וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנתיים: גבאי הודיע על פרישה ממפלגת העבודה

12.6.2019 / 20:28

אחרי הביקורת על התוצאה הנמוכה בבחירות והמו"מ שניהל על הצטרפות לממשלת נתניהו, הודיע יו"ר העבודה כי לא יתמודד ברשימתה לכנסת. בסביבתו אומרים כי הוא עדיין לא החליט על פרישה מהחיים הפוליטיים. גבאי: "התרבות לא משתנה, המפלגה לא יכולה להתאחד וללכת קדימה"

עריכה: שניר דבוש

גבאי פורש ממפלגת העבודה - כל הפרטים:

  • אחרי שהודיע שלא יתמודד לראשות: גבאי פורש ממפלגת העבודה
  • התכוון להציב את עצמו במקום 2, אך במפלגה התנגדו לכך
  • ברקע פרישתו: הביקורת על התוצאה בבחירות והמו"מ על הצטרפות לממשלה
  • גבאי: "מפלגה שלא יכולה להתאחד לא יכולה להציע לציבור שתנהל את המדינה"

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי החליט היום (רביעי) שלא להתמודד ברשימת מפלגת העבודה לכנסת הבאה, יממה לאחר שהודיע כי לא יתמודד שוב על ראשות המפלגה. "החלטתי ללכת עם הלב והאמת שלי ולא עם האינטרס הקר ולהסיר את עצמי מהרשימה לכנסת הבאה, בין אם מדובר בהקפאת הרשימה ובין אם יוחלט על פריימריז לחברי הרשימה", כתב גבאי בפייסבוק. "אין לי תכניות קדימה. לא יודע איך ומה אעשה עבור הציבור אבל המחויבות שלי נותרה בעינה".

גבאי התחיל את דרכו הפוליטית במפלגת כולנו, אז התפטר באמצע שנת 2016 במחאה על פיטוריו של משה יעלון מתיק הביטחון ועל מינויו של אביגדור ליברמן, והצטרף למפלגת העבודה ב-2017. בחודש יולי באותה השנה הוא זכה בבחירות לראשות המפלגה.

אולם, בחודשים האחרונים ספג גבאי הררי ביקורת מחברי מפלגת העבודה והסתכסך עם בכירים במפלגה שתמכו בו בסיבוב הראשון. הביקורת רק גברה לאחר התוצאה הנמוכה אי פעם של מפלגת העבודה בבחירות - שישה מנדטים, וביתר שאת לאחר שגבאי ניהל משא ומתן על הצטרפות לממשלת נתניהו. בסביבת יו"ר המפלגה אומרים כי בשלב זה הוא עדיין לא החליט על פרישה מהחיים הפוליטיים, אך הוא לא יתמודד במפלגת העבודה בכנסת הבאה.

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מגרש צפוף מול יציע קטן: הפיצול בימין עלול להסתיים בהתרסקות
העבודה תקיים משאל מתפקדים כדי לקבוע את שיטת הבחירות
לקראת הבחירות: ניצן הורוביץ הכריז על התמודדות לראשות מרצ

עוד באותו נושא

הקרב על העבודה: ח"כ איציק שמולי מצטרף למרוץ לראשות המפלגה

לכתבה המלאה
אבי גבאי בכנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצנלסון. צילום: ארתור לנדה,
לא יתמודד במפלגת העבודה לכנסת. גבאי/צילום: ארתור לנדה

בתחילה גבאי התכוון להקפיא את רשימת העבודה ולהציב את עצמו במקום ה-2, אך הכוונה עוררה התנגדות וביקורת בקרב חברי העבודה שראו בכך ניסיון מחטף לשריון מקום ברשימה. בפוסט שכתב בפייסבוק הסביר גבאי כי באותו הזמן שבו הכריז שלא יתמודד על ראשות המפלגה, "בדיוק החלו דיונים בבית המשפט המחוזי על עוד עניין פנימי ופרוצדוראלי של המפלגה. הדיונים האלה, שחוזרים ונמשכים לאורך כל הדרך, לצד הריבים והמחלוקות שנלווים להם, המחישו לי שהתרבות המפלגתית לא משתנה, ולמרות שהאמנתי שאוכל לה - לא הצלחתי. המפלגה במשבר גדול, ואינני מסיר את האחריות מעצמי".

לדבריו, "אחת הסיבות לבעיית התרבות היא יושבי ראש לשעבר שנותרים ברשימה. בעולם שמחוץ לפוליטיקה, כשמנכ"ל מסיים הוא זז הלאה ולא הופך להיות כפוף למי שהיה תחתיו. תחתיי היו ארבעה יושבי ראש לשעבר. זו תופעה שבאופן טבעי מובילה לבעיות פרסונליות ואני לא רוצה להיות המשך של אותה תופעה".

"אני מאמין שמפלגה שלא יכולה להתאחד וללכת קדימה, לא יכולה לבוא לציבור ולהציע לו שתנהל את המדינה. בסוף מדובר בחיים ובאיכות החיים של אזרחי המדינה ולא רק במשחק פוליטי פנים מפלגתי", הוסיף גבאי.

בחירות העבודה פריימריז אבי גבאי עמר בר לב מרב מיכאלי שלי יחימוביץ' איציק שמולי סתיו שפיר. ראובן קסטרו
ספגה את התצואה הנמוכה אי פעם בתולדותיה. מפלגת העבודה/ראובן קסטרו

על ראשות המפלגה מתמודדים חברי הכנסת עמיר פרץ, סתיו שפיר ואיציק שמולי, שהודיע מוקדם יותר היום על הצטרפותו למרוץ. עדיין לא ברור אם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק יתמודד, וגם שמותיהם של אלוף (במיל') יאיר גולן וראש המוסד לשעבר דני יתום הוזכרו כמועמדים אפשריים. בנוסף לגבאי, גם ח"כ טל רוסו, ששוריין על ידו, הודיע כי הוא פורש מהפוליטיקה.

אתמול החליטה מפלגת העבודה לצאת למשאל מתפקדים, שיכריע האם הבחירות לראשות המפלגה ולרשימה ייערכו על ידי כלל המתפקדים או בפורום מצומצם יותר - על ידי צירי הוועידה. במשאל, שייערך בימים הקרובים ככל הנראה באופן מקוון, יכריעו 60 אלף חברי המפלגה האם לקיים את הבחירות ליו"ר וכן האם להקפיא את רשימת העבודה כפי שהייתה לכנסת ה-21, או לקיים בחירות חוזרות. ועידת המפלגה הייתה אמורה להתכנס היום ולהצביע על קיום בחירות ליו"ר בפריימריז של המתפקדים, אך לבסוף הוחלט לקיים את המשאל כחלק מפשרה שהושגה בין אנשי גבאי לבין אנשי פרץ, לאחר שהאחרון עתר לבית המשפט בדרישה שתעלה להצבעה הצעתו החלופית לבחירת היו"ר על ידי 3,300 צירי הוועידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully