וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הפרחת בלוני התבערה: הופסקה העברת הדלקים לתחנת הכוח בעזה

25.6.2019 / 6:21

היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים בצה"ל הודיעה כי בעקבות הצתת השריפות בעוטף עזה, הוחלט להפסיק להעביר את הדלקים לרצועה דרך מעבר כרם שלום עד להודעה חדשה. ההחלטה התקבלה לאחר יממה שבה פרצו 13 שריפות בעוטף עזה למרות הרגיעה עם חמאס

צילום: כיבוי אש דרום

צה"ל הודיע הבוקר (שלישי) כי הוחלט להפסיק את העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. על פי הודעת היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, ההחלטה התקבלה "בעקבות הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל והצתת השריופת בעוטף עזה", עד להודעה חדשה.

ההחלטה התקבלה לאחר ש-13 שריפות פרצו אתמול בעקבות שיגור בלוני תבערה מרצועת עזה, למרות הרגיעה בין ישראל וחמאס. שלוש מהדליקות פרצו בגזרת המועצה האזורית שער הנגב, הגדולה בהן באזור מאגר ניר עם. שריפות נוספות פרצו בתחומי המועצה האזורית אשכול ובשדות נגב. ברוב השריפות הושגה שליטה תוך דקות אחדות פרט לאלה שפרצו במאגר ניר עם וליער עלומים. כמו כן, בלון תבערה נחת בשטחו של גן ילדים במועצה האזורית שדות נגב. התקרית הסתיימה ללא נפגעים ומבלי שנגרם נזק למקום.

עוד בוואלה! NEWS:
למרות הרגיעה: 13 שריפות הוצתו בעוטף עזה מבלוני תבערה
סופרים מחבלים הרוגים: המבחן שיקבע מי יוביל את המלחמה הבאה בעזה
הסוואה איראנית: ברמת הגולן, חיזבאללה נותן פקודות לצבא סוריה

מעבר כרם שלום 15 באוגוסט 2018. שי מכלוף
מעבר כרם שלום/שי מכלוף

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון אישר ביום ראשון להכניס הליום נוזלי לעזה לצורך רפואי למכונות MRI, לראשונה מזה תקופה ארוכה. "נדגיש כי אין מדובר במדיניות חדשה, אלא באישור שניתן מתוך צורך הומניטארי מובהק - לתפעול מכשירים רפואיים חיוניים בבתי החולים ברצועת עזה", נמסר אז. גורמים מקצועיים אמרו כי "מדובר בחומר שיכול לשמש גם לניפוח בלוני טרור כמו גז הליום. הליום נוזלי הוא יקר משמעותית מגז".

בתחילת החודש, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים כי הוחלט להטיל סגר ימי על רצועת עזה בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל. ההחלטה התקבלה לאחר שמאות דונמים של חיטה ויער נשרפו בעוטף עזה, וכמה בלוני נפץ שהתפוצצו במועצה האזורית אשכול מבלי לגרום לנזק או לנפגעים, לראשונה מאז הרגיעה.

עוד באותו נושא

בצל בלוני הנפץ: אושרה כניסת הליום נוזלי לעזה דרך מעבר כרם שלום

לכתבה המלאה
כבאים בשריפות בעוטף עזה - 24 יוני 2019. אלי כהן דובר כבאות והצלה מחוז דרום, דוברות כב"ה
למרות הרגיעה. השריפות בעוטף עזה, אתמול/דוברות כב"ה, אלי כהן דובר כבאות והצלה מחוז דרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully