וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הרווחה נגד האוצר: "מובילים פגיעה באוכלוסיות המוחלשות"

23.6.2019 / 20:04

השר כץ מתח ביקורת נגד ראש אגף התקציבים שאול מרידור על רקע הקיצוץ הרוחבי שיובא מחר לאישור הממשלה, וטען כי הקיצוץ במשרדו אינו פרופורציונלי לשאר המשרדים. יו"ר ועד עובדי הרווחה התריעה: הקיצוץ ייפגע במקבלי השירות מעובדי המשרד. האוצר: על שר הרווחה לייעל הוצאות

צילום: לע"מ

שר הרווחה חיים כץ תקף הערב (ראשון) את משרד האוצר וראש אגף התקציבים שאול מרידור, על רקע תכנית האוצר לקיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה שצפויה לעלות מחר לאישור הממשלה. לדברי כץ, מהלך הקיצוץ יביא לפגיעה קשה ולהרס בקרב כל האוכלוסיות המוחלשות בישראל.

כץ אף צפוי להתנגד מחר בהצבעה על תכנית הקיצוץ שפרטיה פורסמו הבוקר וצפויה להסתכם ב-1.15 מיליארד שקלים. "ראש אגף התקציבים מוביל פגיעה קשה במשרד הרווחה", אמר השר כץ לוואלה! NEWS. "כנראה ששאול מרידור חושב שהוא יכול להרוס את כל האוכלוסיות המוחלשות כי הם לא מסוגלים לצעוק יותר חזק".

השר כץ הוסיף כי הקיצוץ המתוכנן למשרד הרווחה מתבצע באופן בלתי פרופורציונלי לכל משרד אחר. "הם רוצים להחזיר את משרד הרווחה ארבע שנים אחורה", אמר כץ. "מקצצים לנו הרבה מעבר למה שעושים במשרד הבריאות".

לקריאה נוספת:
צעדי מיסוי וקיצוץ רוחבי: תכנית האוצר להתמודדות עם הגירעון
הגירעון הגיע לשיא של 3.8% - לאן נעלם שר האוצר?

השר חיים כץ, בפתח ישיבת הממשלה 24 בדצמבר 2017. הדס פרוש, מערכת וואלה! NEWS
יתנגד לקיצוץ. השר חיים כץ/מערכת וואלה! NEWS, הדס פרוש

לטענת כץ, מאחר שהוא עומד על עמדתו בדבר שמירת עצמאות הביטוח הלאומי - באגף התקציבים יצאו למסע נקם בו. "אני לא רוצה להשתתף במשחק שרוצה להוביל משרד האוצר", הבהיר השר וציין כי מי שייפגע בפועל הן האוכלוסיות החלשות. "הם לא מכבדים את ההסכמים שנחתמו מאחר שאני לא נותן להם לחבל בביטוח הלאומי ולהשתלט על הכספים של המוסד. תכניות שלמות שנעשו לאורך השנים צפויות להיפגע".

עלות הקיצוץ במשרד הרווחה נאמדת בסך של 24 מיליון שקלים, והשר כץ צפוי להורות במסגרתו על קיצוץ בעובדי הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה וכן גם בשכרם. יתרה מכך, ייתכן שכץ יידרש להורות לביטוח הלאומי על קיצוץ בסך של 18 מיליון שקלים בתקציב הבסיסי.

עוד באותו נושא

צמצום בעובדים ובשכר: תכנית האוצר לקיצוץ תעלה לאישור

לכתבה המלאה

"הימנע מההחלטה הרוחבית"

בתחילת החודש, בטרם פורסמה תכנית הקיצוצים של האוצר, התריעה יו"ר ועד עובדי משרד עובדי משרד הרווחה מזל גולן במכתב שהעבירה לשר האוצר משה כחלון, כי פגיעה בעובדי הרווחה מהווה פגיעה באוכלוסיות המוחלשות בישראל. עוד דרשה להחריג את עובדי הרווחה מהגזרות כפי שהוחרגו עובדי משרד הבריאות ומס הכנסה. "אני פונה אלייך שוב, כמי שידוע בנושא הדגל החברתי ומכיר מקרוב את צרכי המשרד בהיותך שר רווחה לשעבר, את העשייה המשמעותית של עובדי המשרד למען הציבור בישראל, ומבקשת את מעורבותך האישית להכללת עובדי משרד הרווחה בהחרגה מהחלטה רוחבית זו", כתבה.

מכתב יו"ר מועצת העובדים הארצית בנושא תקציבים. צילום מסך
המכתב שהועבר לידי השר כחלון/צילום מסך

"המצב השורר במשרדנו לאורך שנים רבות הוא ממילא עגום, תנאי שכר מחפירים, אי החזר הוצאה בתפקיד, תנאי דיור בלתי ראויים, שפוגעים במתן השירות לאוכלוסיות הרווחה במדינה", הוסיפה. "אנו פונים בזאת ומבקשים להימנע מפגיעה נוספת באוכלוסיות המוחלשות הנזקקות לשירותי הרווחה לצורך קיומם היום יומי ולהחריג לאלתר את עובדי משרד הרווחה מההחלטה על קיצוץ הרוחבי".

במסגרת התכנית שתובא לאישור השרים, יבוצע קיצוץ רוחבי בכלל המשרדים לטובת מימון פרויקט במשרד הביטחון וסבסוד הצהרונים. בשנת 2019, סבסוד הצהרונים יתוקצב ב-300 מיליון ומשנת 2020 הצהרונים יתוקצבו ב-600 מיליון שקלים.

כמו כן עולה מהתכנית שהחל משנת 2020, המוסד לביטוח לאומי יפחית סך של 18 מיליון שקל מבסיס התקציב המנהלי של המוסד.

קיצוצים בממשלה. עיבוד תמונה
קיצוצים בממשלה/עיבוד תמונה

נוסף לכך, שר האוצר משה כחלון יפעל מול יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ומבקר המדינה הנכנס מתניהו אנגלמן לצמצום הוצאות פעילותם בבסיס התקציב של שנת 2019 ולהפחית את תקציב הכנסת ותקציב משרד מבקר המדינה בשנת הכספים 2019 בהתאם להחלטות שיתקבלו על ידם.

מהאוצר נמסר בתגובה לדברי השר כץ: "לצורך עמידה במסגרת התקציב לשנת 2019 תתבקש הממשלה לבצע שינוי בסדרי העדיפויות לצורך מימון פרוייקט ביטחוני וסבסוד מסגרות לימודיות בשעות אחר הצהריים. ההפחתה לצורך תעדוף הוצאות הממשלה חלה על כל משרדי הממשלה. על שר הרווחה ומנכל המשרד לייעל את הוצאות המשרד ולנהלו בהתאם להוראות החוק והחלטות הממשלה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully