וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הטיל סגר ימי על עזה; תושבי העוטף: "טרור הבלונים משתולל"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על הצעד, לאחר שלראשונה מאז הרגיעה הופרחו בלוני נפץ. במהלך היום הוצתו שריפות ומאות דונמים של חיטה ויערות עלו באש. תושבי העוטף מתריעים: "זה הולך ומחריף, על פניו נראה שהמבצע הצבאי מתקרב"

צילום: משה ברוכי, יערן קק״ל, עריכה: ליר שפיגלר

שיגורי הבלונים - עדכונים אחרונים:

  • צה"ל הטיל סגר ימי על הרצועה בתגובה לשריפות
  • בלוני נפץ שוגרו לעוטף עזה לראשונה מאז הרגיעה
  • תושבי העוטף מאשימים: "למה נותנים לזה יד? זה טרור"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים בצה"ל הודיע היום (רביעי) כי הוחלט להטיל סגר ימי על רצועת עזה בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל. ההחלטה התקבלה לאחר שמאות דונמים של חיטה ויער נשרפו בעוטף עזה רק היום. זאת, בעקבות שיגור בלוני התבערה משטח הרצועה, וכן כמה בלוני נפץ שהתפוצצו במועצה האזורית אשכול מבלי לגרום לנזק או לנפגעים - לראשונה מאז הרגיעה.

התושבים בעוטף עזה זועמים בעקבות המשך שיגורי הבלונים ומתריעים כי "טרור הבלונים משתולל". אייל חג'בי, קב"ט (קצין ביטחון) המועצה האזורית אשכול, אף הזהיר כי "חמאס ממשיך לשגר בלונים וזה הולך ומחריף. על פניו נראה שהמבצע הצבאי הולך וקרב".

לדברי חג'בי, "חמאס עולה דרגה בשיגור הבלונים לעבר ישראל. היום שוגרו בלוני נפץ לעבר אחד היישובים בעוטף עזה. מצב זה יכול להוביל להידרדרות ולמבצע, וכל זאת תחת מעטפת הניסיון להסדרה".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר שנתיים: גבאי הודיע על פרישה ממפלגת העבודה
"אף אחד לא ציפה שהמצב יידרדר": מיכל תעבור השתלת לב מלאכותי
לאחר התערבות ראש הממשלה: נמצא פתרון למשבר הצהרונים

תגבור כוחות כיבוי אש בגבול הרצועה. אמיר בוחבוט
כוחות בגבול הרצועה/אמיר בוחבוט

ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, ביקר קשות את ההתנהלות מול הפרחת הבלונים בדרג המדיני והצבאי. "מה שקורה היום מזכיר את מה שקרה לפני שנה וחצי, אז לא התייחסו לבלוני התבערה כאיום אסטרטגי ולא טיפלו בהם כנדרש וזה גרר אותנו להסלמות", הוא אמר. "שוב חמאס שורף את שדותינו ומתייחסים לזה באוזלת יד. זה יביא אותנו לסבבים נוספים. צריך להגיב בחריפות. הם מפרשים את האיפוק שלנו בצורה לא נכונה וממשיכים לשגר. בסוף, אם זה יימשך, יקרה אסון".

בתקופה האחרונה נרשמות כארבע שריפות כמעט בכל יום והתושבים דורשים להפעיל יד קשה יד מול מפריחי הבלונים. "חוסר ההתייחסות וחוסר התגובה של ממשלת ישראל מקוממת. זה לא ראוי ולא מובן", אמרה מעיין שניאור, יו"ר ועד מושב נתיב העשרה. "הפרנסה שלנו נשרפת מדי יום. הילדים שלנו חווים שריפות ועשן. אפשר לומר זה רק הולך ומתדרדר. לא מובן למה נותנים לזה יד? זה טרור לכל דבר".

שריפה בעוטף עזה 22 במאי 2019. אלי כהן, דובר כבאות והצלה מחוז דרום, אתר רשמי
שריפה בעוטף עזה בעקבות בלון תבערה, בחודש שעבר/אתר רשמי, אלי כהן, דובר כבאות והצלה מחוז דרום

במועצה האזורית אשכול דיווחו מוקדם יותר תושבים על שמיעת קולות נפץ כתוצאה משיגורי הבלונים. בטרם התקבלה ההחלטה על הסגר הימי, הודיע אתמול צה"ל על צימצום מרחב הדיג ברצועה לטווח של עד שישה מיילים. ביום שישי האחרון הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש עם ראשי הרשויות בעוטף עזה ובשדרות, בפעם הראשונה מאז כניסתו לתפקיד, ואמר להם כי "אסור שטרור הבלונים יימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully