וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסו להשפיע על שופטת: סוהרים נחקרו בחשד שביקשו לשנות פרוטוקול דיון

12.6.2019 / 15:07

פרסום ראשון: ביחידה לחקירות סוהרים בלהב 433 התייצבו לאחרונה קצינים וסוהרי שב"ס בחשד שפנו לשופטת בבקשה שלא תציין כי עצור נמלט מהדיון, אלא "הפר את הסדר באולם" בלבד. לוואלה! NEWS נודע כי קצינה ששמה עלה בפרשה אמורה להתמנות לתפקיד בכיר של מפקדת כלא מרכזי בשב"ס

מפקד יחידת נחשון אילן סברסקי 30 למרץ 2017. ראובן קסטרו
סוהרים מיחידת נחשון/ראובן קסטרו

קצינים וסוהרים ביחידת נחשון של שירות בתי הסוהר נחקרו בימים האחרונים באזהרה לאחר שניסו להשפיע על שופטת בית המשפט בתל אביב כדי שזו ישנה פרוטוקול דיון שבמהלכו ברח החשוד. לוואלה! NEWS נודע כי לאחרונה מונתה ועדת חקירה בעקבות ניסיון הבריחה של העצור ישי חוטר שברח מאולם המעצרים בבית המשפט השלום בתל אביב ונלכד כמה דקות אחר כך במעלית בית המשפט רגע לפני שיצא לרחוב.

בעקבות פעילות ועדת החקירה התברר כי אירוע זהה התרחש שנה קודם לכן באולם של השופטת מעין בן ארי. אז ניצל עצור את העובדה כי לא היתה שמירה עליו מצד לוחמי יחידת נחשון והוא החל לברוח. הנמלט נתפס כמה דקות לאחר מכן על ידי אחד הלוחמים כשהוא במסדרון בית המשפט. בבדיקה של ועדת החקירה התברר כי מפקדים ביחידת נחשון פעלו להסתיר את בריחת העצור ולא דיווחו, על פי החשד, לפיקוד הבכיר של יחידת נחשון ולפיקוד הבכיר של שב"ס .

סוהרים מיחידת נחשון של שירות בתי הסוהר בכלא צלמון, אפריל 2017 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
סוהרים מיחידת נחשון/ראובן קסטרו

יתרה מזאת, התברר על פי החשד כי כמה קצינים מיחידת נחשון פנו לשופטת וביקשו ממנה לעדכן את פרוטוקול הדיון ולציין כי העצור לא נמלט אלא רק "הפר את הסדר באולם". בעקבות כך הורה נציב שב"ס גונדר אשר וקנין להעביר מיד את הפרשה לידי היחידה לחקירות סוהרים בלהב 433 . קצין בדרגת כלאי הודח מתפקידו בעקבות הבריחה של העצור חוטר ישי. במקביל, נחקרו עוד כמה לוחמים ובעלי תפקידים, אך טרם התקבל אישור לגבות מהשופטת עדות.

לוואלה! NEWSנודע כי קצינה ששמה עלה בפרשה אמורה להתמנות לתפקיד בכיר של מפקדת כלא מרכזי בשב"ס ועתה לא ברור אם היא תמונה לתפקיד. במשטרה אישרו את דבר קיום החקירה.

משב"ס נמסר כי "עם קבלת המידע החליט ממלא מקום הנציב על הקמת ועדת חקירה לאירוע באופן מיידי. לאחר קבלת המסקנות הראשוניות הועברה החקירה ליחידה לחקירת סוהרים. שב"ס הינו ארגון מקצועי וערכי ובתום החקירה ולאחר קבלת המסקנות הסופיות נפעל בהתאם וברוח ערכי הארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully