וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: התכנית הכלכלית של ארה"ב למזרח התיכון אינה מועילה

27.6.2019 / 12:48

משרד החוץ במוסקבה דחה את היוזמה שהציג קושנר בפסגת בחריין, שכוללת גיוס השקעות בסך 50 מיליארד דולר לטובת הכלכלה הפלסטינית וכלכלות האזור. "על כל יוזמת שלום במזרח התיכון להיות על בסיס פתרון שתי המדינות"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

רוסיה אמרה היום (חמישי) כי התכנית הכלכלית של ארצות הברית למזרח התיכון "אינה מועילה" - כך נמסר ממשרד החוץ לאחר נעילת פסגת בחריין אתמול. התכנית שגיבש יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר אמורה לגייס השקעות של 50 מיליארד דולר לטובת שיפור המצב הכלכלי של הפלסטינים, וכן של מדינות ערביות נוספות.

רוסיה, שלא שלחה נציגות לכינוס, הציעה בשנים האחרונות לתווך בין ישראל לבין הפלסטינים, שבעצמם לא היו חלק מהכינוס בבחריין. היוזמה האמריקנית הצליחה לאחד באופן נדיר בין חמאס לבין פתח, שמסוכסכים סביב השליטה על רצועת עזה. שני הארגונים היריבים דחו על הסף את התכנית ובימים האחרונים התקיימו הפגנות מחאה בשטחים נגד הכנס.

"על כל יוזמת שלום במזרח התיכון להיות על בסיס פתרון שתי המדינות", אמרו במשרד החוץ במוסקבה. על אף שקושנר טרם חשף את החלק הפוליטי ב"עסקת המאה" - שלא ברור מתי יפורסם, גורמים שמעורים בפרטיו רמזו כי הוא לא כולל הקמת מדינה פלסטינית עצמאית. החזון שהציג קושנר כולל גם הקמת מסדרון יבשתי בין רצועת עזה לגדה המערבית, אך בישראל כבר אמרו שאין לך היתכנות.

עוד בנושא:
"לא ויתרנו על הפלסטינים": קושנר פתח את הוועידה בבחריין
פסגת בחריין הסתיימה, בעזה מחו: "סיוע לפלסטינים - לא מכסף פוליטי"
כשארה"ב מבקשת: משתתפי ועידת בחריין ידגמנו הליכה בין הטיפות

ג'ארד קושנר בפסגת בחריין, 26 ביוני 2019. רויטרס
לא ידוע מתי החלק הכלכלי ייחשף. קושנר בפסגת בחריין, אתמול/רויטרס

אתמול, עם סיום הפסגה, אמר קושנר כי "כולנו חשבנו שזה היה חשוב לחשוף את החזון הכלכלי שלנו לפני החזון הפוליטי, כי אנחנו צריכים שאנשים יראו איך העתיד יכול להיראות"."נראה מה קורה", הוסיף קושנר, שטען שהסכם שלום יקרה כששני הצדדים יהיו מוכנים להגיד "כן".

לדבריו, ייתכן שהם לעולם לא יגיעו לשם. עם זאת, בהתייחסות לפסגה הכלכלית בבחריין הוא אמר: "על ידי הבאת שרי האוצר והקהילה העסקית, הצלחתי להביא אנשים שרואים את זה בדרך שאני עושה", אמר קושנר, שטען שמדובר ב"בעיה כלכלית פתירה".

עוד באותו נושא

השקעות בינ"ל וחיבור בין עזה לגדה: החלק הכלכלי של עסקת המאה נחשף

לכתבה המלאה
הפגנה ברצועת עזה נגד תכנית השלום של קושנר, 25 ביוני 2019. רויטרס
הפגנה בעזה נגד הפסגה, שלישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully