וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרים מחבלים הרוגים: המבחן שיקבע מי יוביל את המלחמה הבאה בעזה

23.6.2019 / 17:00

בהתאם לציונים שיקבלו כלל היחידות הלוחמות בפיקוד הדרום, יכריע הרמטכ"ל על חלוקת המשימות בתרחיש של עימות עתידי ברצועת עזה. קצינים שעברו את הבוחן החדש: המסר מהמטכ"ל הוא שאחד המדדים בלחימה יהיה מספר המחבלים ההרוגים. "היקף הרוגים חסר תקדים יביא לנו ניצחון"

הרמטכ"ל אביב כוכבי יכריע בקרוב אילו יחידות יובילו את הלחימה במלחמה הבאה על בסיס שיטת דירוג חדשה - בוחן פד"ם. כבר בראשית כהונתו החליט רא"ל כוכבי על הבוחן, הכולל תרגילים מגוונים בלחץ של זמן ובמתארים מורכבים. את הבוחן, שיגיע לשיאו במהלך החודש הקרוב, יעברו כלל היחידות הלוחמות בסדיר ובמילואים שאמורות להילחם נגד חמאס ברצועת עזה.

אחרי אישור תוכנו של הבוחן, קבע הרמטכ"ל כי בהתאם לרמת הכשירויות של היחידות - שיקבלו כל אחת מהן ציון - יחולקו המשימות והתפקידים ליחידות השונות במסגרת התכניות האופרטיביות של צה"ל לקראת המלחמה הבאה. עוד קבע הרמטכ"ל שיש לסיים את כלל הבחנים ביחידות עד חודש יולי ולהגיש לו דוח מסודר על כשירות של היחידות הלוחמות בפיקוד הדרום בו יפורטו הליקויים בכשירותה של כל יחידה.

לקריאה נוספת:
קפיצת העומק של יחידת אגוז: לראות את הלבן בעיניים
מסר לאיראן וחיזבאללה: תרגיל הענק של צה"ל שדימה לחימה בלבנון
ירי בלתי פוסק ו-F-35 בפעולה: חיל האוויר מתרגל מלחמה בכמה זירות

סיום תרגיל של חטיבת כפיר המסיים תקופת אימון ואימון חטיבתי המדמה תמרון ולחימה בשטח עזה כנגד ארגון הטרור "חמאס", 29 בנובמבר 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה!
תרגילים מגוונים בלחץ של זמן ובמתארים מורכבים/מערכת וואלה!, דובר צה"ל

קצינים בפיקוד הדרום אמרו כי "הרמטכ"ל יצר תחרות בין היחידות השונות. הלחץ הוא מאוד גדול. כולם רוצים לקבל ציון גבוה. האפקט שיצר הרמטכ"ל עושה את שלו בשטח". לדבריהם, "כולם מבינים שיחידות שיקבלו ציונים נמוכים לא יובילו את הלחימה במערכה הבאה. יחידות עם ציונים גבוהים יקבלו עדיפות במודיעין ואש. הסבירו לנו שהרמטכ"ל מתכוון להתייחס ברצינות לציונים. לא יהיו בחוד יחידות לא כשירות והן יקבלו תפקידים אחרים". בין היתר, הם הוסיפו כי "מדברים אתנו בהכנות לתרגילים על מלחמה רב-חזיתית".

המסר השני של כוכבי נוגע להיקף המחבלים ההרוגים. לדברי קצינים שחלקם עברו את בוחן פד"ם וחלקם את ההכנות אליו, המסר מהמטכ"ל הוא שאחד המדדים בלחימה יהיה מספר המחבלים ההרוגים. "הסבירו לנו שבמערכה הבאה יבדקו כמה ואת מי הרגנו תוך כדי לחימה", אמרו הקצינים, "לכל יחידה של צה"ל תהיה גזרה והיא תקבל עליה מודיעין מקדים ומדויק. כמה לוחמים חמושים יש בגדוד האויב, איזה אמצעי לחימה יש להם ואיך הם פועלים ובהתאם יהיו הציפיות מיחידות צה"ל. אם כוחות מובחרים של חמאס שמכונים 'נוח'בה', יגיעו לתגבר את אותה גזרה, הריגתם חשובה אבל לא מספיקה".

הרמטכ"ל, אביב כוכבי בסיום תרגיל צבאי נרחב ורב-זרועי לתרגול תרחישי מוכנות בזירה צפונית. דובר צה"ל, אתר רשמי
החליט על הבוחן כבר בתחילת כהונתו. הרמטכ"ל אביב כוכבי/אתר רשמי, דובר צה"ל

"הסבירו לנו יותר מפעם אחת שכל יחידה בצה"ל תצטרך להרוג כמה שיותר מחבלים מיחידת האויב בגזרתה. זו הקטלניות עליה מדבר כוכבי כל הזמן. הוא מעביר את המסר בצורה טובה ומפקדים שוברים את הראש איך להיות יצירתיים ותחבולניים בבוחן פד"ם. המסר הוא שהיקף הרוגים חסר תקדים יביא לנו ניצחון", אמרו הקצינים.

יואל סטריק, אלוף פיקוד הצפון לשעבר, 7 באפריל 2019. ראובן קסטרו
עוקב מקרוב אחרי יישום ההליך. מפקד זרוע היבשה יואל סטריק/ראובן קסטרו

אחרי התרגילים ויישום התהליך בפועל עוקב מפקד זרוע היבשה האלוף יואל סטריק. לדברי הקצינים שעברו את הבוחן מדובר במבחן לכל דבר שבאיכות שלו קידם את איכות האימונים בצה"ל כמה צעדים קדימה. "יש בו את כל הכשירויות שאנחנו צריכים למלחמה. אנחנו ממש מרגישים שהבוחן עונה לכל האיומים שיהיו לנו במלחמה נגד חמאס. מטיפול ולוחמת מנהרות, לחימה בשטח בנוי, תמרון, מצבי רפואה קשים ופינוי פצועים, התמודדות עם רחפנים, ירי תלול מסלול מגוון. הבוחן מחייב אותנו לחשוב והרבה".

בתוך כך, לאחרונה קיים מפקד פיקוד הדרום האלוף הרצי הלוי מפגש עם קצינים בכירים במילואים, ביניהם ראש אמ"ן לשעבר האלוף במיל' עמוס ידלין וראש חטיבת המחקר לשעבר תא"ל במיל' איתי ברון והציג בפניהם את היקף האימונים, המוכנות של צה"ל למלחמה נגד חמאס בגזרת פיקוד דרום במספר רבדים והאתגרים עמם מתמודדות היחידות השונות בשטח. הרושם שהתקבל בשיחה הוא שהלוי מתמודד גם עם פערים שיש בגזרתו ונחוש להביא לפתרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully