וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוף לחץ על הממשלה: הצהרונים לא תוקצבו - גפני ביטל את הישיבה

12.6.2019 / 17:34

יו"ר ועדת הכספים הודיע על ביטול הישיבה שתוכננה להתקיים מחר לאישור העברות תקציביות בסך מיליוני שקלים. בסביבתו טוענים כי הסיבה לכך היא חוסר התקדמות מצד משרדי האוצר והחינוך בסבסוד הצהרונים - על מנת שמשרדי הממשלה יפעילו מנוף לחץ כדי לאשר את המימון לשנה הקרובה

עריכה: ורד לידני

ישיבת ועדת כספים שתוכננה להתקיים מחר (חמישי), לאישור העברות תקציביות בסך מיליארדי שקלים, בוטלה במפתיע במחאה על אי ההתקדמות בנושא הצהרונים. בסביבתו של יו"ר הוועדה משה גפני, שהודיע על ביטול הישיבה, טוענים כי הסיבה להחלטתו היא חוסר התקדמות מצד אגף התקציבים באוצר ומשרד החינוך בעניין סבסוד הצהרונים לקראת השנה הקרובה ברקע הבחירות.

ביטול הדיון נועד להוות מנוף לחץ עקיף על משרד האוצר מצד כל משרדי הממשלה, שמחכים להעברות התקציביות שאותן הייתה אמורה הוועדה לאשר. בישיבה תוכנן להתקבל אישור להעברות תקציביות למשרדים השונים, הכוללת שני מיליארד שקלים למשרד החינוך וכן העברה למשרד האוצר בסך כולל של מאות מיליוני שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
ניסו להשפיע על שופטת: סוהרים נחקרו בחשד שביקשו לשנות פרוטוקול דיון
"לא הספקנו לברוח": הפצועה מכביש הערבה שחזרה את התאונה הקטלנית
דיווח: תקיפת צה"ל בסוריה - נגד מטרות חיזבאללה; רחפן חדר מלבנון

משה גפני. ראובן קסטרו
ביטל את הישיבה כדי להפעיל מנוף לחץ על משרד האוצר. גפני/ראובן קסטרו

משבר הצהרונים החל בעקבות ממשלת המעבר לקראת הבחירות שיתקיימו בחודש ספטמבר הקרוב. סבסוד חוק הצהרונים תוקצב עד אוגוסט 2019 על ידי הממשלה הקודמת, אך מכיוון שבאופן מפתיע נקבעו בחירות נוספות, התקציב לשנת 2020 לא נקבע בהחלטות הממשלה. בשל כך, הורים רבים צפויים לשלם את מחיר הצהרונים שעד עכשיו מומנו על ידי המדינה.

בעקבות פניות רבות מצד הורים מודאגים, מנהלי מוסדות חינוך וחברי כנסת בנושא תשלומי ההורים ותקצוב הצהרונים, פנה גפני ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה להקים ועדת חינוך זמנית עד לפתיחת שנת הלימודים שבפתח. בהיעדר החלטת ממשלה לבצע העברות תקציביות, אין בידי משרדי האוצר והחינוך סמכות חוקית לתקצב את הסבסוד לשנת 2020, שמוערך בשווי של מיליארד שקלים. נכון לעכשיו, ממתינים במשרדים אלה למשרד המשפטים וליועץ המשפטי לממשלה, בהינתן ממשלת המעבר, לגבי השאלה איך ניתן לזרז ולפתור את הסוגיה.

ביטול הישיבה מהווה פגיעה קשה במשרדים השונים: העברת התקציב למשרד החינוך, למשל, אושרה ברביזיה - כלומר היא מחכה לאישור נוסף. אם הכסף לא יגיע, ייפגעו תקנות רבות של חינוך לא פורמלי בהם ארגוני נוער, נוער בסיכון, שנת שירות ותנועות נוער. עד עכשיו, החשב בכללי אישר למשרד החינוך לפעול כאילו הכסף הגיע, אך אם התקציב יוקפא - התקנות ייכנסו לגרעון ולא יהיה ניתן להעביר את התשלום לתחילת שנת הלימודים הבאה.

עוד באותו נושא

מאות שקלים למשפחה: הצהרונים לא תוקצבו, ההורים ישלמו את המחיר

לכתבה המלאה
אינפו לאייטם סבסוד צהרונים. עיבוד תמונה
אינפו לאייטם סבסוד צהרונים/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully