וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: דיל נתניהו-רע"מ שסלל את הדרך לניצחון של המבקר

לטענת גורמים פוליטיים, חברי הסיעה הסכימו לתמוך במועמדו של רה"מ לתפקיד מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. זאת, בתמורה להתחייבות להפשרת סעיפים בתכנית החומש למגזר הערבי שהוקפאו עד כה. הליכוד: "לא היו דברים מעולם". ההצבעה הוכרעה ע"י 5 נמנעים ושני קולות מהאופוזיציה

צילום: ערוץ הכנסת

חברי סיעת רע"מ הסכימו לתמוך במועמד של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצבעה על מבקר המדינה בתמורה להתחייבות מלשכת ראש הממשלה לפיהם יופשרו סעיפים בתוכנית החומש למגזר הערבי המוכרת גם בשם 922 - כך טוענים גורמים פוליטיים המעורים במגעים. ההצבעה על מבקר המדינה, שנערכה מוקדם יותר החודש, הייתה הצבעה חשאית, אך המועמד של הקואליציה מתניהו אנגלמן, זכה ברוב של 67 מול 48. ההצבעה כללה חמישה פתקים לבנים, אך הוכרעה גם בזכות שני קולות מהאופוזיציה, שזהותם לא הייתה ידועה.

גורמים פוליטיים בכירים אמרו לוואלה! NEWS כי לשכת ראש הממשלה ניהלה מגעים עם חברי סיעת רע"מ, במסגרתם הוצע להם להפשיר סעיפים בתוכנית החומש למגזר הערבי שמוקפאת עד כה, וכי הרוב המוחץ הושג באמצעות הסכם זה. עם זאת, בלשכת ראש הממשלה מכחישים בתוקף את הדברים וטוענים שהסעיפים מעולם לא הופשרו. בהודעה מטעם הליכוד נמסר כי "לא היה שום תיאום עם המפלגות הערביות - לא היו דברים מעולם".

גורם ברע"מ הכחיש בפני וואלה! NEWS את הדברים ואמר כי לא היה כל דיל ובפועל חברי הסיעה תמכו דוקא במועמד האופוזיציה גיורא רום.

"סיעת רע"מ -בל"ד החליטה לתמוך בגיורא רום וכך עשתה וארבעת חבריה תמכו בו", אומר ח"כ עבד אלחכים חאג' יחיא לוואלה! NEWS. "לא היו מגעים לתמיכה במועמד האחר כי עמדתנו הייתה גלויה וברורה . הייתי בעצמי אחד מעשרת הח"כים שחתמו לגיורא כדי שיגיש את מועמדותו לתפקיד המבקר. צריך לחפש במקומות אחרים את הקולות מהאופוזיציה שעברו לצד ראש הממשלה".

בשבוע האחרון נושא שיתוף הפעולה בין הליכוד למגזר הערבי צף ועלה על סדר היום בעקבות מאמרים שפרסם מקורבו של ראש הממשלה, נתן אשל, ב"הארץ" ובמקור ראשון בהם קרא לשלב את הציבור הערבי בהנהגת המדינה. "רוב הציבור הערבי מעוניין בשלושה דברים; חינוך, כלכלה וביטחון פנים, וסביב המכנה המשותף הזה אנחנו חייבים לבנות חיים משותפים, ולהניח בצד נושאים שאין להם פתרון בטווח הנראה לעין", אשל כתב, חודשים ספורים בלבד אחרי קמפיין הבחירות של הליכוד הזהיר שכחול לבן יקימו ממשלה עם גוש חוסם של המפלגות הערביות ותחת הסלוגן "ביבי או טיבי".

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) אמר היום בראיון בגלי צה"ל שהמפלגות הערביות "הציעו את תמיכתן" לנתניהו אחרי הבחירות האחרונות. "ראש הממשלה אמר בצורה ברורה באופן שאינו משתמע לשתי פנים שהוא מוכן להקים ממשלה אך ורק על סמך מפלגות ציוניות", טען. "אם נתניהו לא היה מוכן לעשות את זה עכשיו (להקים ממשלה עם מפלגות ערביות), הוא לא יעשה זאת בעתיד". במפלגות הערביות תקפו אותו והכחישו בתוקף כל דיל או הסדר, וכך גם בלשכת ראש הממשלה אך לדברי גורמים פוליטיים אכן היה ציר של שיתוף פעולה בין נתניהו ורע"מ סביב בחירתו של מבקר המדינה.

מבקר המדינה הנכנס, מתניהו אנגלמן במהלך הצהרה לתקשורת לאחר היבחרו 3 ביוני 2019. דוברות הכנסת - יצחק הררי, אתר רשמי
הדיל סלל את הדרך לניצחון בהצבעה. מבקר המדינה הנכנס מתניהו אנגלמן/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יצחק הררי

גורמים בכירים בציבוריות הערבית אמרו היום שהפצת המידע אודות מגעים ודילים כביכול עם הליכוד נועדה לנסות ולסכסך בין ארבע המפלגות הערביות שהכריזו בסוף השבוע על ריצה לכנסת הבאה שוב כרשימה משותפת, ובמטרה לטרפד את המו"מ ביניהם. לדברי אותם גורמים המהלך הזה הינו אך הוכחה ניצחת שאיחוד הכוחות לרשימה משותפת אחת מפחיד את נתניהו שייחזק את החזית הערבית בכנסת.

מוקדם יותר היום, ח"כ לשעבר אברהים חיג'אזי, ראש הלשכה המדינית של התנועה האסלאמית, הכחיש כל דיל או מו"מ ואמר לוואלה! NEWS: "בליכוד חושבים שהערבים שנמצאים כאן במולדת שלהם הם דומים לאלה שהם מתקשרים איתם במדינות המפרץ והם יכולים לכופף אותם ויכולים לשחק איתם כמו צעצוע, כמו טוי. אנחנו לא טוי. ממשלות ישראל צריכות להבין שיש אנשים משכילים, מנהיגים שיודעים בדיוק מה החברה שלהם צריכה, ואיך להשיג את זה. אנחנו אומרים אנחנו לא הטוי שלך, מיקי זוהר, ולא טוי של אף אחד. נדמה לי שזה השיר הזוכה".

רע"ם: נעשה הכל כדי שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה

ממפלגת רע"ם נמסר כי היא מכחישה "כל מה שפורסם על עסקה או הסכם עם הליכוד על רשת בטחון לממשלת נתניהו. ממשלת נתניהו היא הגרועה ביותר לציבור הערבי, והכתם השחור של החוקים האנטי דימוקרטיים והגזעניים על מצחה ובראשם חוק הלאום, ואנחנו נעשה הכל כדי שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה".

עוד מסרו כי "רע"ם רואה בשקרים האלה חלק מהספינים של נתניהו כדי לחבל במאמצים להקמת הרשימה המשותפת מחדש. הצבענו ללא שום היסוס בעד חוק פיזור הכנסת במטרה להפיל את נתניהו ולהרכיב מחדש את הרשימה המשותפת. ולגבי ההצבעה למינוי מבקר המדינה חברי רע"ם לא באו בשום משא ומתן עם הליכוד ולא הצביעו למועמד של נתניהו".

"רע"ם פעלה ותפעל בכל הדרכים הלגיטימיות מול הממשלה לקדם האנטרס של החברה הערבית כמו מיגור הפשיעה והאלימות, והכרה בכל הכפרים הבלתי מוכרים בנגב , ולהביא לפתרון יסודי למשבר הקרקעות והדיור ותכניות המתאר בחברה הערבית, כמו גם לדאוג לזכויות ולאנטרסים של החברה הערבית, ונישאר נאמנים לעם שלנו ולזכויות הלגיטימיות שלו", הוסיפו.

(עדכון ראשון: 23/06/19, 19:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully