וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר התערבות ראש הממשלה: נמצא פתרון למשבר הצהרונים

נתניהו וכחלון סיכמו על המשך סבסוד הצהרונים לשנת הלימודים הבאה. "מצאנו את המקור הכספי", אמר שר האוצר. רה"מ: "בשורה משמחת להורים בישראל". ההסכמות מנעו התייקרות משמעותית בעלויות הצהרונים שההורים היו נאלצים לספוג בספטמבר הקרוב

צילום: לע"מ

אחרי חוסר הוודאות בנוגע לתקצוב הצהרונים לאור הבחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון סיכמו היום (רביעי) על המשך הסבסוד שלהם לשנת הלימודים הבאה. נתניהו אמר כי "יש לנו בשורה משמחת להורים בישראל - שר האוצר ואני מצאנו פתרון לסבסוד הצהרונים. בספטמבר בתחילת שנת הלימודים יהיו צהרונים".

כחלון הודה לנתניהו ואמר כי "זוהי באמת משימה, אבל מצאנו את המקור הכספי. יהיו צהרונים גם בשנה הבאה וגם בשנים הבאות. נמשיך לדאוג לילדי ישראל".

העברת התקציב לסבסוד הצהרונים לא אושרה בגלל ממשלת המעבר והמצב שנוצר לאור סבב הבחירות הנוספות, בהיעדר ממשלה שהיה ביכולתה לקבל החלטה משמעותית להעמיד את התקציב למשך כל שנת הלימודים הבאה, בסך 900 מיליון שקלים. מי שהיו עלולים לשלם את המחיר הם בעיקר משפחות באשכולות סוציו-אקונומיים נמוכים, שעד עכשיו נהנו מסבסוד ממשלתי של הצהרונים במחיר של עד 500 שקלים לחודש. ללא הסבסוד - משפחות רבות היו נאלצות לשלם את מלוא הסכום ולספוג את היעדר התקצוב.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בתגובה להחלת המשך הסיבסוד כי "חברי ועדת הכספים תרמו את חלקם לפיתרון הבעיה של סבסוד הצהרונים. אני שמח שראש הממשלה ושר האוצר נותנים את הסיבסוד כפי שדרשנו ואני מברך אותם על כך. ועדת הכספים תצטרך לעקוב היטב אחר המקור התקציבי של התכנית כדי שלא ניכנס לבעיה נוספת".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
מנוף לחץ על הממשלה: הצהרונים לא תוקצבו - גפני ביטל את הישיבה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון בהשבעת חברי כנסת לכנסת ה21, ירושלים, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
נתניהו וכחלון/ראובן קסטרו

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה לסיכומים כי "במאמץ להימנע ממבוכה בדיון שיזמה כחול לבן בכנסת ועקב הלחצים שהפעילה הסיעה בוועדת הכספים, זימן אליו ראש הממשלה בבהילות את שותפו כחלון והשניים מיהרו להבטיח פתרון למצוקת הצהרונים. שום תכנון, אפס תשומת לב לצרכי הציבור - רק כיבוי שריפות, שליפות מהמותן וספינים. כחול לבן תמשיך לפעול במלוא הכוח עבור אזרחי ישראל".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, שפנה לנתניהו ביחד עם גורמים נוספים ממערכת החינוךבבקשה להתערבות מצידו, מסר כי "אני שמח שראש הממשלה נענה לפנייתי והודיע אמש כי נמצא פתרון לבעיית הצהרונים. הקלה על נטל ההורים העובדים במסגרת יום לימודים ארוך לילדינו היא יעד מרכזי של השלטון המקומי ואנו נמשיך לפעול בעניין לטובת כלל תושבינו".

עוד באותו נושא

מאות שקלים למשפחה: הצהרונים לא תוקצבו, ההורים ישלמו את המחיר

לכתבה המלאה
משה גפני. ראובן קסטרו
"ועדת הכספים תעקוב אחר המקור התקציבי של התכנית כדי שלא ניכנס לבעיה נוספת". ח"כ גפני/ראובן קסטרו

בטרם מציאת הפתרון, שלח ביבס ביחד עם גורמים ממערכת החינוך פנייה דחופה לראש הממשלה להתערב בנושא, בה נכתב: "יש לפעול בדחיפות לשריון התקציב, שכן החלטת הממשלה לתקצוב מסתיימת בשנת הלימודים הנוכחית. חשיבות החינוך והקלת הנטל להורי התלמידים הוא אחד הנושאים הקרובים ללבך. אין לי ספק כי מטרתנו משותפת - לפתוח את שנת הלימודים תש"פ בצורה המיטבית".

גם יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ אורי מקלב, פנה לנתניהו וקרא לו להתערב במשבר: "מערך הצהרונים אשר אמור להיפתח עם תחילת שנה"ל עומד בסימן שאלה מהותי, היות ומצבה הנוכחי של ממשלת מעבר לא יתאפשר לאשר תקציבית את המערך ויש להחלטה זו השלכה חמורה על ציבור התלמידים וההורים".

במאמץ למצוא פיתרון למשבר, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נענה לבקשת יו"ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה) והחליט על הקמת ועדת חינוך זמנית בכנסת. אלא שאז גפני הודיע על ביטול הדיון שתוכנן להתקיים מחר בוועדה, זאת כדי להפעיל מנוף לחץ עקיף על משרד האוצר ולהביא לפתרון. לבסוף עם התערבות ראש הממשלה נתניהו נמצא המקור לסבסוד.

(עדכון ראשון: 20:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully