וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי בלתי פוסק ו-F-35 בפעולה: חיל האוויר מתרגל מלחמה בכמה זירות

18.6.2019 / 17:00

בהשתתפות כלל הטייסות ומערכי ההגנה האווירית והבקרה, מקיים חיל האוויר תרגיל רחב היקף של לחימה בכמה זירות הכוללת תקיפות רבות בזמן קצר. הכוחות מתאמנים על תרחישי אי-ודאות, הפלות מטוסים ולראשונה - ה-F-35 מתרגל מלחמה ביום ובלילה. "המיקוד העיקרי - הזירה הצפונית"

צילום: דו"צ, עריכה: ניב מעוז

חיל האוויר מקיים בימים אלה תרגיל נרחב בהשתתפות כלי טיס מטייסות הקרב, המסוקים והתובלה, מערך ההגנה האווירית ומערך הבקרה. התרגיל, שמדמה מלחמה בזירות רבות ותמרון בין-זרועי, נועד לשפר את כשירות ומוכנות הכוחות בחיל להתמודדות עם תרחיש לחימה הכולל תקיפות רבות בפרקי זמן קצרים וסיוע לכוחות הקרקעיים.

התרגיל החילי החל ביום ראשון ויסתיים מחר בהשתתפות כלל הטייסות, והוא נועד לתרגל את כל הכוחות - מהחיל בגף הטכני, דרך המטה המבצעי ועד לשדרת המבצעים ומפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין עצמו. קצין בכיר בחיל האוויר הסביר כי "המיקוד העיקרי הינו בזירה הצפונית, שם האויב מידי. מתרגלים בעצימות גבוהה במיוחד מול אויב מאתגר, חושב, מגיב ובעל טכנולוגיות מעבר לקיים היום בזירה".

עוד בוואלה! NEWS:
הסכם הגרעין קורס? כל מה שצריך לדעת על ההחלטה של איראן
ראש רשות המים: בשלושים השנים הבאות כמות המשקעים תפחת בחמישית
ישראל (שוב) מתקפלת? העסקה החדשה בעזה: לפעמים שקט תמורת הקלות

תרגיל חיל האוויר 18 ביוני 2019. דובר צה"ל, אתר רשמי
"מתרגלים מול אויב מאתגר, חושב ומגיב". תרגיל חיל האוויר/אתר רשמי, דובר צה"ל

קצין הבכיר אמר כי כוחות היבשה הם שותפים מלאים לתרגול. "הגענו לרמות מהגבוהות ביותר בשיתוף פעולה ובכלל שהגענו בעשור האחרון", הסביר. "חייל לוחם בזרוע היבשה, מסוקי קרב, כולם מלווים את אותו חייל. מדהים לראות את האפקטיביות".

מדובר בפעם הראשונה השנה שבה מטוסי F35 ("אדיר") מתרגלים מלחמה עם חיל האוויר, לאורך היום והלילה. "הערך המוסף של האדיר הוא לקטלניות ורב-ממדיות", הסביר הקצין הבכיר. "מאפשר לפגוע בקבועי זמן קצרים. יודע לפעול במספר ממדים ומרחקים. לא היה לנו את היכולות האלה לפני זה".

עוד באותו נושא

מלחמת המוחות של חיל האוויר מול איראן: "המטרה - להפתיע את האויב"

לכתבה המלאה
תרגיל חיל האוויר 18 ביוני 2019. דובר צה"ל, אתר רשמי
"הערך המוסף של האדיר הוא לקטלניות ורב-ממדיות". מטוס F35/אתר רשמי, דובר צה"ל

התרחישים כוללים חוסר ודאות, כשלדברי הקצין הבכיר, "לא יודעים בדיוק מי האויב ומה קיים, אבל מתאמנים על ההתאמה של הלוחמים והאימון למה שמגלים באותו רגע". לדבריו, מדובר ב"יכולת חשובה בעשור האחרון".

על מנת לדמות את מצבי אי הוודאות, משתתפים בתרגיל כוחות לביום האויב, שתפקידם לאתגר את הכוחות המשתתפים ולתרגל אותם בפגיעה במטרות ובאיזו אפקטיביות. הקצין הבכיר הוסיף כי בחיל יודעים לדמות כמה זמן חלף מהרגע שהתקבלה המטרה ועד לפגיעתה באמצעות החימוש המתאים ובתזמון המתאים.

תרגיל חיל האוויר 18 ביוני 2019. דובר צה"ל, אתר רשמי
מהחיל בגף הטכני ועד המטה המבצעי. תרגיל חיל האוויר/אתר רשמי, דובר צה"ל

תרחיש נוסף שנכלל בתרגיל הוא הפלות של כלי טיס. לדברי הקצין הבכיר, "האויב שאנחנו מתרגלים הוא עצים וחזק, ובין השאר מפיל מטוסים ופוגע בבסיסים, אז אנחנו מתרגלים איך למנוע את זה. כמו כל נשק מתקדם שמגיע לזירה אנחנו בחיל מכינים את עצמנו לכך ומדמים את הנשק על ידי ביום אויב".

בחיל פועלים לקיצור זמן השהייה במטרה "להגיע לקבועי זמן של כשעה וחצי מהרגע שהמטוס תקף ועד הרגע שהוא מגיע שוב למשימה חדשה". הקצין הוסיף כי "קצב השיגורים שהאויב מתכנן הוא גדול ביותר. אנחנו מתרגלים מבעוד מועד כדי למנוע מהשיגורים לחדור ולתקוף, ורואים את השיפור ככל שמתקדמים בתרגיל".

תרגיל חיל האוויר 18 ביוני 2019. דובר צה"ל, אתר רשמי
מטוס F35/אתר רשמי, דובר צה"ל
חיל האוויר תרגל לחימה רב-זירתית ותמרון בין-זרועי במטרה לשפר את 
המוכנות לתרחיש לחימה רב-זירתי הכולל תקיפות רבות בפרקי זמן קצרים. דובר צה"ל
תרגיל חיל האוויר/דובר צה"ל
תרגיל חיל האוויר 18 ביוני 2019. דובר צה"ל, אתר רשמי
מטוס F35/אתר רשמי, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully