וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הרגיעה: 13 שריפות הוצתו בעוטף עזה מבלוני תבערה

24.6.2019 / 20:23

צוותי כיבוי אש בשילוב אנשי קק"ל ורשות הטבע והגנים הצליחו להשיג שליטה בהתפשטות הלהבות תוך דקות אחדות. בנוסף לכך, בלון תבערה נחת בשטחו של גן ילדים במועצה האזורית שדות נגב. האירוע הסתיים ללא נפגעים וללא נזק

צילום: כיבוי אש דרום

13 שריפות פרצו במהלך היום (שני) בעקבות בלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל. צוותי כיבוי, אנשי קק"ל ורשות הטבע והגנים פעלו בסיוע אמצעים צבאיים לכיבוי השריפות. שלוש מהדליקות פרצו בגזרת המועצה האזורית שער הנגב, הגדולה בהם באזור מאגר ניר עם.

שריפות נוספות פרצו בתחומי המועצה האזורית אשכול ובשדות נגב. ברוב השריפות הושגה שליטה תוך דקות אחדות פרט, למאגר ניר עם וליער עלומים.

מלבד השריפות, בלון תבערה נחת בשטחו של גן ילדים במועצה האזורית שדות נגב. התקרית הסתיימה ללא נפגעים ומבלי שנגרם נזק למקום.

לקריאה נוספת:
צה"ל הטיל סגר ימי על עזה; תושבי העוטף: "טרור הבלונים משתולל"
ברקע צמצום מרחב הדיג: בלוני נפץ התפוצצו בעוטף עזה
אחרי שבע שריפות בעוטף: צה"ל הורה על צמצום מרחב הדיג בעזה

כבאים בשריפות בעוטף עזה - 24 יוני 2019. אלי כהן דובר כבאות והצלה מחוז דרום, דוברות כב"ה
האש כובתה תוך דקות. צוותי כיבוי בעוטף עזה, היום/דוברות כב"ה, אלי כהן דובר כבאות והצלה מחוז דרום

שיגור הבלונים נמשך מהרצועה למרות הרגיעה השוררת בין ישראל וחמאס. במערכת הפוליטית תקפו על מה שהוגדר כ"אוזלת יד" מול טרור הבלונים. "בזמן שנתניהו עסוק בהישרדות, הקיץ הבלתי נסבל של תושבי העוטף כבר התחיל", כתב ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן).


ח"כ עמיר פרץ (העבודה) דרש כינוס חירום של ועדת החוץ והביטחון לאור התגברות אירועי טרור הבלונים בעוטף עזה. "הדרום בוער, טרור הבלונים הוא איום ממשי על שדות העוטף ורק בנס לא הסב נפגעים בנפש, ושר הבטחון ממשיך לנהל טקטיקה יומית או לכל היותר שבועית ולא מגבש אסטרטגיה שתשנה את המציאות הקשה בעוטף", אמר פרץ. "את נתניהו לא מעניינים בלוני התבערה כי הוא עסוק בהפרחת בלונים פוליטיים על בסיס יומי. אוזלת היד ביצירת פתרון ארוך טווח מול עזה דורשת התערבות הכנסת. על כן אני דורש כינוס הועדה וזימונו של שר הבטחון וראש הממשלה נתניהו שיתן דין וחשבון וישא באחריות למצב."

אתמול אישר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, לראשונה זה תקופה ארוכה להכניס הליום נוזלי לעזה דרך מעבר כרם שלום. לדברי גורמים במשרד מתאם הפעולות בשטחים, ההליום הנוזלי הועבר לצורך רפואי למכונות MRI. אישורו של מתפ"ש מגיע בצל שלוש שריפות שפרצו אתמול בעוטף עזה בנגב המערבי וביער בארי כתוצאה מבלוני תבערה. לדברי גורמים מקצועיים: "מדובר בחומר שיכול לשמש גם לניפוח בלוני טרור כמו גז הליום. הליום נוזלי הוא יקר משמעותית מגז".

עוד באותו נושא

בצל בלוני הנפץ: אושרה כניסת הליום נוזלי לעזה דרך מעבר כרם שלום

לכתבה המלאה
כבאים בשריפות בעוטף עזה - 24 יוני 2019. אלי כהן דובר כבאות והצלה מחוז דרום, דוברות כב"ה
אחד הבלונים נחת בגן ילדים. צוותי כיבוי בעוטף עזה, היום/דוברות כב"ה, אלי כהן דובר כבאות והצלה מחוז דרום

מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "מדינת ישראל מאפשרת הכנסת הליום נוזלי לרצועת עזה בעבור תפעול מכשירי MRI בבתי החולים וזאת בפיקוח מלא של ארגון הבריאות העולמי (WHO). נדגיש כי אין מדובר במדיניות חדשה, אלא באישור שניתן מתוך צורך הומניטארי מובהק - לתפעול מכשירים רפואיים חיוניים בבתי החולים ברצועת עזה. כל ניסיון לקשר בין הכנסת הליום נוזלי מישראל לבתי החולים ברצועת עזה לצורכי טרור הינו משולל יסוד וחוטא לאמת.

בתחילת החודש עם המשך טרור הבלונים, הודיע אלוף אבו רוקון כי הוחלט להטיל סגר ימי על רצועת עזה בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל. ההחלטה התקבלה לאחר שמאות דונמים של חיטה ויער נשרפו בעוטף עזה. כמו כן, היו גם כמה בלוני נפץ שהתפוצצו במועצה האזורית אשכול מבלי לגרום לנזק או לנפגעים - לראשונה מאז הרגיעה.

בטרם התקבלה ההחלטה על הסגר הימי, הודיע צה"ל על צימצום מרחב הדיג ברצועה לטווח של עד שישה מיילים. בתחילת החודש הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש עם ראשי הרשויות בעוטף עזה ובשדרות, בפעם הראשונה מאז כניסתו לתפקיד, ואמר להם כי "אסור שטרור הבלונים יימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully