וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל בלוני הנפץ: אושרה כניסת הליום נוזלי לעזה דרך מעבר כרם שלום

23.6.2019 / 20:38

לראשונה זה תקופה ארוכה אישר מתאם פעולות הממשלה בשטחים להכניס את החומר לצורך רפואי למכונות MRI. אישורו מגיע למרות המשך השריפות ביישובי העוטף כתוצאה מבלוני התבערה. ממתפ"ש נמסר: "מדובר באישור הומניטארי, כל ניסיון לקשר בינו לצרכי טרור משולל יסוד וחוטא לאמת"

צילום: משה ברוכי, יערן קק"ל

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, אישר היום (ראשון) לראשונה מזה תקופה ארוכה להכניס הליום נוזלי לעזה דרך מעבר כרם שלום. לדברי גורמים במשרד מתאם הפעולות בשטחים, ההליום הנוזלי הועבר לצורך רפואי למכונות MRI. אישורו של מתפ"ש מגיע בצל שלוש שריפות שפרצו היום בעוטף עזה בנגב המערבי וביער בארי כתוצאה מבלוני תבערה.

לדברי גורמים מקצועיים: "מדובר בחומר שיכול לשמש גם לניפוח בלוני טרור כמו גז הליום. הליום נוזלי הוא יקר משמעותית מגז".

עוד בוואלה! NEWS:
דרמה בבחירות באיסטנבול: מועמדו של ארדואן בדרך להפסד נוסף
פרסום ראשון: דיל נתניהו-רע"מ שסלל את הדרך לניצחון של המבקר
שר הרווחה נגד האוצר: "מובילים פגיעה באוכלוסיות המוחלשות"

ארבעה אירועי שריפה בנגב המערבי, שלושה בשטחי רט״ג ואחד ביער בארי, 23 ביוני 2019. משה ברוכי יערן קק״ל, אתר רשמי
"אין מדובר במדיניות חדשה". ארבעה שריפות בנגב המערבי/אתר רשמי, משה ברוכי יערן קק״ל

מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "מדינת ישראל מאפשרת הכנסת הליום נוזלי לרצועת עזה בעבור תפעול מכשירי MRI בבתי החולים וזאת בפיקוח מלא של ארגון הבריאות העולמי (WHO). נדגיש כי אין מדובר במדיניות חדשה, אלא באישור שניתן מתוך צורך הומניטארי מובהק - לתפעול מכשירים רפואיים חיוניים בבתי החולים ברצועת עזה. כל ניסיון לקשר בין הכנסת הליום נוזלי מישראל לבתי החולים ברצועת עזה לצורכי טרור הינו משולל יסוד וחוטא לאמת.

בתחילת החודש עם המשך טרור הבלונים, הודיע האלוף אבו רוקון כי כי הוחלט להטיל סגר ימי על רצועת עזה בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל. ההחלטה התקבלה לאחר שמאות דונמים של חיטה ויער נשרפו בעוטף עזה. כמו כן, היו גם כמה בלוני נפץ שהתפוצצו במועצה האזורית אשכול מבלי לגרום לנזק או לנפגעים - לראשונה מאז הרגיעה.

בטרם התקבלה ההחלטה על הסגר הימי, הודיע צה"ל על צימצום מרחב הדיג ברצועה לטווח של עד שישה מיילים. בתחילת החודש הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש עם ראשי הרשויות בעוטף עזה ובשדרות, בפעם הראשונה מאז כניסתו לתפקיד, ואמר להם כי "אסור שטרור הבלונים יימשך".

עוד באותו נושא

צה"ל הטיל סגר ימי על עזה; תושבי העוטף: "טרור הבלונים משתולל"

לכתבה המלאה
מעבר כרם שלום 15 באוגוסט 2018. שי מכלוף
"מדובר בחומר שיכול לשמש גם לניפוח בלוני טרור". מעבר כרם שלום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully