיות לא פוליטי ולא על חשבון ירושלים, זכות השיבה או הריבונות וההתנגדות".

מהוועד הפועל של אש"ף, נמסר כי ממשל טראמפ רוצה למכור "מצג של שגשוג כלכלי" שרק ינציח את הכיבוש של ישראל. הם האשימו את הבית הלבן בשימוש בסדנה הכלכלית ככסות למאמצי ישראל להגיע לנורמליזציה עם מדינות ערב ולהרחיב את ההתנחלויות. באש"ף אמרו כי השלום לא יושג ללא סיום של "הכיבוש הישראלי והשליטה הכלכלית" שלה.

עוד באותו נושא

במחאה על הפסגה: מפגינים הסתערו על שגרירות בחריין בעיראק

לכתבה המלאה
תהלוכה כנגד קיום ועידת בחריין בעזה 26 ביוני 2019. אתר רשמי
הנייה בצעדת המחאה בעזה, השבוע/אתר רשמי

יועצו של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, אמר בתום הפסגה כי צוותו יפרסם את פרטי התכנית הפוליטית של עסקת המאה, שנותרה עד היום חסויה, "כשנהיה מוכנים". קושנר טען שהסכם שלום יקרה כששני הצדדים יהיו מוכנים להגיד "כן", וייתכן שהם לעולם לא יגיעו לשם. "כולנו חשבנו שזה היה חשוב לחשוף את החזון הכלכלי שלנו לפני החזון הפוליטי, כי אנחנו צריכים שאנשים יראו איך העתיד יכול להיראות", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully