וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגת בחריין הסתיימה, בעזה מחו: "סיוע לפלסטינים - לא מכסף פוליטי"

יפעת רוזנברג

26.6.2019 / 22:08

עם סיום הסדנה הכלכלית, ראשי הפלגים ברצועה קיימו צעדת מחאה ובירכו את המדינות הערביות שעמדו לצד הפלסטינים. הנייה: "הכסף שמיועד לסיום הסבל לא צריך להיות על חשבון ירושלים, זכות השיבה או ההתנגדות". קושנר על עסקת המאה: "נפרסם את התכנית הפוליטית כשנהיה מוכנים"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

פסגת בחריין ננעלה - כל הפרטים:

  • יועצו של טראמפ: "נפרסם את התכנית הפוליטית כשנהיה מוכנים"
  • סעודיה: "יש תקווה לשלום, זה יכול לקרות אם אנשים יאמינו"
  • חמאס והפלגים הפלסטיניים מחו בעזה: "לא לסיוע על חשבון ההתנגדות"
  • עריקאת: "כל עוד אין ריבונות פלסטינית על כלכלתה, לא יהיה שגשוג"
  • הרשות הפלסטינית: עסקת המאה נידונה לכישלון

על רקע נעילת הוועידה הכלכלית בבחריין, ראש הלשכה המדינית בחמאס אמסאעיל הנייה אמר היום (רביעי) כי הסיוע לפלסטינים לא צריך להינתן באמצעות כסף פוליטי. הנייה, שדיבר במהלך צעדת מחאה נגד הסדנה האמריקנית לרגל יומה השני והאחרון, אמר כי "חמאס איננו נגד הסרת המצור מעזה ומהגדה כמו שהוא אינו נגד מתן סיוע לעם הפלסטיני", אך התנה זאת בכך ש"כל כסף שמיועד לסיום הסבל צריך להיות לא פוליטי ולא על חשבון ירושלים, זכות השיבה או הריבונות וההתנגדות".

בצעדה השתתפו גם מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר וראשי פלגים פלסטיניים נוספים. במהלך המחאה, הארגון קרא לקטאר, מצרים והאו"ם לחייב את ישראל לדבוק בסעיפי הרגיעה. את ההחלטה להפסיק את הכנסת הדלק לתחנת הכוח היחידה בעזה, שעליה הודיעה אתמול היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, תיאר הנייה כ"מתקפה על הזכויות שאותן השיג העם הפלסטיני באמצעות תהלוכות השיבה".

עסקת המאה - עוד בוואלה! NEWS:
"לא ויתרנו על הפלסטינים": קושנר פתח את הוועידה בבחריין
כשארה"ב מבקשת: משתתפי ועידת בחריין ידגמנו הליכה בין הטיפות
בעולם הערבי דוחים את החזון הכלכלי של טראמפ: "נולד ללא רוח חיים"

תהלוכה כנגד קיום ועידת בחריין בעזה 26 ביוני 2019. אתר רשמי
"לא על חשבון ירושלים, זכות השיבה או ההתנגדות". הנייה בצעדה, היום/אתר רשמי
תהלוכה כנגד קיום ועידת בחריין בעזה 26 ביוני 2019. רויטרס
צעדת המחאה נגד פסגת בחריין, היום/רויטרס

לדבריו, "ישראל מתעלמת מתפקידם של המתווכים, שהן מדינות ערביות, ומשקל פוליטי מאזן באזור. חובה לכבד את המדינות המנסות לסיים את המצור על עזה". הנייה בירך את המדינות הערביות והאסלאמיות "שעמדו לצד הפלסטינים" והביע הערכה לעם הבחרייני שמתנגד לכינוס הוועידה והניף את דגלי פלסטין.

בוועידה בת היומיים, שבה נחשף החלק הכלכלי של תכנית השלום של ממשל טראמפ, אין נציגים פלסטינים, המחרימים את וושינגטון, או ישראלים, שלא הוזמנו. יועצו של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, אמר היום לעיתונאים כי צוותו יפרסם את פרטי התכנית הפוליטית של "עסקת המאה", שנותרה עד היום חסויה, "כשנהיה מוכנים". קושנר טען שהסכם שלום יקרה כששני הצדדים יהיו מוכנים להגיד "כן", וייתכן שהם לעולם לא יגיעו לשם. "כולנו חשבנו שזה היה חשוב לחשוף את החזון הכלכלי שלנו לפני החזון הפוליטי, כי אנחנו צריכים שאנשים יראו איך העתיד יכול להיראות", הסביר.

יועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר במהלך נאומו בועידת בחריין 25  ביוני 2019. רויטרס
"צריכים שאנשים יראו איך העתיד יכול להיראות". קושנר בבחריין, היום/רויטרס

במהלך הסדנה אמר מוחמד אל-שייח, בכיר במשרד החוץ הסעודי, כי התכנית שהציג הבית הלבן יכולה להצליח משום שהיא כוללת את המגזר הפרטי, ואם "יש תקווה לשלום". הוא אמר כי "אני באמת מאמין שזה יכול להתרחש אם אנשים יאמינו שזה יכול לקרות". בנוסף אליו, שר האוצר הסעודי מוחמד אל-ג'דעאן אמר כי הממלכה תתמוך בכל תכנית כלכלית שתביא שגשוג לפלסטינים. לדבריהם הצטרף שר האוצר של איחוד האמירויות, עובד חומייד אל-טייר, שאמר: "אנחנו צריכים לתת ליוזמה הזאת הזדמנות".

למרות זאת, הרשות הפלסטינית הביעה היום פעם נוספת את התנגדותה לתכנית האמריקנית ואמרה כי ללא החלק הפוליטי, כישלונה מובטח. לפי הודעת הוועד הפועל של אש"ף, ממשל טראמפ רוצה למכור "מצג של שגשוג כלכלי" שרק ינציח את הכיבוש של ישראל. הוא האשים את הבית הלבן בשימוש בסדנה הכלכלית ככסות למאמצי ישראל להגיע לנורמליזציה עם מדינות ערב ולהרחיב את ההתנחלויות. באש"ף אמרו כי השלום לא יושג ללא סיום של "הכיבוש הישראלי והשליטה הכלכלית" שלה.

הפוליטיקאי הפלסטיני סאיב עריקאת צייץ בטוויטר כי "כל עוד אין ריבונות פלסטינית על כלכלתה, לא יהיה שגשוג. רעיון המפתח נשאר 'ארץ לשלום', לא הסלוגן המזויף 'שלום למען שגשוג' שהוצג במנאמה".

תהלוכה כנגד קיום ועידת בחריין בעזה 26 ביוני 2019. אתר רשמי
צעדת המחאה נגד פסגת בחריין, היום/אתר רשמי

בצל החלטת צה"ל להפסיק את העברת הדלק לרצועה, פרצו היום 19 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו לשטח ישראל - המספר הגדול ביותר בחודשים האחרונים וארבע שריפות יותר מאתמול. צוותי כיבוי והצלה, קק"ל, רשות הטבע והגנים וכלים צבאיים פעלו לכיבוי השריפות והשתלטו עליהן בתוך דקות ספורות.

תהלוכה כנגד קיום ועידת בחריין בעזה 26 ביוני 2019. רויטרס
צעדת המחאה נגד פסגת בחריין, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully